- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۱/۱۰/۰۱

شورای شهر میانه یا ستاد انتخابات ریاست جمهوری؟!

تشکیل جلسه هماهنگی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آینده در ساختمان شورای شهر میانه است که هفته گذشته و با حضور شهردار اسبق تبریز و  هماهنگی رئیس شورای شهر میانه و حدودبیش از 10 نفر از اعضای ستاد انتخاباتی کاندیدای مورد نظر به صورت خیلی محرمانه در میانه برگزار شده است.

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی  ایران "استفاده از منابع دولتي و بيت‌المال براي فعاليت انتخاباتي جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد خواهد شد".

صراحت قانون در این مورد کاملاً روشن است و نباید شک و شبهه ای در آن داشت. اما آیا مردم به اجرای قانونامیدوار باشند؟

آیا کسی هست که جلوی سوء استفاده از قدرت و حیف و میل اموال عمومی و بیت المال را در میانه بگیرد؟

آیا تساهل و تسامح مسئولین قضایی و نظارتی شهرستان شامل حال افراد معلوم الحالی که صحن شورا و امکانات شهرداری را، اموال پدری خود می پندارند خواهد شد؟

حافظه ی تاریخی نشان می دهد که واکنش مردم شهرمان در قبال این گونه حیف و میل ها متفاوت بوده که بی تفاوتی، شامل حال اکثریت مردم است و خواص حساس به امور شهری نیز در بسیاری از موارد واکنش مناسبی در قبال اینگونه بی قانونی ها از خود بروز نمی دهند و چه بسیارند افرادی که بنابر منافع شخصی، صورت مساله را پاک می کنند و پیگیر کنندگان این مسائل را به انواع تهمت ها و افتراها متهم می کنند.

ولی آنچه در این بین مهم است، قضاوت مردم در مورد اینگونه خیانت هاست که برای شخص نگارنده از همه چیز مهم تر است. و این امر در صورتی محقق خواهد شد که اجماع عمومی برای اصلاح امور به وجود بیاید و مردم تصمیم خود را بر سر صندوق رای به کرسی نشانده  و راه را برای کسانی که به اموال عمومی دست اندازی می کنند، بسته و جلوی سوء استفاده های بعدی را بگیرند.

نمونه بارز این تخلف آشکار، تشکیل جلسه هماهنگی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آینده در ساختمان شورای شهر میانه است که هفته گذشته و با حضور شهردار اسبق تبریز و  هماهنگی رئیس شورای شهر میانه و حدودبیش از 10 نفر از اعضای ستاد انتخاباتی کاندیدای مورد نظر به صورت خیلی محرمانه در میانه برگزار شده است.

قصد نگارنده مخالفت یا موافقت با این کاندیدای محترم نیست بلکه هدف این نوشته آگاه کردن مردم با مسائل پشت پرده ایست که به دور از دید عموم و با کلاه شرعی تیشه به ریشه اعتماد عمومی مردم می زنند. چه بسا این کاندید محترم شخصاً از این حرکت ها که به اعتماد عمومی لطمه می زند اطلاعی نداشته باشد ولی برخی منتخبین ما در شورای شهر برای چاپلوسی و خوش خدمتی به ارباب احتمالی آینده ی خود از مال مردم مظلوم میانه مایه می گذارند و از اعتماد آنها سوء استفاده کرده و ساختمان شورای شهر میانه را که محلی برای تشکیل جلسات عمومی و برای رفع مشکلات مردم است، به ستاد انتخاباتی برای یک شخص و جریان سیاسی تبدیل کرده اند. که مطمئناً هزینه های این جلسه نیز از بیت المال مردم پرداخت خواهد شد. وگرنه می توانستند این جلسه را در منزل یکی از همین آقایان برگزار کنند.

جا دارد مسئولین نظارتی و قضایی شهرستان بلادرنگ در این مورد قاطعانه وارد عمل شده و اعتماد عمومی را پاس بدارند.

1
2
1 2