- ارسال کننده: ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان تاریخ: ۹۱/۱۰/۰۳

جهت پیگیری نمایندگان عزیز شهرستان میانه( 20 مورد برای بیست شدن )

1- ضمن  تقدیم سلام و درود به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی، امام شهدا  و شهدای بخش ترکمانچای و آرزوی سلامتی و طول عمر  رهبر عظیم الشان انقلاب  اسلامی  به استحضار می رساند .  سازمان بنیاد شهید استان و شهرستان نسبت به ساماندهی گلزار و قبور شهدا در کلیه مناطق اقدام نموده است . ولی متاسفانه  بخش ترکمانچای با داشتن دو مزار شهدا در طرفین شهر که هر کدام مزین به تعدادی از قبور مبارك شهدای عزيز می باشد . وقبور شهدا و گلزار شهدای ترکمانچای بعلت نداشتن بودجه لازم برای بازسازی اساسي گلزار و ساماندهی قبور همچنان بلاتکلیف مانده است. از آنجائیکه مسئولیت بخشی از ساماندهی را شهرداری ترکمانچای تقبل نمود ه اند ولی عدم تامین اعتبار لازم باعث شده نه شهرداری و نه بنیاد شهید  نتواند  شروع به ساماندهی نمایند. و این امر موجب  آزرده خاطر شدن  ونارضایتی خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز و دل آزردگی شیفتگان شهید و شهادت گشته است. ما به این اعتقاد داریم که گلزار شهدا باید تا قيامت زیارتگاه دلسوختگان و عاشقان باشد و از مزار شهدای جنگ تحمیلی مراقبتی دلسوزانه داشته باشیم.از نمایندگان  محترم  شهرستان میانه خواهشمند است بعنوان دلسوخته و عاشق شهدا و امام امت و ولایت فقیه پیگیرهای لازم را در مورد تامین اعتبار موضوع ذکر شده انجام و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند

2- احتراماً، به استحضار می رساند که در سالهای گذشته قطعه زمینی در قسمت ورودی شهر برای احداث ساختمان اداری و کلینک (درمانگاه ) به تامین اجتماعی اهدا شده و اهالی بطور مستمر پیگیر احداث آن بوده اند تا اینکه با پیگیریهای به عمل آمده در سال جاری کلنگ احداث ساختمان اداری زده شده و عملیات اجرائی آن شروع گردیده است در حال حاضر و با توجه به مکاتبات انجام شده سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی اعلام نموده اند که احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهر ترکمانچای خارج از سطح بندی خدمات درمانی می باشد.با عنایت به نیاز بخش و پیگیریهای مستمر اهالی و اعضای شورای اسلامی شهر و بخش  از نمایندگان  محترم  شهرستان میانه خواهشمند است اقدام لازم را جهت احداث درمانگاه (کلینک) معمول نمائید.

3-احتراماً، همانطونه که استحضار دارید عملیات اجرائی ساخت ایستگاه CNG شهر ترکمانچای بیش از یکسال است که شروع شده و تاکنون به اتمام نرسیده است. با توجه به بازدیدهای مکرر اخیر مشاهده شده است که عملیات اجرائی در ماههای اخیر متوقف شده و پیشرفت آن بسیار ناچیز و در حد صفر در صد می باشد و تجهیزات خریداری شده به صورت روباز در محل ایستگاه و در معرض تابش مستقیم نور خورشید بلا تکلیف مانده است. خواهشمند است دستور فرمائید پیگیریهای لازم را معمول و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند

4-در خصوص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل شن ریزی و آسفالت راه روستای قلعه جوق نجفقلی خان و با توجه به نیمه تمام ماندن پروژه ، اتمام فصل کاری و صعب العبورو خطرناک بودن مسیر خواهشمند است پیگیری و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند

5-پیرو بازدید حضوری نمایندگان  و مسئولین محترم از روستاهای مسیر یالقوزآغاج  و اظهار نظر اداره راه و شهرسازی شهرستان میانه در خصوص اعتبار مورد نیاز برای بهسازی ، شن ریزی و آسفالت ادامه راه ارتباطی روستای یالقوزآغاج و نیز سه راهی جاده قدیم ( یالقوزآغاج) تا سه راهی بالسین شریف آباد و با توجه به اینکه   جمعی از مسئولین از آن روستا ، اهالی و اعضای شورای اسلامی پیگیر و خواهان تسریع موضوع بودندخواهشمند است پیگیری و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند.

