- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۱/۰۹/۳۰

گزارش اهم فعالیتها و عملکرد 9 ماهه سال 1391 سازمان حمل و نقل همگانی شهر میانه و حومه


 گزارش اهم فعالیتها و عملکرد سازمان حمل و نقل همگانی شهر میانه و حومه در 9 ماهه سال 1391

مهندس واحدی مدیر عامل سازمان حمل و نقل همگانی شهر میانه و حومه ضمن تبریک 26 آذر ماه روز ملی حمل و نقل خدمت کلیه مسئولین و فعالین عرصه حمل و نقل بویژه رانندگان محترم حمل و نقل عمومی درون شهری میانه ، از اهمیت این روز مهم و نیز مختصری از عملکرد نه ماهه سال 1391 سازمان مطالبی را بشرح ذیل بیان کردند :

ایشان طی گفتگوی اختصاصی به بهانه «روز ملی حمل و نقل» گفت : بخش حمل و نقل تاثیر بسزایی در فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته و اساس توسعه اقتصادی هر کشور را بر عهده دارد و از شاخص های مهم توسعه یافتگی محسوب می شود.

واحدی درخصوص روز حمل و نقل و علت نامگذاری آن گفت : در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل کشور، روزهای سرنوشت سازی بوده که نقشی تعیین کننده در انسجام شبکه حمل و نقل داشته اند و ۲۶ آذر ۱۳۶۱ از جمله این روزهاست. در این روز، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، منتظر تخلیه بار بودند و بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور از یک سو و تهدید این کشتی ها از سوی عراق، نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود. بنابراین امام خمینی (ره) ـ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ـ در پیامی تاریخی، کامیون داران کشور را به مشارکت در تخلیه کشتی ها فراخواندند. در پی این فرمان، کامیون داران سراسر کشور، آمادگی خود را برای تخلیه بنادر و حمل و نقل مواد ضروری مورد نیاز مردم اعلام کردند و با همت آنان، کشور از وضع بحرانی خارج شد و ۱۴ سال پس از صدور  فرمان امام راحل، در سال ۱۳۷۶ به پاس خدمات ناوگان حمل ونقل کشور به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه‌سازی هرچه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل دراقتصاد کشور ، روز ۲۶ آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی، به عنوان «روز ملی حمل و نقل» انتخاب شد.

واحدی در اهمیت حمل و نقل عمومی با تأکید بر حمل و نقل عمومی درون شهری افزود : حمل و نقل عمومی به عنوان اصلی ترین راه حل معضل ترافیک در هر شهری مطرح است که در این خصوص اهمیت استفاده کمتر از خودروهای شخصی و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی هم برای همگان آشکار است زیرا حمل و نقل عمومی از یک طرف موجب تردد آسان و روان مسافران شده و از طرف دیگر از توسعه پایدار در محدوده محل زندگی ما پشتیبانی می کند.

توسعه اقتصادی با مفاهیمی مانند تراکم و آلودگی گره خورده است. واقعیت انکارناشدنی است که حمل و نقل باری و مسافری یکی از بزرگ ترین عوامل تولید گازهای گلخانه ای است. تأثیرات مضر این گازها بر آب و هوا از یک سو و محدودیت های توسعه  خودرو محور از سوی دیگر، توجهات محیط‌زیست را به سمت حمل و نقل عمومی سوق داده است.

از اینرو توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درسالهای گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفته و گام های موثری در این حوزه برداشته شده است بطوریکه با آغاز دولت نهم، کار جهادی در حوزه حمل و نقل شهری آغاز شد و مجلس شورای اسلامی نیز در آبان ۱۳۸۶ با تصویب قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت، دولت را مکلف کرد در جهت توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور اقدام کند و مدیریت حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهر وحومه آن به عهده شهرداری ها واگذار شد.

واحدی در ادامه به تشریح اهم فعالیت ها و عملکرد سازمان حمل و نقل همگانی شهر میانه و حومه در 9 ماهه  سال 139 اشاره و بیان کرد :

یکی از اقدامات اساسی که در سال 1391 صورت گرفته احداث ساختمان اداری در شهرک اندیشه در دو طبقه با 407 متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت 1200 متر مربع با اعتبار بالغ بر 2.700.000.000 ریال می باشد  احداث این ساختمان از آن لحاظ حائز اهمیت است که سازمان تاکنون در چند اتاق ترمینال که محل مناسبی برای اداره نبود مستقر بوده که با احداث این ساختمان می توان گفت که از نظر فضا تا 20 سال آینده می تواند جوابگوی نیازهای سازمان باشد..

