- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۱/۱۱/۲۱

پس از 18 سال وعده وعید؛ ورزشگاه 5 هزار نفری میانه در کما

ورزشگاه 15 هزار نفري ميانه چه بود و چه شد؟ موضوع بر مي گردد به هيجده سال قبل، خبري که عموم  ميانه اي ها را شاد و خرسند کرد ولي بعد از هيجده سال با شنيدن همين خبر، چند هزار نفري شدن ورزشگاه را هم مردم به سختي يادشان مي آيد. چه برسد به زمان وعده ي اتمامش!

سال 1386 بود که طي خبري حسين هادياني، رئيس مرکز توسعه و تجهيز اماکن ورزشي در بخش پروژه هاي ملي در دست اجرا اشاره مي کند به ورزشگاه 15 هزار نفري ميانه، که بعدها اين ورزشگاه به 5 هزار نفر کاهش يافت و با کاهش ظرفيت 10 هزار نفري آن هنوز هم که هنوز است بعد از هيجده سال افتتاح نشده است!

به سراغ وعده و وعيدهاي داده شده در رابطه با زمان افتتاح استاديوم 5 هزار نفري مي رويم، در دو ساله ي اخير که دو مدير کل ورزش و جوانان استان تغيير کرده است مي بينيم که فقط اشخاص تغيير کرده اند و حرف همان حرف است!

در تاريخ 20/10/90 بود که اسبقيان مدير کل سابق ورزش و جوانان استان، خبري از افتتاح استاديوم 5 هزار نفري داد و گفت: با نصب چمن مصنوعي استاديوم 5 هزار نفري به زودي افتتاح خواهد شد.

وي در ادامه بيان مي کند که: عمليات احداث استاديوم 5 هزار نفري ميانه اتمام يافته و در حال حاضر رنگ آميزي مجموعه اداري در حال اتمام است که به علت برودت هوا و فصل سرد نصب چمن مصنوعي انجام نخواهد شد و با نصب چمن اين مجموعه  استاديوم بعد از 17 سال افتتاح مي‌شود.

وي خاطرنشان مي کند: اگر خواهان اين هستيم که ميانه پايتخت ورزش قهرماني کشور معرفي شود بايد زيرساخت‌هاي آن توسعه يابد و در ابتداي سال 91 استاديوم 5 هزار نفري و بزرگ‌ترين مجموعه ورزشي رزمي آذربايجان‌شرقي در سه طبقه و پنج سالن ورزشي افتتاح خواهد شد.

امّا سال 91 هم رو به اتمام است و خبري از افتتاح اين ورزشگاه نيست!

هفت ماه بعد از اين خبر، اکبر محمودي مدير کل جديد ورزش و جوانان استان که بجاي اسبقيان روي کار آمده بود، در رابطه با ورزشگاه 5 هزار نفري مي گويد:

نصب چمن مصنوعي استاديوم 5 هزار نفري ميانه در مراحل نهايي است و به زودي اين استاديوم افتتاح مي‌شود.

وي در ادامه مي گويد: عمليات احداث استاديوم 5 هزار نفري ميانه اتمام يافته و در حال حاضر رنگ‌آميزي مجموعه اداري در حال اتمام است و با نصب چمن اين مجموعه استاديوم بعد از 17 سال افتتاح خواهد شد.

محمودي ضمن بازديد از پروژه بزرگ ورزشگاه 5 هزار نفري ميانه افزود: استاديوم 5 هزار نفري ميانه در دو سال اخير روند خوبي را براي تکميل پيموده و اين روند حاصل نظارت دقيق و پيگيري‌هاي فرماندار ميانه و دفتر فني اداره کل بوده که با افتتاح اين استاديوم فوتبال شهرستان ميانه به آرزوي ديرينه خود خواهد رسيد.

سخنان مشابه دو مدير کل که هر دو خبر از نزديکي افتتاح مي دهند و نصب چمن مصنوعي را آخرين مراحل افتتاح ورزشگاه در دو سال متفاوت عنوان مي کنند باعث دلسردي عموم همشهريان از افتتاح اين مجموعه ورزشي شده است. اگر در اين مدت چمن طبيعي هم مي کاشتند تمام شده بود چه برسد به نصب چمن مصنوعي! مسلماً افتتاح اين استاديوم در شهرستان، بر اقتصاد و بودجه ي اداره تربيت بدني نقش بسزايي خواهد داشت از اين رو شروع به کار هر چه سريع تر آن ضروري مي باشد.

امّا در ميان اين وعده و وعيدها عدم پيگيري و در خواست جدي مسئولين و نمايندگان شهرستان در رابطه با افتتاح اين مجموعه ورزشي بيشتر مردم را مي رنجاند که اميدواريم مسئولين و نمايندگان شهرستان نگاهي بر وضعيت اين استاديوم داشته باشند و با مکاتبه با مسئولين مربوطه کار افتتاح آن را هر چه سريع تر به اتمام برسانند. انتظار 18 ساله بس است!

1
1