6-  با توجه به درخواست  شورای اسلامی روستای قلعه جوق نجفقلی خان و روستای گویدرق و چندین روستای دیگر  در خصوص در خواست نصب دستگاه نمایشگر شماره تلفن تماس گیرنده خواهشمند است موضوع را از مخابرات شهرستان  پیگیری و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند

7-همانطور که مستحضرید ویژگیهای منحصر به فرد تلویزیون و سیما به عنوان رسانه ای که با رعایت معیارهای اخلاقی و نگه داشتن حدود و حریم، ما را از شبکه های تلویزیونی دنیا استثناء نموده است و نقش صدا و سیما در آگاه سازی جامعه و تولید فکر و اندیشه بسیار خطیر می باشد . در حالی که با وجود بیش از 100 شبکه در جهان علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند انتظار دارد صدا و سیمای مرکز استان عنایت و توجه لازم به تحت پوشش قرار دادن مرکز بخش و روستاهای اطراف و رفع مشکلات مربوطه و توسعه شبکه دیجیتال و افزایش شبکه های تلویزیونی  داشته  و از ترویج دیش های ماهواره و به دنبال آن فرهنگ غربی جلوگیری نماید.

در حالی که بخش ترکمنچای با داشتن نزدیک به 30 هزار نفر جمعیت همچنان از عدم پوشش شبکه های تلویزیونی سراسری و استانی و قطعی مکرر آنها در اکثر مواقع رنج می برد و تعداد شبکه های تحت پوشش سیما در این بخش نیز خیلی محدود بوده و از  دریافت شبکه های تلویزیونی خبر ، فرهنگ، آموزش، بهداشت، و سایرشبکه های ایرانی محروم می باشد. فلذا با عنایت به موارد  فوق از جنابعالی خواهشمند است نسبت به پیگیری موضوع اقدام فرموده و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند

 8-  همانطوریکه مستحضرهستید طرح هادی روستای های بیات سفلی، ورزقان ، سانیان سفلی  ، بلوکان در حال اجرا می باشد. ضمن تقدیر و تشکر از پیگیرهای بنیاد مسکن  شهرستان در حل وفصل مشکلات مربوط با توجه به شروع فصل سرما و بارش و اتمام زمان فصل کاری نسبت به تسریع در عملیات اجرائی موارد  اقدام نماید . واز جمله مواردی که در تسریع در عملیات حائز اهمیت است جابجائی تیرهای برق ، مخابرات ، اصلاح شبکه های آب اسیب دیده و اتمام عملیات آسفالت ریزی و مدیریت اعتبار و برآورده تامین اعتبار کسری عملیات در هریک از روستاها و ما التفاوت اعتبار  می باشد . با توجه به گزارش مدیریت بنیاد مسکن مبنی بر کمبود اعتبار  طرحهای مذکور  و آسفالت این روستاها . خواهشمند است نسبت به جذب وتامین اعتبار لازم از مراجع ذیصلاح پیگیری و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند

9-   ضمن تقدیر و تشکر از پیگیرهای  نمایندگان محترم در حل و فصل مشکلات بخش لازم به توضیح است که شهر ترکمانچای بعنوان یک شهر تاریخی تابلوی راهنمای شهر مناسبی در محل جاده ترانزیت ندارد و برابر اطلاع  حاصله اداره محترم راه وشهرسازی در تامین اعتبار مورد نیاز برای  تصحیح و بزرگتر نمودن تابلو مشکل دارند. و همچنین جاده ارتباطی ترکمانچای به ترانزیت با وجود سراشیبی و سربالائی خطرناک و کمترین میزان گاردریل خط کشی مناسبی نداشته که این امر باعث تصادف بخصوص در شب هنگام و خروج از جاده بعلت عدم تشخیص راه و شانه  خاکی می شود . ضمناً جاده کوهسالار به ترکمانچای  و اکثر راههای ارتباطی روستاها نیز فاقد خط کشی می باشد. فلذا مراتب جهت اطلاع و پیگیری موضوع ار مراجع ذیصلاح به خدمتتان عرض می گردد . خواهشمند است  از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند

