- ارسال کننده: amirhosein_sani تاریخ: ۹۱/۱۱/۰۳

زندگینامه شهیده شهلا ثانی

زندگینامه شهید شهلا ثانی

شهیده شهلا ثانی

نام: شهلا

نام خانوادگي: ثاني

نام پدر: نوروزعلي
شماره شناسنامه: 3742

محل صدور: ميانه

تاريخ تولد: 04/11/1346

تاريخ شهادت: 1365/11/12

شغل: دانش آموز کلاس چهارم متوسطه

محل شهادت: آذربايجان شرقي - ميانه- دبیرستان دخترانه زینبیه

 

شهید شهلا ثانی در سال 1346 در شهرستان میانه دیده به جهان گشود.
او در یک خانواده مذهبی و متدین که از لحاظ اقتصادی در حد متوسطی بودند به دنیا آمد. و با فرهنگ اصیل اسلامی در این خانواده مذهبی آشنا شد و رشد و پروررش یافت.

در زمان دفاع مقدس 3 برادر این شهید بزرگوار بطور همزمان چندین سال در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و او زینب وار مشوق برادرانش در جهت حضور در جبهه ها بود.

 او نیز در سنگر مدرسه به کوشش و تلاش مشغول بود و همچنین در اوقات فراغ خود در بسیج خواهران و انجمن اسلامی و دبیرستان جهت پشتیبانی جنگ به فعالیت مشغول بود.

ایشان رابطه خوب و صمیمی با دوستان و همسالان و همچنین خانواده خود داشت و همیشه و در همه جا پایبند به مذهب و مسائل اسلامی بخصوص حجاب در محافل و مجالس و مدرسه بود. و با هر کسی که در مقابل نظام اسلامی موضع گیری می کرد به نصیحت و بحث و گفتگو می پرداخت و آنها را راهنمایی و ارشاد می کرد.

ایشان علاقه خاصی به حضرت امام (ره) داشتند و سعی می کردند تمامی سخنان پیامبر گونه ایشان را به دقت و تأمل گوش دهند و همواره تأکید بر پیروی از اوامر حضرت امام و ولایت فقیه را داشتند.
مادر می گوید:
او تنها دختر من بود. در خواب دیدم شهلا لباس عروسی به تن دارد و به من می گوید می خواهم جشن عروسی ام را در آسمان بگیرم . بعد دو فرشته به سراغ او آمدند و او را با خود به آسمان بردند از خواب بیدار شدم. هر لحظه صدای گریه شنیدم. دیدم شهلا در حال سجده است و دعا می خواند و گریه می کند. سرش را از سجده برداشت متوجه من شد با چشم هایی پر از اشک کنارم آمد و گفت:

حلالم کن مادر 

در حین بمباران او پشت به تانکر نفت پناه برد وقتی که هواپیماها مجدداً مدرسه را به رگبار بستند چند گلوله تانکر را سوراخ کرده و باعث آتش سوزی شده بود و شهلا در آنجا سوخته بود. او قرار بود بعد از 22 بهمن ازدواج کند.

1
1