- ارسال کننده: احمدی قاسم تاریخ: ۹۱/۱۰/۲۵

به عمل کار برآيد به سخنراني نيست

خیلی وقت ها خیلی ها دوست دارند کاری انجام شود، اما قدمی بر نمی‌دارند ...

خیلی وقت ها خیلی ها ادعای خیلی چیزها را دارند، اما در عمل کاری نمی‌کنند ...

خوب ... اصولا حرف زدن خیلی ساده تر از عمل کردن است ... و اصولا خیلی ها حتی دندان به جگر نمی‌گیرند که حرف نزنند، چون فکر می‌کنند از قافله عقب می مانند ... حرف می‌زنند و اما عمل نمی‌کنند !

پرده اول :

مطلب انتقادی در مورد شهرمان در سایت قرار میدهیم. این مطلب میتواند در مورد عمران و آبادانی، مدیریت شهری، کمی‌ها و کاستی‌ها، تقدیر و تشکر از مسئولان، پیشنهاداتی در مورد روند رو به رشد و پیشرفت شهرمان، در مورد سازمانها و ادارات و ... باشد.

پرده دوم:

اعضا سایت و مخصوصا شهروندان میانالی از مطالب بازید می‌کنند. در این میان نیز اعضای محترم نظراتی می‌دهند که در بین آنها نظرات موافق و مخالف، چه به صورت منطقی و بعضا بصورت غیر منطقی را شاهدیم. حتی در برخی موارد تخریب و توهین به طرف مقابل و طرفداری کوروکورانه از برخی نهادها و سازمانها را شاهدیم، برخی‌ها راهکارها و پیشنهادات قابل قبول و منطقی ارائه می‌دهند که می‌تواند در صورت پیگیری و کار کارشناسی حتی به نتیجه مطلوب نیز برسد.

نتیجه:

بعد از گذراندن این مراحل همانگونه که شاهدیم متاسفانه در بیشتر موارد به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم و کار ما صرفا در حد بیان مطلب میباشد. البته دور از انصاف است که نگوییم معدود پیشنهاداتی هرچند اندک به نتیجه میرسد یا بعضی از سازمانها و مسئولان با کوچکترین تلنگر و انتقادی سریعا مشکلات را در حد توان خود حل می‌کنند، اما مسئله‌‌ای که پیش روی ماست این می‌باشد: آیا تا این حد راضی هستیم؟ اینکه بعد از بیان یک پیشنهاد کار ما تمام می‌شود؟ اینکه شهر ایده‌آل ما چیست؟ تا چه حد حاضریم برای رسیدن به شرایط  مطلوبی که خواهان آن هستیم هزینه و وقت صرف میکنیم؟...

پیشنهاد:

هر هفته سه‌شنبه شب‌ها ساعت هشت، با حضور دکتر فرمند و دیگر فرهیختگان شهرمان ... جلساتی دایر می‌باشد. شهروندانی که دلشان برای شهرشان می‌تپد، پیشنهاد و راهکارهایی دارند، از وضع موجود در بخش‌های مدیریتی ناراضی هستند ... و یا حتی به عنوان مهمان می‌توانند در این جلسات شرکت کنند...

1
2
1 2