10-همانطوریکه می دانید  ، با توجه  به اتمام فصل کاری  و آغاز بارش  و فصل زمستان  در مورد آزاد سازی  میدان ورودی ابتدای دوبانده شهر ترکمانچای  و اتمام تعریض پلهای ورودی شهر  هیچ اقدامی انجام نشده است با توجه به اینکه عملیات آزاد سازی منجر به قطع درختان می گردد . در صورتی که این عمل در  موقع  رویش و گل دادن و یا فصل میوه انجام بگیرد باعث تضعیف روحیه عزیزان  باغدار می شود  با عنایت به قول مساعد شهردار محترم درمورد جدول گذاری  و انجام عملیات مربوط به میدان ورودی شهر  مطابق نقشه طراحی شده  و بخاطر جلوگیری از خطرات ناشی از  ناقص ماندن پلها  شایسته است ضمن اقدام عاجل اداره محترم راه  به موارد فوق خواهشمند است  از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند.

11-   احتراماً، ضمن تقدیر و تشکر از پیگیرهای جناب آقای مددی در مورد مسائل و مشکلات راه اوچ تپه   با توجه به مشاهدات ما  محل عملیات مرمت و تعریض و کم کردن شیب راه ارتباطی شیخ طبق (مسیر اوچ تپه به مرکز بخش ترکمانچای) موارد ذیل جهت تسریع در عملیات نیاز به پیگیری دارد.

الف -  با توجه به آغاز فصل بارش و تنها راه ارتباطی نزدیک به مرکز بخش این منطقه در صورت طولانی بودن روند عملیات چندین ماه این راه مسدود خواهد شد. نیاز به اضافه کردن یک دستگاه بولدوزر سبک در کنار بولدوزر فعلی می باشد.

ب- کارشناسان محترم اداره راه وشهرسازی با رانندگان محترم در مورد مقدار خاکبرداری و تعریض هماهنگی داشته باشند تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود.

ج - اداره محترم راه همزمان با کاربولدوزر خاکهای دپوشده ابتدای راه را جابجا نمایند تا در صورت بارش باران و سبل موجب خسارات به جاده ترانزیت و شتشوی جاده نشود.

د- با توجه به شروع فصل زمستان نسبت به باز کردن موقت این راه اقدام  نمایند تا اهالی محترم اوچ تپه مجبور به طی مسیر 100 کیلومتری هشترود قره چمن ترکمانچای نگردند .

12- با توجه عدم راه مناسب برای عزیزان روستائی  تیر آباد و با توجه  به درخواست و پیگیریهای مکرر اهالی اداره راه و شهرسازی شهرستان میانه در خصوص اعتبار مورد نیاز برای بهسازی ، شن ریزی و آسفالت راه ارتباطی روستای تیر آباد  را در برنامه کاری خود قراردهد . 

13-احتراما همانطوریکه مستحضرید بخش ترکمانچای،   آب و هوای کوهستانی سرد و فصل زمستان آن با بارش فراوان برف و کولاک همراه است. با عنایت به این موضوع و پراکندگی روستاهای این بخش در چهار دهستان نیاز به اختصاص دستگاههای برفروب و استقرار آنها در محل راهداری ترکمنچای و نیز حداقل در سه نقطه از  مرکزدهستانهای روستاهای بخش دارد. و سربالایی کوهسالار به ترکمانچای با کمترین بارش غیر قابل عبور و مرور شده و با کمترین سرما و برف لغزنده شده  و مردم عزیز در پایین راه  منتظر باز شدن راه می مانند  با توجه به آخرین اطلاعات حاصل از جلسه برفروبی تعداد ماشین آلات برفروب اختصاص داده شده به این بخش جوابگوی نیازهای زمستانی بخش نخواهد بود فلذا خواهشمند است نسبت به پیگیری و تامین اعتبار مورد نیاز اقدامات لازم را مبذول و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند.

