- ارسال کننده: امیرمهرانپور تاریخ: ۹۱/۱۰/۲۱

اگر امکانات از شهر برود ضعف مدیریت است

یکی از همشهریان عزیز در سایت میانالی مطلبی تحت عنوان جفایی دیگر در حق میانه در شرف وقوع نگارش کرده بود که جای تقدیر و تشکر دارد و از اینکه دلش برای شهر و آبادانی آن می سوزد جای تقدیر و تحسین دارد . ولی در تکمیل سخنان این دوست گرامی چند مطلب را عنوان می کنیم :

اولا باید بدانیم اگر از شهرمان به هر طریقی امکانات خارج شود ضعف مدیریت است حال این امکانات حتی کم ارزش باشد و یا نیروی انسانی متخصص باشدو یا سرمایه گذار. در این صورت بی توجهی همشهریان محترم حرف اول را می زند. پس در این میان همشهریان باید از حقوق شهروندی خود دفاع کنند. اگر بنده حقوق شهروندی خود را رعایت نمی کنم دیگر نباید انتظار داشته باشم که شخصی از حقوق شهروندی من دفاع کند. مسئولین نیز باید حقوق شهروندی را رعایت کنند حال این مسئول آقای فرماندار باشد یا شهردار و یا رییس یک اداره.

لذا در این میان باید بدانیم شهروند چه حقوقی دارد و مسئول چه باید کند؟

دوما: سعی کنیم قبل از درج مطلب اطلاعات لازم را در مورد مساله کسب کنیم تا فردا اگر شخصی ادعا کرد بتوانیم از خود دفاع کنیم . دستگاه سونوگرافی خریداری شده بصورت شخصی بوده و دولتی نیست . شبکه بهداشت و درمان میانه در این سالهای اخیر نسبت به جذب نیرو اقدامات خوبی انجام داده که قابل تحسین می باشد. توضیح اینکه برای آبادانی شهر هر اداره باید اقدامات خوبی انجام دهد تا سرمایه گذار تمایل داشته باشد که با سرمایه گذاری خود باعث رونق آنجا باشد. شهرداری وظیفه آبادانی شهر را دارد . اداره برق و گاز باید با سرمایه گذار همکاری تنگاتنگ داشته باشد. در این میان نیز شبکه بهداشت و درمان نیز سهم بزرگی در عرصه بهداشت دارد و باید در جذب سرمایه گذار تلاش کند. حال این سرمایه گذار نیروی متخصص باشد و یا امکانات درمانی .

در سالهای اخیر نیروهای متخصص در شهر حضور و مشکلات بیماران را در حد توان و امکانات حل نموده که نمی توان این اقدام شایسته شبکه بهداشت و درمان را انکار کرد.

شهر میانه اگر چه از پیشرفت عمرانی و آبادانی روند کم رونقی داشته که جای تامل دارد ولی خدا را شکر از لحاظ درمان نیز حرف اول را می زند. هر چند در این میان نیز کاستی های نیز وجود دارد امکاناتی همچون ام ار ای  نیاز مبرم شهر است . اما باید بدانیم که آوردن یک امکانات آیا توجیه اقتصادی دارد یا نه؟ مثلا ام ار ای در شهرمان باشد آیا می تواند پاسخگو باشد؟ حال چندین سئوال به ذهن می رسد که آیا وجود ام ار ای در شهر به چه میزان نیاز ضروری است ؟ در این میان وظیفه دولت محترم چیست؟ معیارهای یک شهر نسبت به مجهز شدن به دستگاه ام ار ای چیست؟ پس با اندکی تامل می توان فهمید که شهر میانه نیاز مبرم به دستگاه ام ار ای نداشته ولی بخش خصوصی می تواند این شهر را مجهز به دستگاه کند.

وجود یک کلینیک تخصصی که شبانه روزی کار کند یکی از نیازهای مبرم شهر می باشد که در این راستا شبکه بهداشت و درمان میانه نیز اقداماتی خوبی انجام داده است . با وجود این نوع کلینیک نیروهای متخصص در یک جا بیماران را معالجه و تعرفه های دولتی نیز از بیماران اخذ می شود. امید می رود با تلاشهای مسئولین شهر و حمایت مردم شهیدپرور میانه از مسئولینی که در راستای آبادانی و پیشرفت شهر تلاش می کنند شاهد پیشرفت شهر باشیم .

اما در مورد سونوگرافی که دوست عزیزمان به آن اشاره کردند این دستگاه بصورت شخصی بوده و اگر به هشترود نیز انتقال داده شود مقصر مسئولین شهر نیست . اما دکتر ارجمند و عزیزمان چندین سال تعهد خدمت در میانه را داده اند که اگر هم دستگاه سونوگرافی خود را به هشترود انتقال بدهند مانعی وجود ندارد ولی در این سالهای تعهد خود باید در خدمت شهر و شهروندان خود باشد. لذا با خصوصیاتی که از دکتر عزیزمان داریم ایشان تعصب خاصی به شهرشان داشته که بنده به نوبه خود دست این دکتر ارجمند را می بوسم.  مساله دوم نیز عدم صدور اجازه مطب می باشد که تا آنجایی که اطلاع یافتیم شبکه بهداشت و درمان میانه نیز درصدد ایجاد یک کلینیک ویژه هستند که این سرور گرامی و بقیه نیروهای متخصص در این مکان به کار طبابت مشغول شوند که مزایای خوبی برای مراجعه کنندگان دارد. امید می رود که با حمایت خود از این گونه طرحها بتوانیم در پیشرفت شهر سهیم باشیم . اما یک مورد هم باید متذکر باشیم که اجازه صدور  پروانه مطب برای دکترهایی که در بخشهای دولتی مشغول به کار هستند منتفی می باشد که این قانون توسط مجلس شورای اسلامی تصویب گردیده است . لذا باید هم مسئولین و هم مردم عزیز حامی چنین اشخاص شد .

1
1