- ارسال کننده: بابک صادقی تاریخ: ۹۰/۰۲/۰۹

تكواندوكار پر افتخار

 

  

 او هفتمين فرزند خانواده است. وي از بچگي به تكواندو علاقه‌مند بوده وفوتبال را نيز به صورت تفريحي بازي كرده است. او از سال 71 در رشته تكواندو فعاليت خودرا آغاز كرد به طوري كه قهرمان تكواندو در رده نوجوانان استان آذربايجان شرقي شد.وي از سال 78 به عضويت تيم ملي در آمد. مشوقان اصلي او والدين وسپس مربيانش چون آقايان حسين اكرمي‌، حسن ذوالقدر‌، كريمي‌، افلاكي و دكتر بهرامي بودند كه در كسب موفقيت وي نقش بسزايي بر‌عهده داشتند .
ضربات پاي كشنده‌اي دارد و وقتي در اوج آمادگي قرار داشته باشد هيچ تكواندوكاري از ضربات پايش در امان نيست. يوسف كرمي ‌اين جوان رعناي ميانه‌اي را مي‌گوييم كه تعصبش زبان‌زد خاص و عام است و به‌هيچ‌وجه اهل عقب‌نشيني در ميدان مبارزه نيست. در حقيقت هرچه را در توان داشته باشد روي شياپ چانگ مي‌گذارد و نشده كه از مبارزه‌اي خارج شود و ناراحت اين باشد كه چرا كمتر از حد خود نمايش داده است.
 او در بازي‌هاي آسيايي دوحه قطر وقتي در روز روشن حق‌خوري قطري‌هاي ميزبان در پايمال كردن حق مهدي بي‌باك را ديد، چنان با قدرت در ميدان مبارزه حاضر شد كه هيچ تكواندوكاري ياراي هماوردي با او را نداشت تا با درخششي خيره‌كننده طلاي بازي‌هاي آسيايي را به ويترين افتخارات خود اضافه كند، آن هم در مسابقاتي كه حتي‌هادي ساعي نيز مغلوب حريف كره‌اي خود شد و در شرايطي كه از تكواندو انتظار طلا مي‌رفت، اين يوسف كرمي‌ بود كه پرچم افتخار را برافراشت تا ستاره تابناك تكواندوي ايران در بازي‌هاي آسيايي دوحه باشد. به نوعي مي‌توان گفت كه ساعي و كرمي‌طي سال‌هاي گذشته در هر ميداني حاضر شدند به عنوان مكمل يكديگر عمل كردند تا تكواندوي ايران در حضور اين دو ستاره روزهاي خوبي را براي خود به تصوير بكشد. اما اين دو كه دوستي ديرينه‌اي با يكديگر دارند، پنداري قسمت نبود كه در المپيك 2008 پكن نيز در كنار يكديگر باشند تا اين بار شرايط پيش از شروع بازي‌ها، آنان را رودرروي يكديگر قرار دهد. صعود‌هادي به يك وزن بالاتر، راهي باقي نمي‌گذاشت جز آن‌كه تكواندو از بين اين دو يكي را انتخاب كند و به‌طور‌طبيعي در چنين شرايطي كفه برتري به سود ساعي سنگيني كرد تا قهرمان المپيك آتن با عبور از سد حريف نامدارش، براي صعود دوباره به سكوي قهرماني المپيك دورخيز كند.
 امروز يوسف كرمي‌در صحنه حاضر است و مي‌خواهد براي المپيك لندن دورخيز كند و براي همين نيز به حضور در هر ميداني به عنوان ميداني تداركاتي در راه آمادگي لندن 2012 مي‌انديشد. بازي‌هايي كه يوسف مي‌خواهد، برنز المپيك آتن خود را به طلا تبديل كرده و وداعي باشكوه از دنياي قهرماني داشته باشد. او تاكيد دارد كه در صورت صعود از سكوي قهرماني المپيك لندن، بسان ساعي در اوج با دنياي قهرماني خداحافظي خواهد كرد
عناوين مهم:
- كسب مدال طلا در مسابقه بين‌المللي قبرس ( 1999)
- كسب مدال طلا وستاره در مسابقات بين‌المللي تركيه (2000)
- كسب مدال طلا در مسابقات جهاني نوجوانان ايرلند جنوبي(2000)
- كسب مدال طلا در مسابقات بين‌المللي آلمان – جام پاكال (2000)
-كسب مدال طلا در مسابقات بزرگسالان آسيا – اقيانوسيه ( 2001)
- كسب مدال طلا در مسابقات بين‌المللي آلمان ( 2001)
- المپيك2004يونان(برنز)
جام جهاني 2002ژاپن(طلا)
- قهرماني جهان2003آلمان(طلا)
- ستارگان جهان 2002كره جنوبي (طلا)
- ارتش‌هاي جهان2002كرواسي(طلا)
- آسيا-اقيانوسيه2002اردن(طلا)
- قهرماني نوجوانان جهان2000ايرلند(طلا)
- قهرماني پليس‌هاي جهان اسپانيا(طلا)
- انتخابي المپيك فرانسه 2003(نقره)
- مسابقات آسيايي دوحه قطر 2006(طلا)
جام جهاني 2009 آذربايجان - باكو (نقره)
- قهرماني جهان 2009 دانمارك (برنز)
- مسابقات قهرماني آسيا - قزاقستان 2010(طلا)
- مسابقات جام جهاني 2010 تيمي‌ارومچي – چين(طلا)
- مسابقات آسيايي گوانگجو 2010 چين (طلا)

* * * *

http://sharghnewspaper.ir/News/89/12/15/9358.html

1
1