- ارسال کننده: سعید حاصلی تاریخ: ۹۱/۱۰/۱۲

مسکن مهر ؛ از رویا تا واقعیت

مکان :شهرک ولیعصر- مسکن مهر مخابرات

لوکیشین داخلی

زمان : 27 آبان ماه91

افرادی که تمامی پول خود را نداده­اند شامل جریمه ی 5 میلیونی می­شوند و یک هفته فرصت دارند نسبت به واریز بدهی اقدام نمایند در غیر این­صورت واحد واگذار خواهد شد.

زمان:ماه رمضان

متاسفانه 50 نفر پول خود را نداده­اند و احتمالا منازل همه با تاخیر تحویل داده خواهد شد.صدای اعتراض بلند می­شود؛ مسئولین عقب نشینی می­کنند.قرار می­شود کسانی­که پولشان ناقص هست قیمت متراژشان 550هزار محاسبه شود.در حالی­که اکنون قیمت متراژ همه به بیش از 610 هزار تجاوز کرده است.

زمان :مرداد91

افرادی که مبلغ 13 میلیون خود را تکمیل نکنند مسکنشان تحویل افراد دیگر داده می­شود.

زمان: تیرماه 91

قرعه­کشی انجام شد و واحدهایتان مشخص شد.بازهم صدای اعتراض بلند می­شود.اعتراض و شکایت جواب می­دهد قرعه­کشی مخفیانه حالا در حضور همه انجام می­شود و کاملا عادلانه.کسی دیگر اعتراضی ندارد.

 

لوکیشن خارجی

مردم با بهت و نگرانی آرزوی خانه­دار شدن خود در مسکن مهر مخابرات را حالا یک رویای شیرینی می­بینند که دستیابی به آن در ورای تخیلیات هم نمی­گنجد.هر روز و هر ماه و هر فصل مبلغ اعلام شده زیاد و زیادتر می­شود.جوانانی که تا دیروز با شادی از تحویل خانه­هایشان سخن می­گفتن با تلخی در مورد اتفاقات پیش آمده و ناتوانی در پرداخت قیمت سرسام آور هزینه­ی این ساختمان­ها سکوت می­کنند.افزایش قیمت و جریمه­های پی­درپی­ای که تا متقاضیان را ناک­اوت نکنند متوقف نمی­شوند.نکته­ی جالب انداختن توپ این افزایش قیمت به زمین اعضای هیئت مدیره است.آقای ک ارجاع می­دهد به آقای ن ، آقای ن اظهار می­کند خدا لعنت کند کسی را که مرا مسئول این ساختمان­ها کرد، پیمانکار در جریان است و عن­قریب شکایت کند و این جریمه­ی 5میلیونی به 8میلیون برسد(نرخ دقیق اعلام جریمه قبل از اعلام قاضی توسط آقای ن جالب هست).برای گرفتن نتیجه مرحله­ی بعدی اداره­ی تعاون است ، اداره­ی تعاون افزایش قیمت­ها را نفی می­کند و فرمانداری را برای رسیدن به نتیجه بهترین محل می­داند و فرمانداری این جریمه­ها را غیر قانونی.نتیجه­ی این همه رفت و آمد هیچ است.اما قرارداد چه می­گوید؟

"عضو متعهد می­شود در صورت ارائه اسناد دقیق مالی از طرف هیئت مدیره مبنی بر افزایش مبلغ اعلامی راپرداخت نماید...."

اسناد دقیق مالی ، مبهم­ترین قسمت ماجراست.جایی که کسی از آن اطلاع ندارد یا صلاح بر این است که خود را به بی­اطلاعی بزند.اسناد روشن مالی می­تواند تمامی ابهامات را رفع و مردم را برای تسویه حساب­هایشان ترغیب کند.به نظر می­رسد یک جای کار می­لنگد.

با گذشتن از این مسائل به تحویل این ساختمان­ها می­رسیم.: از 10 فروردین 91 که قرار بود مرحله­ی اول واگذاری کلیدها استارت زده شود تا امروز 10 ماه گذشته است و با شرایط نیمه کاره­ و در حال ساخت بعضی واحدها بهار 92 تحویل واحدها را انتظار می­کشد.

اعتراض مردم و ناراحتی­شان از جریمه­های متوالی به جایی نمی­رسد و شاید هم دیگر خسته شده­اند از دویدن­هایی که هیچ­گاه به نتیجه نرسیده است و شاید هم از ترس این­که مبادا خانه­هایشان از دست برود کاری نمی­کنند.آری این ترس­هاست که کم­کم فوبیای اجتماعی را ایجاد کرده که باعث سکوت همه­مان می­شود.

سوالی که اکنون مطرح می­شود این است که:

مقصر اصلی این ماجرا کیست؟

مسکن مهر

 

مسکن مهر 1

مسکن مهر 2

 

1
1