- ارسال کننده: دل شده گان تاریخ: ۹۱/۱۱/۲۵

از تندیس کاپیتان شهبازی در زادگاهش رونمایی شد + تصاویر

 

از تندیس کاپیتان شهبازی در زادگاهش رونمایی شد + تصاویر

در شرایطی که با گذشت چند ماه از صدور دستور وزیر راه و شهرسازی، مبنی بر بازگشت کاپیتان شهبازی به کار می‌گذرد، هنوز این امر محقق نشده و خلبان موفق پرواز ۷۴۳ مسکو ـ تهران همچنان خانه نشین است؛ ناملایمتی عجیب که با شنیدن خبر قدردانی از قهرمان میانه‌ای در دیارش تا اندازه‌ای رنگ خواهد باخت؛ اما...
کد خبر: ۳۰۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
 
مراسم رونمایی از تندیس و افتتاح عابر پارک خلبان برجسته ایرانی، کاپیتان هوشنگ شهبازی با حضور مسئولین استانی و با استقبال مردم زادگاهش برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، در ایام دهه فجر و به مناسبت روز نیروی هوایی، طی مراسمی در شهرستان میانه، از تندیس کاپیتان هوشنگ شهبازی رونمایی و عابر پارکی که سال گذشته به نام وی کلنگ خورده بود، افتتاح شد.

در این مراسم که خلبان شهبازی میهمان ویژه آن بود، در حضور جمعی از مردم میانه به همراه استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر، تندیس نیم تنه شهبازی که به پیشنهاد شورای شهر میانه و به یاری شهرداری این شهر ساخته شده بود، رونمایی شد.

کاپیتان هوشنگ شهبازی که با فرود مثال‌زدنی هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ مسکو ـ تهران به رغم نقص فنی، به سرعت به صدر اخبار راه یافته و به شهرت رسید، سیزدهم خرداد ماه سال ۱۳۳۵ در خیابان خیام این شهر به دنیا آمده و همواره به میانه‌ای بودن خود تأکید داشته است؛ دیاری که با نام دهقان فداکار در اذهان مردم نقش بسته و با ماجرای فرود سالم پرواز شماره ۷۴۳ مسکو ـ تهران در مهر ماه سال گذشته، بار دیگر قهرمانی در ابعاد ملی به ایرانیان معرفی کرده است.

این در حالی است که در سالگرد آن واقعه غرور آفرین، انتشار خبر بازنشستگی شهبازی همچون شوکی بود که بسیاری را به تعجب واداشت؛ بازنشستگی زود‌تر از موعدی که حتی به اطلاع قهرمان فرود موفقیت‌آمیز نرسیده بود تا حکایت از ناگفته‌هایی در پس ماجرا داشته و با واکنش وزیر و دستور بازگشت به کار شهبازی گره بخورد؛ رخدادی که به رغم گذشت ماه‌ها از صدور دستور نیکزاد، هنوز رقم نخورده است.
سید بهلول حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: در روزهای گذشته، شاهد رونمایی از تندیس کاپیتان شهبازی و بهره‌برداری از پارکی به نام وی در میانه بودیم که با توجه به اقدام افتخارآفرینی این خلبان و خدمتی که در حق مسافران هواپیمای دارای نقص فنی انجام داد، کاری کوچک اما قابل توجه و خوب بود، چراکه اعتقاد داریم باید از افتخار آفرینان در زمان حیات ایشان قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ضد حقوق بشری شهبازی می‌گوید: با فرود موفقیت آمیز هواپیما توسط خلبان شهبازی، وی در اقدامی پسندیده و خوب، به ماجرایی راه یافت که نه تنها تحریم‌ها علیه کشورمان را زیر سؤال می‌برد، بلکه صدای مردم کشورمان را به گوش برخی مجامع بین‌المللی می‌رساند. البته شاید این کار با موازین هواپیمایی کشوری چندان همخوانی نداشته و زمینه‌ساز بروز مشکلاتی شده و شاید بازنشستگی زود‌تر از موعد شهبازی هم از اینجا نشأت گرفته باشد.

 
 
مراحل ساخت عابر پارک کاپیتان شهبازی به روایت تصویر

حسینی می‌افزاید: این ماجرا بیشتر شبیه سوءتفاهم بود و ما هم به محض آگاهی از آن، مراتب را با وزیر راه و شهرسازی در میان گذاشتیم که انصافا ایشان هم برخورد خوبی داشتند و با کاپیتان شهبازی صحبت کرده و در پایان، دستور بازگشت به کار ایشان را صادر کردند. باید توجه کنیم که درست است کار مدیران ایران ایر در بازنشستگی این خلبان جالب نبوده و نمود بیرونی خوبی هم نداشته، اما نظر وزیر بر این نبوده و این اتفاق به دست مدیران دست چندم مرتبط با وزارت راه به وقوع پیوسته است.

نماینده مردم میانه در پایان می‌گوید: با توجه به اجرایی نشدن دستور وزیر، طی روزهای آینده جزییات ماجرا را جویا شده و عواملی را که مانع بازگشت به کار این خلبان شده است پیگیری خواهم کرد؛ اما بر این باورم که با مشکل حادی روبه‌رو نیستیم و این ماجرا هم اکنون هم قابل حل شدن است.

1
2
1 2