- ارسال کننده: علی میکائیلی تاریخ: ۹۱/۱۰/۰۶

آیا میانه هم میتواند رادیو شهری داشته باشد؟

اول نگاهی به این لینک  داشته باشید تا ببینید که همه دست به کارند الا ما .....

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1712364 

مقایسه میانه با بناب دیگر در شهر ما به مطلبی جا افتاد تبدیل شده است بله این لینک درخواست راه اندازی رادیو شهری نماینده بناب در یک رسانه تراز اول کشور است. در اولین نگاه شاید این  نکته به ذهن برسد که در دنیای تکنولوژی های مدرن و بوجود آمدن رسانه های نو چه کسی میل به گوش دادن به رادیو را دارد ولی چنین دیدگاهی نتیجه غفلت از موضوعاتی است. هر رسانه ای دارای برجستگی های خاص خود میباشد از جمله رادیو که یک رسانه ای اصیل است و مزیت هایی چون راحتی دسترسی به آن(اینترنتی ،حین رانندگی،پخش دیجیتال(که در آینده نزدیک شهرستان ما را هم پوشش میدهد)و... و یا در یک کلام ، رسانه ای در دسترس عموم است و به علت اینکه تصویر در رادیو وجود ندارد خود همین دارای مزیت ای دیگر است از جمله اینکه از منظر کارشناسان حس تخیل شنونده در این رسانه شکوفا تر و باعث بوجود آمدن ایده های نو میگردد.

ولی شهرستان میانه با قابلیت ها و پتانسیل هایی که دارد بستری مناسب برای مطالبه یک رسانه فراگیر و عمومی را دارد که وجود این رسانه میتواند بعضی خلاء ها  موجود را پر کرده و زیرساخت های ارتباطات درون شهری را سامان بخشی کند .

رادیو میانه

نمونه هایی از رادیو شهری شهرستانها

رایو شهری مراغه رادیو شهری دزفول  رادیو شهری رفسنجان – رادیو شهری زابل و ...

نکات زیر از مزیت ها و نکات قابل توجه در رابطه با این رسانه محی برای شهرمان میباشد.

1 – به علت عدم مطالبه رسانه ای از مسئولین شهری شاید مسئولیت پذیری در بین آنها کمتر است که احداث یک رادیوی شهری و ارتباط تنگاتنگ بین شهروندان و مسئولین این مقوله را رشد میدهد و مسئولی که منتقد داشته باشد عملکرد خود را بیشتر می سنجد.

دولت

2- ارتقاء اعتماد به نفس و خودباوری در بین جامعه محلی میانه که داشتن یک رسانه و تولید برنامه های محلی باعث ایجاد آن میشود که این مقوله در رابطه با رسانه محلی استان تجربه شده است.

3- تمرین و پرورش استعداد های فرهنگی  و رسانه ای شهرمان که با در دست گرفتن تشکیلات رادیوئی و اجرای برنامه هایی  توسط خود همشهریان بدست میاید . که آقای حیدری و خانم صادقیان از نمونه استعداد های رسانه ای شهرستان میباشند که در صداوسیمای استان به عنوان خبرنگار جزء پیشگامان هستند.

4- رسیدگی به مشکلات مردم با ایجاد کانال ارتباطی بین آنها و مسئولین که شاید مهمترین نتیجه این رسانه هم همین باشد.

ارتباط

و با این کار حتی فرهنگ نحوه انتقاد کردن از مسئولین هم توسط مخاطبین  شهرمان رشد پیدا میکند.

5- ارائه اخبار و فعالیت دولتمردان که خود این امر از کج نگاهی  و یاس نامه خواندن برخی به فعالیتهای انجام شده در شهرستان می کاهد و در کل هم دستاوردی برای نظاممان میباشد.

ورزشگاه

6- کمک گرفتن از رادیو در بحرانهای احتمالی امری درخور توجه است که به علت دسترسی آسان به آن ابزاری مهم میباشد.ارائه اخبار و اطلاع رسانی های درست و به دور از جوسازیها و شایعه پراکنی ها از مزیت رادیوی محلی به خصوص در جو خاص شهرستان میانه میباشد.

سیل میانه

7- تاسیس رادیو میتواند حفظ فرهنگهای بومی شهرستان از جمله آداب و رسوم ها و حتی لهجه محلی زبان شهرستان و معرفی و حفظ و بقای فرهنگهای روستاهای مختلف شهرستان که هر روز با پیشرفت مدرنیته در حال نابودی است را به دنبال داشته باشد و فرهنگ های کهن محلی رو از سینه کهنسالان به دانسته جوانان انتقال دهد.

مسجد ترک

8-رادیوی شهری در استان در حال حاضر در شهر مراغه برنامه پخش میکند و البته همه شهرها در تکاپوی داشتن چنین رسانه ای هستند ...

9-هزینه راه اندازی چنین رسانه ای آن چنان زیاد نخواهد بود که اعتبارات شهرستان از عهده آن برنیایند ومشکل اصلی اخذ مجوز برای راه اندازی آن خواهد بود.

10 – تولید برنامه برای این رسانه در قابلیت های شهرستان میانه موجود میباشد و نباید مشکل تولید برنامه را بهانه کرد حداقل برنامه های تولیدی میتواند پخش مستقیم مراسمات مختلف از جمله نماز جمعه و ...  برنامه های روزانه با مسئولین و پخش برنامه های آرشیوی-خبرها ی محلی –برنامه هایی مرتبط با روستاها و موسیقی وده ها برنامه دیگر باشد.

11-علاوه بر پخش اف ام  میتوان چنین رادیوئی را از اینترنت هم پخش کرد تا میانه ای های سراسر جهان از آن لذت ببرند.

رادیو اینترنتی

12- با برنامه ریزی های تبلیغی از جمله تبلیغات بازرگانی و ... میتوان از لحاظ اقتصادی این رسانه را بی نیاز از بودجه کرد.

تبلیغ

البته ناگفته نماند که گرفتن چنین مجوزی با محدودیتهای قانونی چنین رسانه هائی سخت و مستلزم تلاشی پیگیریهای مضاعف نمایندگان محترم و مسئولین میباشد ولی در این راه باید از همه توانها کمک گرفت.

ولی در آخر باید نگاشت که چنین دستاوردی برای شهرستان میانه دستاوردی تاریخی میتواند باشد که قابل مقایسه با هیچ طرحی در گذشته و آینده نیست چراکه خود این رسانه میتواند برکاتی عظیم برای شهرستان به ارمغان بیاورد . از نمایندگان محترم میخواهیم که به جد پیگیر این مسئله بوده و افتخار چنین خدمتی را برای همیشه در تاریخ شهرستان میانه به نام خود ثبت کند...

نگارنده :علی میکائیلی

 

لایک کنید تا همه دوستان ببینند.....

 

1
2
1 2