ایشان به افزایش 5/2 برابری درآمد سازمان نسبت به بودجه مصوب سال جاری اشاره کرد و گفت مبلغ بودجه مصوب سال 91  مبلغ 3.290.000.000 ریال بود که مبلغ مذکور در متمم بودجه حدود 5/2 برابر داده شد و این افزایش در تجهیز معابر و میادین به علائم افقی و عمودی جهت کاهش تصادفات و بهبود ترافیک و تردد در سطح شهر هزینه می گردد.

تکمیل و ارتقاء وب سایت اختصاصی سازمان به آدرس www.miyanehtaxi.org  در سال جاری یکی از اقدامات با اهمیت سازمان بود که با انجام این کار امکان خبر رسانی در حوزه حمل و نقل ، دریافت شکایات و گزارشهای مردمی ، ارتباط مستقیم با مدیر عامل و امکان صدور مرخصی آنلاین برای خودروهای تحت نظارت در طول شبانه روز و مکانیزه نمودن امورات جاری سازمان را فراهم نموده و باعث کاهش مراحعات شده است.

پیگیری و نوسازی تاکسیهای فرسوده به تعداد  101 دستگاه تاکسی فرسوده ، افزایش 34 دستگاه تاکسی روآ سبز به ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری و جذب 2.360.000.000 ریال یارانه دولتی ، برگزاری مراسم گرامیداشت و تجلیل از فعالان نمونه عرصه حمل و نقل عمومی شهر میانه ، حضور و گشت زنی بازرسین سازمان در سطح شهر و حضور مستمردر محل برگزاری نماز جمعه و سایر مراسمات ، حضور در محل ایستگاه راه آهن به منظور ایاب و ذهاب مسافرین گرامی و همشهریان محترم با خودروهای تحت نظارت و نیز تشکیل کلاسهای آموزشی بمنظور ارتقاء سطح آگاهی رانندگان حمل و نقل عمومی ( که در این راستا بیش از 90 درصد رانندگان تاکسی و مینی بوس در کلاسهای کمکهای اولیه که با مشارکت جهاد دانشگاهی برگزار شده بود شرکت نمودند و برای آنها گواهی پایان دوره صادر می شود) از جمله اقدامات در سال 91 می باشد.

ایشان به بیمه نمودن رانندگان محترم تاکسیها ، مینی بوسها ،آژانسها و وانت بارها اساره کرد و افزود این موضوع یکی از دغدغه های مهم رانندگان بود که تا چند سال اخیر این قشر زحمت کش تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نبودند که با بستر سازی دولت محترم، این سازمان با همکاری سازمان تأمین اجتماعی و تعاونی تاکسیرانی اقدام به بیمه نمودن این عزیزان با 50 درصد یارانه دولتی اقدام نمود.

تجهیز بلوار زینبیه ، کمربندی ساحلی ، شهرکهای اندیشه و ولیعصر به تابلوهای اخباری که در راهنمایی مسافرین و همشهریان و جلوگیری از ازدحام ترافیک نقش بسزایی دارد و یکی از اقدامات با اهمیتی است که با اعتبار بالغ بر 1.400.000.000 ریال در دست اقدام می باشد که قرارداد خرید و نصب تابلوها منعقد شده و عملیات اجرایی آنها قبل از اتمام سال به پایان خواهد رسید.

واگذاری دو واحد آژانس وانت بار به شهرک اندیشه و راه آهن ، توزیع لباس فرم و یک دست بین رانندگان با سردوشی منقش به آرم سازمان و صدور کارت شنناسایی جهت نصب آنها در محل قابل رویت مسافرین ، خط کشی معابر ، نصب علائم افقی و عمودی در سطح معابر شهر و تهیه طرح اصلاح هندسی تقاطع ها ، نصب سرعت کاه و آرام سازی ترافیک و تغییر سمت حرکت خودروها در محدوده بافت مرکزی به منظور تسهیل و روان سازی ترافیک و ساماندهی ایستگاههای تاکسی و مینی بوس ، نصب چراغ چشمک زن و فرماندهی در نقاط ضروری شهر ، صدور کارت شهری برای رانندگان واجدالشرایط ، معامله خودروها تحت نظارت در چند مرکز معامله تحت نظارت ، ساماندهی وانت بارها از دیگر اقدامات این سازمان می باشد.

