- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۱۱/۰۸

از نیروی محترم انتظامی بخاطر مقابله با ماشین بازها متشکریم

این نوشته در پاسخ مطلب ((آیا با گیر دادن به ماشـ ـینای خوابیده مشـکلاتمون حل میشن؟)) ، هست که چند روز پیش در اخبار میانه استفاده شد.

همشهری محترم مسائلی را در نوشته شان مطرح کرده بودند که خودشان هم پاسخ سوالهایشان و جواب انتقادهایشان را هم داده بودند و نیاز به توضیح دیگری از طرف کسی دیگر نبود و هر همشهری دیگر حرف متفاوتی داشت یا دارد می توانست در نظرات آن مطلب و یا مطلبی جداگانه مطرح کند.نویسنده محترم از جمع آوری موتور سیکلت ها که به دلائل مختلف انجام شده تشکر کرده بودند ولی مخالف جمع آوری خودروهای اسپرت و خوابیده و ... بوده و آنها را مزاحم مردم نمی دانستند، ایشان پیش نهاد حذف سرعت گیرها بجای مقابله با ماشینهای خوابیده را داده بودند.
همه می دانیم که تنها چاره و روش برای کنترل سرعت ناهنجار بعضی ماشین بازها همین سرعت گیرها هستند و خیابانها و کوچه های شهر، پیست اتومبیلرانی نیست که مطابق میل عاشقان سرعت و ایجاد خطر برای دیگران اصلاح شود. حالا هر بلایی سر اتومبیلشان بیاید ایراد ندارد.
اگر در خیابان آزادگان برای هر 10 متر یه سرعت گیر گذاشته باشند، کار بسیار خوبی بوده و اگر این کار نمی شد اهالی محل باید هر روز منتظر یک حادثه در خیابان می بودند.
اینکه در این شهر جنایت هایی انجام میشود و یا ارازل و اوباشی وجود دارد به معنی رها کردن عده ای دیگر از قانون شکننان بخاطر اولویت برخورد با عده ای دیگر نیست. اگر دقت کنیم بعضی از ماشین بازها هم جزو ارازل و اوباش محسوب می شوند و کمتر از آنها شاکی ندارند. به تعداد شیشه هایی که هنگام عبور اتومبیلشان از کوچه و خیابان، می لرزد! به تعداد افرادی که استراحت ظهر و شب شان به هم می ریزد و به تعداد افرادی که به داروی قلبی و سردرد نیاز پیدا می کنند و به تعداد کودکانی که از وحشت صداهای ناهنجار تولیدی ایشان با گریه به آغوش والدین پناه می برند شاکی وجود دارد.

در هر صورت از میزان و نحوه مقابله با این نوع از ارازل و اوباش بی خبریم ولی در همان حد که در مطلب فوق اشاره شده بود باعث خوشحالیست.
کسی که از اتومبیلش نان زن و بچه اش را در می آورد چند میلیون ندارد که خرج خارج کردن خودرو از حالت استاندارش کند ،انواع و اقسام اختراعات و ابتکارات را رویش بچسباند یا ساب هایی که به قابلمه تشبیه شدند را نصب کند و وقتی هم گیر افتاد جریمه اش را بپردازد، موقع تصادف بیمه از او حمایت نکند و معاینه فنی هم ندهند! کجای دنیا چسباندن نوار چسب مشکلی روی چراغ استاندارد اتومبیل برای جلوگیری از نور چراغ، اختراع و ابتکار محسوب می شود؟! {#}

1
1