- ارسال کننده: Engineer ardabili تاریخ: ۹۱/۱۱/۰۲

آموزش و پرورش ميانه در توسعه رشته هاي فني و مهارتي رتبه اول را دارا است


مدير كل آموزش و پرورش آذربايجان شرقي در نشست صميمي وزير آموزش و پرورش با فرهنگيان ميانه گفت: توسعه شاخه هاي فني و حرفه اي و كاردانش نيازمند توسعه زير ساختهاي متناسب است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره كل آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي ، فيروز رضايي در اين نشست با اشاره به قدمت تاريخي شهرستان ميانه گفت: ميانه يكي از اصيل ترين شهرهاي آذربايجان است كه شخصيت هاي بزرگ علمي و فرهنگي و مذهبي در آن پرورش يافته و منشا خيرات و بركات فراواني بوده اند.

مدير كل آموزش و پرورش با اشاره به اينكه پذيرش دانش آموزان شهرستان ميانه در مراكز آموزش عالي از ميانگين استاني بالاتر است گفت: استان آذربايجان شرقي در خصوص پذيرش دانش آموزان در مراكز آموزش عالي و دانشگاه در رتبه 11 كشوري قراردارد كه در 4 سال گذشته در رتبه 23 قرار داشته است .

 رضايي توسعه شاخه هاي تحصيلي فني و حرفه اي و كاردانش را در شهرستان ميانه 78/56 درصد دانش آموزان دوره متوسطه دانست و افزود چشم انداز توسعه پنجم هم اكنون در اين شهرستان تحقق يافته است.

وي از مسئولين ذيربط خواست به آموزش و پروش كمك كنند براي تمهيد زير ساخت هاي لازم در توسعه رشته هاي فني و مهارتي را فراهم نمايد تا بصورت متعادل و متوازن اين رشته ها توسعه يابد . مدير كل آموزش و پرورش اضافه نمود كه 34 درصد مدارس شهرستان ميانه هوشمند شده اند . در حالي كه ميانگين هوشمند سازي مدارس استان 33 درصد مي باشد.

1
1