- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۱/۰۹/۲۷

ناودانی های غیر اصولی ، یکی از معضلات شهری در فصل بارش

به نام خدای مهربان

دوستان و همشهریان بزرگوار ، سلام

اگر اهل میانه باشید و اگر مثل من به پیاده روی علاقه مند باشید حتما با موضوعی که در تصویر زیر می بینید و به آن اشاره خواهم کرد مواجه شده اید :

تا لود شدن تصاویر صبر کنید .... (تعداد 6 تصویر)

 

------------------------

------------------------

 

------------------------

------------------------

 

خب همانطور که از تیتر مطلب و تصاویر مشخص است هدف من در این مطلب ناودانی های غیر اصولی هستند که هدف از ساخت آنها هدایت آب باران و برف به جایی خارج از پشت بام است ! البته این کار زمانی فقط یک هدف دارد که بصورت اصولی تعبیه شده باشد و نزولات آسمانی بدون ایجاد مشکل هدایت شود.

حال آنکه صاحبان خانه و مغازه دار ها اگر این ناودانی ها را بدون رعایت اصول و در نظر گرفتن حقوق شهروندی بسازند و تکه ای لوله پلیکا را دقیقا سمت پیاده رو نشانه بگیرند چندین کار را بصورت همزمان انجام میدهد :

×××  آب ناودانی ها درست بر سر عابر محترم ریخته می شود . که خود دارای چندین زیر مجموعه نتایج است :

      - باعث خیس شدن البسه و کثیف شدن آن شده و مصرف پودر لباسشویی بالا می رود !

      - بسته به حوصله آن شخص ، الفاظی زیر زبانی راهی دیار صاحب ناودانی و اموات وی می شود !

تنها فایده ی این ناودانی ها این است که قدرت تمرکز و زیرکی عابرین پیاده را می سنجد و بالا می برد و اگر خواب آلود باشند هشیاری آنها را به آنها بازمیگرداند ! (ها ، دیدی من خیس نشدم؟) 

گاهی با برودت بیش از حد هوا آب داخل این ناودانی ها یخ میزند و بصورت قندیل آویزان می ماند که اینجا اگر بر سر کسی فرود بیاید باید حساب خود را از بانکی که به امید قرعه کشی و برنده شدن جایزه گشوده بود را ببندد !

خب حالا جدای بذله گوئی و شوخی و طنز ، میروم سراغ اقدام قابل تقدیر شهرداری محترم شهرستان میانه که به فکر رفع این معضل شهری است و قبلا طی اطلاعیه ای در شهر و اطلاع رسانی در سایت اعلام کرده اند که مردم نسبت به اصلاح ناودانی ها و مجهز کردن به سیستم اصولی سریعا اقدام کنند که  در غیر اینصورت توسط شهرداری جمع آوری خواهند شد و جریمه ای نیز تعلق خواهد گرفت.

این اقدام تحسین برانگیز شهرداری هم مانند جمع کردن سد معبر شهر و همچنین سایبانهای غیراصولی ، کار دیگری است برای رفاه حال شهروندان عزیز که امیدواریم مردم شریف میانه با همدلی با شهرداری محترم همکاری کنند تا شهری زیبا و بی عیب و نقص داشته باشیم.

رضا امامی

1
2
1 2