- ارسال کننده: روابط عمومی شورای شهر میانه تاریخ: ۹۱/۱۰/۱۷

جوابیه شورای شهر میانه به ادعاهای نماینده محترم در مورد پروژه ها

حضور شهروندان محترم

با سلام و تحیت؛

احتراما" ، پیرو مباحث مطروحه  اخیردر خصوص اقدامات انجام یافته برای بازگشائی مسیربیمارستان خاتم الانبیاء ، اخذ و تحویل  2000 تن قیر رایگان برای شهرداری میانه ، اخذ مساعدتهای مالی برای شهرداری میانه و موضوع  مطالبات شهرداری میانه از فولاد آذربایجان و نیز با توجه به صورت جلسه مورخ 4/7/91 مبنی بر جوابگویی و تنویر افکار شهروندان در خصوص مباحث فوق الذکر موارد بشرح زیر جهت آگاهی  شهروندان محترم بحضور ایفاد    میگردد :

الف – بازگشائی مسیر بیمارستان جدید از دور دوم شورای اسلامی شهر میانه در جریان بوده و در دوره سوم نیز از همان ابتدا در دستور کار اعضای محترم شورای اسلامی شهر قرار داشته است که این موضوع منجر به صورتجلسه ای با امضای شهردار ، رئیس شورا ، نماینده وقت مجلس شورای اسلامی ، فرماندار وقت و امام جمعه محترم گردید که بنا به دلایلی مسکوت و مجددا" درتابستان سال 1390وبا پیگیری مجدانه شهرداری و شورای اسلامی شهر و همکاری بسیار نزدیک فرماندار محترم و امام جمعه محترم قضیه منجر به مصالحه با سازمان برق استان گردیده و هزینه های مربوط به بازگشائی مسیر فوق الذکرطی دی ماه سال 1390 در بودجه سال 1391 شهرداری میانه به شماره ردیفهای 3070100005 و 3070100006 جمعا" به مبلغ  000/000/580/4 ریال گنجانده شده است . که نتیجه اش شروع عملیات بازگشائی مسیر مذکور با انتخاب پیمانکار مربوط در شهریور سال 1391 بوده که در شرف اتمام می باشد .

ب – در خصوص تحویل 2000 تن قیر رایگان به شهرداری میانه نیز لازم به توضیح است که هم اکنون خرید و فروش قیر در بورس انجام یافته و برابر پیگیریهای شهرداری میانه ، هیچگونه قیر رایگان یا با چک مدت دار تحویل یا فروخته نمی شود . در ضمن چون بورس کالا به نوعی بخش خصوصی می باشد به نظر بدون واریز نقدی امکان تهیه  قیر یا هر کالای دیگری در بورس وجود ندارد . علاوه بر این چون قیمت کالاهای بورسی روزانه در محل بورس کشف قیمت می گردد هیچگونه تخفیفی در مبلغ نیز به شهرداریها یا هر ارگان عمومی و غیر عمومی و دولتی و نیز غیر دولتی داده نمی شود . در هر صورت تاکنون قیری به این شهرداری چه بصورت رایگان و چه بصورت چک مدت دار تحویل نشده است و کلیه قیرهای تهیه شده توسط شهرداری بصورت واریز نقدی و در چهارچوب بودجه مصوب شهرداری توسط شورای اسلامی شهر می باشد .

ج – مطابق تبصره 2 ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، از 5 درصد مالیات ارزش افزوده اخذ شده هر شهر ، 8/1 درصد به شهرداری همان شهر اختصاص می یابد . که این موضوع از زمان دایر شدن قانون مالیات ارزش افزوده ( 1388 ) تاکنون در بودجه سنواتی شهرداریهای در محل کدهای درآمدی در نظر گرفته می شود که این موضوع در بودجه سال 91شهرداری میانه ذیل کدهای 0501005 و 0501006 جمعا"به مبلغ 000/000/000/34 ریال پیش بینی شده است که از مبلغ مذکور تاکنون در حد 000/000/500/4 ریال به حساب این شهرداری واریز شده است و هیگونه مبالغ اضافه ای بر مبلغ مذکور تاکنون برای شهرداری میانه اختصاص نیافته است . ولی شهرداری میانه بنا به پیشنهاد و حمایت شورای اسلامی شهر و مسئولین محترم شهرستانی اعم از امام جمعه محترم و فرماندار تلاشگر در حال رایزنی برای اخذ مبالغ اضافی برموارد فوق بوده که مراجعات متعددی به مراجع ذیربط در این خصوص انجام یافته و در حال پیگیری و ادامه است

د – در خصوص مطالبات شهرداری میانه از فولاد آذربایجان در قالب قراردادهای کارمزدی و نیز تتمه مطالبات از محل قانون تجمیع عوارض ، به استحضار می رساند این موضوع از ابتدای کار دور سوم شورای اسلامی شهر در دستور کار بوده و جلسات متعددی با مسئولان شهرداری ، امور مالیاتی شهرستان و شرکت فولاد آذربایجان در محل شورای اسلامی شهر ترتیب داده شده ، که در نهایت منجر به صدور 97 فقره برگ مطالبه به مبلغ 000/000/000/92 ریال توسط امور مالیاتی شهرستان میانه طی آذرماه و دی ماه سال 1390 از بابت موارد فوق بعنوان مطالبات شهرداری شده است که موضوع برابر اعتراض شرکت فولاد آذربایجان در شورای حل اختلاف استان در حال رسیدگی و پیگیری است . که در خصوص پیگیری نتیجه ، این شورا تاکنون 3 جلسه با حضور ریاست محترم امور مالیاتی شهرستان تشکیل و علاوه بر آن مکاتبات متعددی در پیگیری موضوع توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری میانه بعمل آمده است . در ضمن دیوان محاسبات کل کشور و دیوان محاسبات استان نیز برابر مکاتبات شورای اسلامی شهر و شهرداری به مسئله مطالبات شهرداری از فولاد آذربایجان ورود نموده و نظر حقوقی خود را مبنی بر تائید مبلغ فوق الذکر اعلام داشته اند ولی تاکنون مبلغی از این بابت به شهرداری واریز نشده است .

در خصوص اسناد و مدارک مثبته بندهای چهارگانه فوق اگر نیاز به رویت بود کلیه مستندات مذکور در محل دبیرخانه شورای اسلامی شهر میانه جهت استحضار موجود می باشد .

 

                                                                                                         

                                                                                    روابط عمومی شورای اسلامی شهر میانه 

1
1