- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۱/۱۰/۱۲

شهر موش ها یا موش های شهر؟

موش عامل تشدید بیماری های عفونی است که حدود 35 بیماری را می تواند انتقال دهد و اثرات آن بیشتر در رخداد های طبیعی مانند زلزله دیده می شود.

در شهر ما هم چند سالیست موش ها همراه با ما در پارک ها، خیابان ها و جای جای این شهر همراه خانواده و دوستان خود مشغول قدم زدن و بازی کردن هستند و کسی نمی تواند به آنها بگوید بالای چشمتان ابروست!

عدم پیشگیری یا به اصطلاح عدم موش کشی و کنترل جمعیت آنها باعث شده است شرایط ایده آلی برای افزایش جمعیت موش ها و فربه شدنشان فراهم شود.

در طی چندین سال اخیر که موش ها به شهر ما هجوم آورده اند و تعدادشان نیز از شمارش گذشته و می شود گفت جزئی از شهرنشینان شده اند این سوال را در ذهن ها ایجاد کرده که آیا اینجا شهر موش هاست یا این ها موش های شهرند؟

از زمان ورود این موجودات مبارزه چندانی برای از بین بردن آنها صورت نگرفته است که این واقعیت تلخ شاید بر می گردد به شایعه ی نفوذ بیش از اندازه این موجودات در برخی ادارات شهرستان!

نفوذ موش آن هم در یک اداره؟ از مسئولین بهداشتی شهرستان در این ارتباط سوالی شد که آیا این موضوع بر نمی گردد به بهداشت محیط؟ موش ها که عامل انتقال بیماری های عفونی هستند و بهداشت محیط را به خطر می اندازند، چرا دارویی در اختیار عوامل شهرداری نمی گذارید تا جلوی آنها گرفته شود؟ که در پاسخ گفتند این مساله مربوط به شهرداری است و هیچ ارتباطی به ما ندارد! و این پرسش از جنبه های مختلف در مورد این موضوع مطرح شد که هیچ نتیجه ای در بر نداشت و نتوانستیم بگوییم این موضوع مربوط به بهداشت محیط هم می شود و ...! و فقط پاس خوردیم به شهرداری. اینجا بود که شایعه ی نفوذ حرف موش هم به خودی خود افزایش پیدا کرد!

موضوع موش ها بالاخره موجب شد آقای فرماندار واکنش تندی نشان دهند؛ "ایشان ازدياد موشهاي فاضلاب را از دغدغه های مردم دانسته و گفتند: اين موضوع از مسائل مطرح شده برای چندمين بار متوالی است که به علت فرافکنی اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است."

از آنجا که در طی این سال ها چندین نفر شهردار و عضو شورای شهر عوض شده و برخوردی با موش ها صورت نگرفته است، این شایعه را بیشتر به واقعیت نزدیک کرده است. براستی در پشت پرده چه می گذرد؟ سران موش ها کیستند و چه اهرم فشاری در دست دارند که باعث شده است اقدام عملی علیه این آشوب گران انجام نشود؟

امیدواریم تا این موش ها کاری دستمان نداده اند عوامل ضد شورش شهرداری کاری دستشان بدهند!

1
1