- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۱/۱۰/۲۷

چه کسی بر تخلیه نخاله های ساختمانی نظارت می کند؟

افزایش ساخت و سازها در میانه و عدم ساماندهی نخاله های ساختمانی در این شهر، مردم را با چالش جدیدی روبرو کرده است.

روند ساختمان سازی در شهر میانه در حالی رو به رشد است که بدلیل عدم نظارت و مدیریت در مورد نخاله های ساختمانی، چهره ی زشتی را در اطراف شهر ایجاد کرده است.

مسافرانی که از سمت هشترود وارد میانه می شوند در طرفین مسیر خود چیزی جز نخاله های ساختمانی نمی ببینند و در نگاه اول ظاهر کاملاً زشتی از شهر در نظرشان جلب توجه می کند.

البته ماجرا به اینجا هم ختم نمی شود، مدتیست یکی از آثار تاریخی درون شهری هم که قرار بود طرفینش به پارک تبدیل گردد مورد توجه نخاله های ساختمانی قرار گرفته است و باعث ایجاد منظره ی بسیار زشتی در اطراف آن شده است که انتظار می رود به روند تخریب هر چه سریعتر این بنای تاریخی که مورد بی مهری مسئولین مربوطه قرار گرفته است کمک بسزایی کند که در این صورت هم خیال مسئولانش و هم دوست دارانش را راحت می کند. گردشگران و همشهریانی هم که در ماههای اخیر به دیدن پل شهرچای آمده اند علاوه بر ترک های روی دیوار این پل توانستند از منظره ای دیدنی که نخاله های ساختمانی ایجاد کرده است نیز، لذت کافی را ببرند!

پل شهرچای پل شهرچای

این در حالی است که شهرداری میانه می تواند با استفاده از محل زباله خانه قدیم، نخاله های ساختمانی را به آن محل انتقال دهد و با کسانی که از قوانین تخطی می کنند برخورد نماید و مطابق با قانون هم، نظارت بر وضعیت نخاله های ساختمانی بر عهده ی شهرداری می باشد.

البته در مسیر میانه هشترود تابلو هایی نصب شده که روی آن نوشته هایی از جمله: "ریختن نخاله و زباله در مسیر پیگرد قانونی دارد" به چشم می خورد ولی تاکنون برخوردی با افراد متخطی صورت نگرفته است که روز به روز وضعیت روند، این مسیر رو به وخامت گذاشته است و عدم نظارت ها باعث شده است که این عده کار را به جای بالاتری نیز برسانند که بیایند نخاله های خود را در کنار یک بنای تاریخی تخلیه کنند!

نخاله ساختمانی

امید است با ساماندهی و نظارت بر روی نخاله های ساختمانی دیگر شاهد چهره ی زشتی از شهر نباشیم.

 

1
1