- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۱/۱۱/۱۹

دکتر مددی در حاشیه بازدید از غرفه‌های آذربایجان شرقی در جشنواره ملی صدای عشایر:عشایر برگ برنده ایران در صحنه رقابت بین‌المللی جذب گردشگرند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، محمدعلی مددی در حاشیه بازدید از غرفه‌های آذربایجان شرقی در جشنواره ملی صدای عشایر ضمن تقدیر از اقدامات شایسته میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی افزود: عشایر با برخورداری از جذابیت‌های منحصربفردشان، در صحنه رقابت‌های بین‌المللی برگ برنده‌ای محسوب می‌شوند، که از دریچه آن می‌توان به بخشی از اهداف اقتصادی، فرهنگی و یا حتی سیاسی دست یافت.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از ظرفیت گردشگری عشایری، کشورمان توانسته تا حد زیادی در بازار مدرنیته و عصر کامپیوتر، به جای زندگی مجازی، زندگی طبیعی را در معرض دید همگان قرار دهد.

مددی شیوه زندگی عشایر را یکی از ماندگارترین ساختارهای فرهنگی و اجتماعی کشور خواند و گفت: کوچ، برپایی چادرها، دامداری و بسیاری دیگر از جنبه‌های زندگی عشایری جاذبه‌های دیدنی فراوانی را پدید آورده‌اند که می‌توانند با قرار گرفتن در مسیر صحیح، سهم عمده‌ای از درآمد گردشگری را به خود اختصاص دهند.

نماینده مردم میانه در مجلس، همچنین برپایی برنامه‌های جشنواره‌ای و نمایشگاهی از قبیل جشنواره ملی صدای عشایر را نشان دهنده اشراف دقیق مدیران و مسئولان صنعت گردشگری بر توانمندی این بخش و اجرای پروسه‌ای از برنامه‌ریزی‌های دقیق برای استفاده از این ظرفیت‌ها عنوان کرد.

مددی یادآور شد: آذربایجان‌شرقی نیز به عنوان یکی از استان‌های دارای عشایر، توانسته با درک صحیح و هوشمندانه از توانمندی کوچ‌نشینان در سال‌های اخیر، گام‌های بلندی در توسعه صنعت گردشگری روستایی و عشایری بردارد.

جشنواره ملی «صدای عشایر» از روز  14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر در محل نمایشگاه بین‌المللی برپا شد.

1
1