- ارسال کننده: سمیه میانالی تاریخ: ۹۱/۱۰/۱۰

صندوق مهر ، در كمال بي مهري

 

نمی دانم آیا تا کنون گذر شما به صندوق مهر امام رضا(ع) افتاده یا نه؟ صندوقی که با هدف اشتغالزایی برای بیکاران احداث و نام مبارک امام رضا (ع) را با خود به یدک می کشد. آیا چنین صندوقی با این نقش اساسی در شهرستان بزرگی مانند میانه نیاز به یک مدیریت منسجم و محکم ندارد...!!؟؟

چند وقت پیش برای شروع به کار و احساس نیاز برای تهیه ملزومات کاری دوستانم پیشنهاد کردند تا برای گرفتن وام به صندوق مهر امام رضا (ع) مراجعه نمایم. پس از مراجعات مکرر که حدود چهار ماه طول کشید. مشکل وام بنده حل شد در حالی که به دلیل طولانی شدن بیش از حد مراحل اداری این صندوق مجبور شدم از منابع مالی دیگری ملزومات کاری خود را تهیه کنم. و هنوز چشممان به مبلغ وام روشن نشده است.

طی مراجعات و رفت و آمدهایم به این مکان مقدس.....!!! متوجه نکاتی مبهم و قابل تأمل شدم و تصمیم گرفتم تا ضمن انعکاس این نکات توجه شهروندان میانه ای علی الخصوص مسئولین محترم  زیربط را به این مکان تاریخی.....!!! جلب نمایم. تا شاید التفاتی از طرف حضرات به این مکان گردد.

1-     در بیش از نیمی از مراجعاتم ، مدیریت محترم در مرخصی بوده و حضور نداشتند.....

2-     وام اینجانب بعد از تهیه ی ملزومات یعنی حدود چهار ماه است که هنوز داده نشده و همچنان منتظر هستم.

3-   نکته ی بسیار ناراحت کننده و تأمل و تأسف برانگیز و تنها عاملی که باعث شد تا بنده این نکات را در سایت اعلام نمایم این بود که در کل سیستم اداری صندوق مهر امام رضا(ع) میانه فقط یک کارمند پاسخگوی دهها مراجعه کننده است. آیا یک نفر چقدر می تواند کشش داشته باشد که از اول صبح تا آخر شب یک ریز تمام کارهای یک اداره را انجام دهد؟؟؟ چرا همیشه برای اینکه تعدادی به چشم بیایند باید عده ای ديگر زیر دست و پا له شوند؟ تا کی باید مث کبک سرمان را در برف فرو ببریم و هیچ چیز را نبینیم؟ چرا ما مردم میانه هیچ چیز را نمی بینیم؟ پس این عدالت اجتماعی که دائم در بوق و کرنا می کنیم چرا در اینجا حاکم نیست؟ آیا این به ضعف سیستم مربوط است یا به ضعف مدیریت واحد میانه؟؟؟

4-   به علت کمبود شدید نیروی کار (کارمند) در صندوق چرا باید پیشرفت کاری مراجعین به کندی انجام شود؟؟ طوری که برای یک کار ده دقیقه ای گاهی حتی تا دو ساعت مجبورمی شدم صبر کنم تا کارمند فوق الاشاره بتواند پاسخي بدهد.....

این مدل اداری را فقط در میانه می توان دید...!!!!

یک نفر کارمند= روابط عمومی+ تلفن چی+ آبدارچی+ اپراتور کامپیوتر+ عقد قرارداد+ پیگیری استعلامات و......

مدیریت = مرخصی+ مکالمات تلفنی+ صدور فرامین ریاستی

 

1
1