- ارسال کننده: مهدی کاظمی* تاریخ: ۸۹/۱۲/۲۱

احیای بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امامزاده اسماعیل(ع)

 
 
 معاون وزير مسكن: بافت فرسوده بناي مذهبي ميانه بازسازي مي شود
 
ميانه، تبريز- معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: بافت فرسوده محوطه تاريخي و مذهبي امام زاده اسماعيل ميانه احيا و بازسازي مي شود.
 
'احمد صادقي' روز پنجشنبه در بازديد از امام زاده اسماعيل ميانه و محوطه آن با بيان اينكه مطالعات اوليه احياي بافت فرسوده اين بنا انجام شده است، افزود : احيا و بازسازي بافت هاي فرسوده با كمك مردم و حمايت و اراده آنها انجام مي شود و دولت دراين بين با ايجاد بسترهاي مناسب و پرداخت تسهيلات و وام براي احياي بافت هاي فرسوده زمينه را براي جلب و حضور سرمايه گذار مهيا مي سازد.
مدير عامل شركت عمران و بهسازي شهري ايران گفت: اقدامات لازم در مورد اين طرح از سه ماه گذشته كليد خورده كه با مشاركت مردم، سرمايه گذاران، انبوه سازان و اعتبارات دولتي براي تكميل و توجيه فني كار و بازگشايي معابر اقدام مي شود.
صادقي همچنين گفت: برآورد هزينه اوليه اجراي طرح ياد شده 600 ميليارد ريال بوده و با پرداخت تسهيلات و وام از سوي دولت به زودي اجراي طرح بازسازي امام زاده اسماعيل ميانه به صورت رسمي آغاز مي شود.
وي اضافه كرد: 24 هزار نفر در اطراف اين امامزاده ساكن هستند كه به زودي با احيا و بازسازي اين منطقه با كاربري اداري و تجاري به 75 هزار نفر افزايش و بخشي از مسكن مورد نياز ساكنين نيز تامين خواهد شد.
 معاون وزير مسكن براي بازديد از برخي پروژه هاي در دست اجرا به استان آذربايجان شرقي سفر كرده است.
 

 

1
1