- ارسال کننده: امیرمهرانپور تاریخ: ۹۱/۱۱/۱۵

آقای شهردار یک ساعت مهمان ما باشید تا حداقل یکهزار چاله و چوله را لمس کنیم

دوستان عزیز این متن یک انتقاد نیست ! و آن را به باب انتقاد و خرده مگذارید! منظور آبادانی شهر است . شهر من و شهر تو . بله شهری که باید پاسخگوی نسلهای آتی باشیم تا شرمنده آنها نشویم . امروز مثلا عوارض خودرو می دهیم باید خیابانی خالی از چاله و چوله داشته باشیم یا حداقل آن! چون عوارض می دهیم می بایستی در قبال آن به حداقل خواسته خود برسیم . از سوی دیگر عوارض را می دهیم ولی روز به روز بر تعداد چاله و چوله افزوده می شود آن وقت باید جوابگوی نسلهای آتی باشیم . پس امروز عوارض خودروی خود را در شهر تبریز یا زنجان پرداخت می کنم تا فردا  جوابی برای سئوالات نسلهای آتی داشته باشم که من عوارض خودرو را در شهر تبریز داده و لااقل در رونق آن سهم کوچکی داشتم. هر چند دلم خیلی می خواهد در رونق شهرم سهمی کوچک داشته باشم .

آقای شهردار محترم شهرمان شبانه روزی تلاش می کنید . بنده منکر آن نیستم و آن را انکار نمی کنم به یاد می آورم ساعت 4 بامداد روزی که استاندار محترم در شهرمان مهمان بود و آن روز باران باریده بود همه جا سیل جاری و ... در عرض نیم ساعت شهر را خوب تمیز کردید از پرسنل زحمت کشتان ممنون هستیم. قبل از آمدن استاندار محترم خیابان امام را شبانه روزی آسفالت کردید ! آخه عزیز برادر ما را چه به طرح های ضربتی! می دانید مردم این شهر با آسفالت بیگانه هستند؟ چرا؟ یک ساعت مهمان بنده باشید تا یکهزار حداقل یکهزار چاله به شما نشان بدهم !

آقای شهردار عزیز متاسفم اگر باعث رنجش دل شما شدم آیا به خاطر دارید که برای ترمیم آسفالت حفاری شده کوچه مان چندبار آمدم شهرداری ولی هر بار به طریقی جواب سربالا دادید در آخر گفتید هر موقع کوچه ما آسفالت شد کوچه شما نیز آسفالت می شود! تصاویرش را به اینترنت زدم ولی عکس العملی نشان داده نشد. بعد از چند ماه یک لایه سیاه ریخته شد!!!!!!

آقای شهردار محترم ارادت خاصی به شما دارم ولی یک سئوال: روزانه از خیابان خیام جنوبی چند بار با ویتارا گذر می کنید؟ حداقل دوبار! آیا این ماشین گران در دست اندازها تکان نمی خورد ؟ چند ماهی است در خیابان خیام جنوبی که شما هم ساکن این خیابان هستید روبروی کوچه تازه اتوبان شده حفاری شده ولی از ترمیم و لکه گیری خبری نیست ! آقای مسئول مگر قبل از حفاری هزینه ترمیم را نمی گیرید؟ اگر بنده خلاف می گویم بگویید تا بدانم و این همه انتقاد از شهرداری نکنم ! شهرداری که باعث متضرر شدن اینجانب شد! بله دوست عزیز ! امروز میلیونها ضرر دادم تا سرم را پیش شما و شورای شهر و سازمان بلند کنم که مدیون کسی نیستم . اگر در سخنم ایرادی می بینید از زیردستان سئوال کنید! حالا کاری ندارم که چرا بجای 5 درصد حسن انجام کار 80 درصد بگیرند ! آقای شهردار نمی خواهم پاسخ دهید ولی با وجدانتان کمی خلوت کنید ! بله شما خبر نداشتید ولی گویا در مجموعه شما این اتفاق اقتاده است ! راستی یه سئوال: اگر در اداره ای حساب و کتاب درست از آب درنیامد باید از ارباب رجوع پول اضافی بگیرند؟

آقای شهردار در خیال خود شما را یک ساعت مهمان کردم و چاله و چوله های شهر را به شما نشان بدهم ولی آنقدر از پشت خنجر خوردم می ترسم هنگام رانندگی وقتی به پشت سرم نگاه می کنم تصادف کنم و باعث گرفتاری شما باشم . پس مهمان من نشوید!

روزی حضرت سلیمان مورچه ای را در پای کوهی دید که مشغول جابجا کردن خاک های پایین کوه بود. از او پرسید: چرا این همه سختی را متحمل می شوی؟ مورچه گفت: معشوقم به من گفته اگر این کوه را جابجا کنی به وصال من خواهی رسید و من به عشق وصال او می خواهم این کوه را جابجا کنم.

حضرت سلیمان فرمود: تو اگر عمر نوح هم داشته باشی نمی توانی این کار را انجام بدهی. مورچه گفت: تمام سعی ام را می کنم...

حضرت سلیمان که بسیار از همت و پشت کار مورچه خوشش آمده بود برای او کوه را جابجا کرد.

مورچه رو به آسمان کرد و گفت: خدایی را شکر می گویم که در راه عشق، پیامبری را به خدمت موری در می آ ورد...

 

 

تمام سعی مان را بکنیم، پیامبری همیشه در همین نزدیکی ست...

اما یک سخن زیبا که همیشه به آن فکر می کنم این است که:

قطاري سمت خدا ميرفت ، همه مردم سوار شدند ،
وقتي به بهشت رسيد همه پياده شدند يادشان رفت مقصد خدا بود نه بهشت

1
1