- ارسال کننده: پیام قربانی تاریخ: ۹۱/۰۹/۲۷

مشکلی جدید در شهرستان میانه بهمراه یک پیشنهاد

از زمان های قدیم سازمانی با نام های متفاوت ولی با یک هدف ایجاد شده است تا بر نحوه خرید و فروش ها و قیمت اجناس نظارت داشته باشد.

تعزیرات حکومتی:(برای مشاهده مطلب بیشتر کلیک کنید)

 

در چند وقت اخیر یکی از دغدغه های مردم گرانی و عدم ثابت ماندن نرخ خرید و فروش اقلام مورد استفاده مردم بود.نظارت بر این موضوع امریست مهم و تاثیر گذار در زندگی مردم.اما مثل همیشه برخی مشکلات هم در ادامه تصمیم گیری ها مشاهده میشود که نیاز به دقت و پرداخت بیشتری دارد.

برای مثال در چند وقت اخیر بازرسانی در سطح شهر از قیمت و نحوه خرید و فروش موجود در بازار بازرسی میکنند.

در وحله اول یکی از مشکلات عدم برخورد مناسب بازرسان با صاحبان مغازه است.در موردی که بنده شاهد آن بودم بازرسی پرسید که چرا تعداد فاکتور کم است فروشنده در جواب گفت که در چند روز اخیر فروش آنچنانی نداشته ام.

بازرس جمله بعدی را اینطور بر زبان می آورد که:پس ببند و برو!(فروشنده:پس چطور خرج خانواده را در بیاورم؟!)

 

مورد دومی که مورد درخواست بارسان است قیمت زدن بر روی اجناس است:اما با تغییرات قیمت فروشنده باید تمام وقت خود را در روز صرف قیمت نویسی بر روی اجناس کند(از زبان خود فروشندگان)

پیشنهاد:

یکی از راه حل هایی که به نظر میرسد اینست که بازرسان نرخ خرید و فروش اقلام مورد نیاز روزانه مردم جامعه (مانند:برنج و روغن و سبزی و حبوبات و پوشاک و..)را در یک برگه و یا نشریه به چاپ و اطلاع رسانی کنند تا مردم در هنگام خرید از قیمت و جنسی که خواهند خرید مطلع باشند و در هنگام تخلف فروشنده بر او متذکر شوند و در صورت عدم توجه وی اینبار خود مردم تعزیرات حکومتی را با خبر سازند.

در اینصورت خود مردم بازرس بازار خواهند بود و حتما از کسی خرید خواهند کرد که قیمتش قیمت واقعی جنس باشد و شخص گرانفروش برای حفظ بازار خود هم که شده قیمتش را با بازار هماهنگ خواهد کرد.

 

مشکل دیگر ما مردم اینست که هنگام خرید قیمتی از فروشنده نمیپرسیم و فقط هنگام خروج از فروشگاه قیمت را پرسیده و حساب میکنیم که این کار از لحاظ عرفی هم پسندیده نیست.برای مثال قیمت همین لوبیای تولید شده در شهرستان خودمان در تهران از قیمت 4700 تومان به 3700 تومان میرسد اما در شهر خودمان همان قیمت 4700 تومان ثابت مانده و تغییر نمیکند!حتی کسی هم اعتراض نمیکند که چرا قیمت کمتر نمیشود؟

1
1