آژانس تاکسی بی سیم

واحدی در ادامه به راه اندازی آژانس تاکسی بی سیم در آینده نزدیک خبر داد و افزود اقدامات لازم جهت راه اندازی تاکسی بی سیم شروع و دستگاهها و تجیهزات لازم خریداری شده که در آینده نزدیک، تاکسی بی سیم با بیست دستگاه خودرو مدل بالا در شهر میانه رسماً راه اندازی خواهد شد.

پرداخت الکترونیکی کرایه ها

ایشان در ادامه از اهم برنامه در دست اقدام سازمان به تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری میانه به سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه اشاره کرد و گفت ارائه خدمات با کیفیت و در کمترین زمان مهمترین هدف سازمان حمل و نقل همگانی است و در جوامع امروز با پیشرفت علم و فن آوری دیگر نیازی به پرداخت های نقدی سنتی که دارای نواقص و معایب بسیاری می باشد وجود ندارد. لذا به منظور رفاه حال مسافرین و رانندگان ، مطالعات و مقدمات کار فراهم شده و به امید خدا در سال 1392 اجرایی خواهد شد.

راه اندازی سازمان اتوبوسرانی

مهندس واحدی در ادامه به پیگیری موضوع سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت به استناد ماه 85 قانون شهرداریها و با توجه به نیاز شهر ، موضوع راه اندازی سازمان اتوبوسرانی به تصویب شورای سازمان حمل و نقل همگانی و شورای اسلامی شهر میانه رسید و موافقت استانداری نیز اخذ شده و در وزارت کشور در مراحل پایانی خود می باشد که انشاءالله پس از تصویب اساسنامه تأسیس سازمان اتوبوسرانی در وزارت کشور ، سازمان در شهر میانه تأسیس و مستقر خواهد شد و تحول زیادی در جابجایی مسافرین را موجب خواهد شد.

مهندس واحدی در پایان ضمن تقدیر از لطف و همکاری صمیمانه مسئولین محترم شهرستان از جمله امام جمعه محبوب و دانشمند میانه ، فرماندار تلاشگر ، شهردار محترم ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، اعضای محترم شورای سازمان و اعضای محترم هیأت مدیره صمیمانه تشکر و قدردانی نمودند و تمامی این موفقیتها را مدیون تلاشهای بی وقفه پرسنل زحمتکش سازمان دانست و از زحمات ایشان که در طول شبانه روز از هیچ تلاشی دریغ نکردند؛ قدردانی نمودند.

 گفتنی است با فعالیتهای مثبت و چشمگیر صورت گرفته در سالهای اخیر و پشتیبانی مسئولین و همشهریان محترم ، آقای مهندس واحدی  مدیر عامل محترم سازمان با کسب بیشترین آراء سی و هشتمین مجمع عمومی اتحادیه سازمانهای حمل و نقل کشور دومین بار متوالی به عنوان عضو اصلی هیأت مدیره اتحادیه مذکور انتخاب شده است.

 پل ارتباطی با سازمان حمل و نقل همگانی شهر میانه و حومه

آدرس : میانه ـ میدان دفاع مقدس ـ جنب پایانه مسافربری ـ کد پستی : 53811 ـ 53159

تلفن تماس : 2222039  ـ 0423  ـ نمابر (فاکس) : 2225072 ـ 0423

تلفن رسیدگی به شکایات و اشیاء گمشده (بازرسی) :  2231030 ـ 0423

شماره پیامک :    3000141418

وب سایت سازمان :         www.miyanehtaxi.org

پست الکترونیکی جهت ارتباط مستقیم با مدیر عامل سازمان     admin@miyanehtaxi.org

*** گزارش فوق در صفحه 4 روزنامه ابتکار روز سه شنبه مورخ 28 آذر ماه 1391 شماره 2481 ضمیمه ویژه شهر میانه منتشر شده است.

1
1