- ارسال کننده: امید کوهی تاریخ: ۹۱/۰۹/۲۵

4 کتاب در یک کتاب - کتاب کالبد شکافی آرایه های ادبی نوشته حسین فرجی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

 

 

 کتاب آرایه های ادبی

 

 

کتاب کالبد شکافی  آرایه های ادبی 

نویسنده : حسین فرجی ( کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی )

 

معرفی یک کتاب از یک همشهری - کتاب آرایه های ادبی از حسین فرجی 

عشق و شباب و رندی مجموعه ی مراد است

چون جمع شد معانی، گوی بیان توان زد

به نام خدایی که: به ما توفیق ادب داد تا از لطفش محروم نمانیم. به نام او که هیچ آغاز بی نام او انجام نپذیرد. زندگی با نام خدا آسان و انسان بی خدا هراسان. سپاس فراوان خداوندی را که توفیق عنایت فرمود تا کتاب کالبدشکافی آرایه های ادبی دوره­ی دبیرستان را به محضر همکاران گرامی و دانش آموزان عزیز تقدیم نمایم؛ بدین امید که گامی موثّر و مفید برداشته شود تا راه فراگیری برای دانش آموزان دبیرستان در تمام رشته های درسی هموار گردد.

این کتاب  در حقیقت برای تمام رشته های علوم انسانی، ریاضی، تجربی و فنی حرفه ایاست. در تنظیم کتاب، مطالب طوری طبقه بندی شده و به مراحل تدریجی تقسیم شده که در هر مرحله مثالهای کافی ... در نظر گرفته شده و امکان پیشرفت سریعتری را به وجود آورده است، آموختن این کتاب تنها به حفظ کردن ظاهری بستگی ندارد بلکه به کار بستن آن و تمرین فراوان در هر آرایه ی ادبی است.

دانش آموزان عزیز باید توجه داشته باشند که آرایه های ادبی، درسی نیست که با حفظ کردن به سرانجام می رسد بلکه باید قدم به قدم به پیش رفت و مطالب آن را دریافت و آموخت. البته بعد از آموختن هر مطلب، حفظ یکی دو بیت مربوط به آن بحث مفید است. آن چه ضرورت تمام دارد، تامّل و تفکّر در شواهد و تجزیه و تحلیل آنهاست. امیدوارم با آموختن این علم مفید و شیرین، توجه شما به مسائل اساسی ادبیات از قبیل ماهیت ادبیات، روند آفرینش های هنری، نوآوری در هنر، قدرت خلّاقیّت و ... جلب شود و همراه با آموزش ادبی، در این زمینه ها نیز به تفکّر و تأمّل بپردازید .

 

 

 

1
2
3
1 2 3