 14-   با توجه به اینکه گاز رسانی به شش روستای مسیر گاوینه رود – حلمسی در حال اجرا و اتمام است با اتمام آن پروژه روستای چپقلو که در نزدیکی آن مسیر قرار دارد بدون گاز رسانی باقی خواهد ماندو از آنجائیکه کلیه روستاهای همجوار آن گازرسانی شده اند  ضمناً  مطلع هستید که حدود 10 واحد ساختمان مسکونی در حال احداث است وبیش از 20 خانواده هم اکنون در حال سکونت هستند  و اهالی متقاضی گازرسانی به روستا می باشند که پیش بینی می شود با اتمام آن واحدها و گازرسانی به روستا مهاجر پذیری و برگشت جمعیت به روستا با سرعت بیشتری انجام گیرد.خواهشمند است دستور فرمائید بررسی و جهت گازرسانی به روستای چپقلو مساعدت لازم را معمول و  از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند.

15-در خصوص جایگاه CNG  شهر ترکمانچای به اطلاع می رساند با توجه به  مشاهدات به عمل آمده ار محل جایگاه متاسفانه هیچ گونه اقدام موثری در خصوص تکمیل و راه اندازی جایگاه انجام نشده وتا تاريخ درج اين نامه بخشی از فونداسیون   محوطه سازی ، برق رسانی و انشعاب آب و تلفن و نصب دستگاهها انجام نگریده است و  عملاً پروژه جایگاه CNG ترکمانچای بصورت راکد باقی مانده وطی مذاکرات متعددي که باپیمانکار شرکت  مجري اين طرح انجام شده است  علت  راكد ماندن  پروژه  عدم تامين  اعتبار وشارژ مالي توسط   مديريت پروژه مطرح مي نمايد  .

به گزارش خبرگزاری نگین با توجه به جلسات متعددی که برای   بررسي  مشكلات جايگاه كه با حضور  مديريت محترم  شركت .... و معاونت محترم فرمانداري شهرستان ميانه  و طي صورتجلسه ای توافقاتي  صورت گرفته است. هنوز اقدامي در مورد مصوبات صورتجلسه مذكور صورت نگرفته است . با توجه به اينكه شركت مذكور آماده سازي و نصب تجهيزات و نيرو رساني را   به شركت هاي پائيين تر، ازجمله شرکت پروژه کوثر چهار به نمایندکی آقای ... و چندپيمانكار ديگر واگذار نموده است  . عملا دسترسي به شركت هاي مذكور و درخواست گزارش عملكرد غير ممكن شده است . فلذا شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی تهران و همچنین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی  منطقه آذربايجان شرقي  و رئيس محترم ناحيه ميانه  و شركت ....  و شركت كوثرچهار  و شهرداري تركمانچاي نسبت به رفع نقايص و مشكلات موجود و عمل به تعهدات  خويش  اقدام نمايند  .خواهشمند است پیگیری لازم را معمول و از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند.

16-در خصوص تجهیز در مانگاه ترکمانچای ،  و عدم وجود داروخانه و پزشک و کادر آزمایشگاه و رادیولوژیست و پرستار دیالیز  خواهشمند است از نتیجه اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند.

17-همانطوریکه مستحضرید با عنایت به  پیگیریهای  دکتر مددی نماینده محترم مردم شهرستان میانه  در مجلس شورای اسلامی و تلاشهای مدیریت محترم اداره ورزش و جوانان ترکمانچای و شهرستان میانه  و همکاران زحمتکش آن اداره  اعتباری در خصوص چمن مصنوعی زمین فوتبال  شهر ترکمانچای اختصاص یافته است ، ولی متاسفانه تاکنون در مورد عملی شدن این موضوع  کاری صورت نگرفته است  ضمن پیگیری عملی شدن موضوع از  نتیجه آخرین اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند. 

