- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۱۰/۱۱

کتاب ( قرآن گلستان همیشه بهار) و (شهریار همیشه بهار) دو اثر متفاوت از استاد جعفر شیخ الاسلامی

 استاد جعفر شیخ الاسلامی ؛ عضو اهل قلم ایران در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری اعتدال نیوز از چاپ و انتشار کتابی با عنوان شهریار همیشه بهار(گذری بر شخصیت رسول اکرم (ص) در قرآن) در ۱۲۸ صفحه با هدف حمایت و دفاع از حرمت رسول اکرم (ص)و جواب دندان شکن به دشمنان پیامبر اسلام و شناساندن شخصیت پیامبر اکرم(ص) به جوانان خبر داد.

به گزارش اعتدال نیوز : این استاد برجسته هدف از چاپ و انتشار این کتاب توسط انتشارات لیوسا را در اعتراض به اهانت غرب به پیامبر اسلام بیان کرد و گفت: در راستای اشاعه فرهنگ الگو شناسی کتابی ۳۰۰ صفحه ای نیز با عنوان (در باغ سبز قرآن) در چهار مقوله ی (۱٫ قرآن و دشمن شناسی، ۲٫ قرآن, حیاء و عفاف، ۳٫قرآن, شورا و امنیت، ۴٫قرآن و پدر و مادر،) به چاپ خواهد رسید.

آخرین کتاب نوشته استاد شیخ الاسلامی در ۳۲۰ صفحه با عنوان (مثلهای زیبای قرآن) در ۸ فصل در مباحث شرح و تفسیر ۴۴ مثل قرآنی، اهمیت تمثیل های قرآنی، تفسیر هنری در داستانها و مثالهای قرآنی، مثلهای رایج، امسال نبوی و … نگارش یافته، است.

وی ازانتشار کتابی دیگر توسط انتشارات نسل نواندیش در ۳۰۰ صفحه با عنوان (دروازه های سپیدی) در مورد دیدگاههای علی (ع) در ۱۰ مورد از جمله نماز و قرآن، علم و جهل، حق و باطل خبر داد و افزود: کتاب آشنایی با مفاهیم قرآن به عنوان «راهنما معلم» نیز در دو جلد با ۱۵۰ صفحه برای کودکان ۴ الی ۵ و ۵ الی ۶ سال به چاپ رسیده که در مهدهای کودک و کودکستان ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین در یک کار شگرف ۲۲ جلد کتاب بصورت تصویر و پیام برای کودکان با عنوان آمیزه ای از آموزه های قرآنی و علمی (بهداشتی، اجتماعی، اخلاقی) از آثار این استاد گرانقدر توسط انتشارات آوای فهیم در حال نشر می باشد.
عضو اهل قلم ایران با اشاره به چاپ و نشر کتابی با عنوان (نماز جمعه، نماز وحدت و قدرت) توسط انتشارات رایکا، گفت: در این کتاب که اهدائی به ستاد ائمه جماعت میانه می باشد، به آداب ائمه جمعه و امام جمعه های شهید از بدو انقلاب تا کنون پرداخته شده است.
همچنین کتابی دیگر نیز توسط این انتشارات در ۱۸۴ صفحه با عنوان زینبیه و ثارالله (از بودن تا ماندن) بصورت رایگان در یادواره کشوری شهدای زینبیه ی میانه توزیع گردیده است.استاد شیخ الاسلامی در ادامه گفتگوی تلفنی از آماده به چاپ بودن کتابی با عنوان (فرهنگ تفسیری قرآن) برای کودکان با ۱۴۰ تصویر خبر داد و افزود: کتابی دیگر نیز با عنوان ( قرآن گلستان همیشه بهار) در چهار فصل « ۱٫ زندگی با قرآن: آیات کاربردی در زندگی، ۲٫ واژه شناسی: آشنایی با ترجمه، ۳٫ آیه شناسی: موضوع یابی در قرآن، ۴٫ قرآن از زبان دیگران.» در حال تکمیل می باشد.

وی همچنین کسب تندیس جشنواره کتاب دوم تبریز را یکی از الطاف الهی دانست و بیان کرد: در بخش کودک و نوجوان این جشنواره کتاب بهداشت محیط به عنوان کتاب سال از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز شناخته شد.

همچنین طرحی نیز در ۱۲ جلد با عنوان هر روز با قرآن در حال نگارش می باشد که خواننده کتاب هر روز با یک آیه شامل واژه ها، نکات و پیام ها آشنا گردیده و برای انس بیشتر با قرآن یک صفحه از قرآن را روخوانی و تمرین می کند.

مزایای این کتاب این خواهد بود که آزمون های ماهانه و فصلی در کتاب قرار داده شده و در طول یک سال خواننده این ۱۲ جلد را اتمام کرده و در پایان سال ختم قرآن صورت می گیرد، که برای تدوین و انتشار آن حداقل یک سال زمان نیاز خواهد بود.

لازم به ذکر است که تاکنون ۱۰۸ عنوان کتاب قرآنی توسط ایشان تالیف شده که ۶۴ عنوان آن چاپ شده ، استاد شیخ الاسلامی محقق و مقاله نویس فرهنگ نامۀ قرآن کریم که از طرف سازمان کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش در حال تألیف و تحقیق است می باشند که دو جلد آن تا کنون به چاپ رسیده است. همچنین در بین رکوردهای جهانی « الخیرات»، گینس اسلامی به عنوان « پر اثرترین معلم ایران» برگزیده شده اند که در سایت جهانی الخیرات ثبت گردیده. آقای جعفر شیخ الاسلامی در سال ۱۳۸۹ به عنوان خادم نمونه قرآنی کشور انتخاب شده بودند.

1
1