18-  با توجه به اینکه عملیات اجرائی پروژه های زیر در بخش ترکمانچای در حال اجرا و یا نیمه تمام می باشد  و لی متاسفانه با توجه به کندی عملیات مربوطه تا شروع فصول بارش و زمستان به اتمام نرسیده اند ، دستور فرمائید در عملیات اجرائی تسریع و  در اولین فرصت ممکن نسبت به اتمام پروژه اقدام نمایند

   i. راه ارتباطی روستای قلعه جوق نجفقلی خان

  ii.  راه ارتباطی روستای بقرآباد

 iii.  راه ارتباطی روستای یالقوزآغاج

iv. راه ارتباطی روستای شیخ احمدلو به جاده ترانزیت

v. تعریض و اصلاح مسیر جاده ترانزیت به شیخ طبق

vi.  تعریض مسیر ترکمانچای  کوهسالار و اصلاح پل های واقع در مسیر

19-ضمن آرزوی توفیق روز افزون به نمایندگان محترم و عرض خسته نباشید و تقدیر و تشکر از پیگیریهای مسائل و مشکلات بخش  با توجه به تاکیدات اهالی محترم و  شورای اسلامی شهر ترکمانچای در مورد افزایش تخصیصی آب به چاههای ورزقان چایی ترکمانچای و متناسب با آن بروز نمودن تجهیزات لازم  دستور فرمائید  اداره امور آب شهرستان ضمن پیگیری عملی شدن موضوع از  نتیجه آخرین اقدامات انجام یافته مردم عزیز  را مطلع فرمایند.

20-   احتراماً، همانطوریکه مستحضر هستید تملک شهرک صنعتی ترکمانچای پایان یافته و نقشه شهرک وزون بندی آن نهائی شده و برابر نامه   91/7/9   شرکت شهرک های صنعتی استان زمینهای این شهرک آماده واگذاری می باشدبا توجه به اطلاع رسانی های انجام شده از سوی بخشداری  جهت سرمایه گذاری ٫   بیش از ده نفر آماده سرمایه گذاری در این شهرک در واحد های تولیدی از جمله ایجاد قطعات بتنی، تیرچه بلوک ، تولید مواد شوینده ، کارخانه لواشک ، كنسانتره ، آب میوه ، کارخانه سفال،‌سیلو، سردخانه و چندین طرح پیشنهادی دیگر شده اند.ولی متاسفانه سرمایه گذاران عزیز با مشاهده نواقص شهرک از جمله عدم آماده سازی شهرک و نبودن آب و برق و گاز منصرف شده اند.

بنابه خبرگزاری نگین  در آخرین جلسه ای که با مدیر عامل محترم شرکت شهرک های صنعتی   برگزار شده  قول مساعد مبنی بر تسريع برگزاری تشریفات مناقصه جهت آماده سازی شهرک را  داده بودند .ولی با توجه به عدم تامین اعتبار در سال 91 این کار تا حالا   انجام نشده است. و فصل زمستان و سرما و بارش و برف  فرا گرفته  است . فلذا مراتب جهت اطلاع و هرگونه اقدام لازم جهت تسریع در روند فعال سازی این شهرک  به عرض نمایندگان محترم می رسد امید است با پیگیریهای نمایندگان محترم و نماینده شهرکهای صنعتی شهرستان و استان  در جامعه عمل پوشاندن به آرزوی دیرینه  مردم این بخش در جهت رسیدن به تولید ملی  و کار و سرمایه ایرانی  دین خود را به مردم عزیز و شهید پرور ترکمانچای که اکثر عزیزان جهت کار درغربت به سر می برند ادا نموده باشیم. و با راه افتادن این شهرک از نیروهای بومی براي كار درکارخانجات شهرک استفاده نمائیم. تا علاوه بر حل مشکل بیکاری جوانان که مشکل اصلی کشور و بخش ترکمانچای می باشد مهاجران  غربتی که در سایر شهرها کار می کنند به شهر خودشان برگردند. انشا الله ..

و این بحث ها ادامه دارد .....

 

1
1