- ارسال کننده: قارا سید تاریخ: ۹۱/۰۹/۲۲

محور تبریز-بستان آباد و میانه محور خطرناک اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر سرهنگ سید مهدی پور پیغمبر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل فرماندهی پلیس راهنمایی رانندگی استان آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: استان‌آذربایجان شرقی در جمع پنج استان حادثه خیز در کشور قرار دارد که با اجرای طرح های هشداری، فرهنگی و تشدید اعمال قانون در محور مواصلاتی خطرناک از جمع استان های قرمز خارج می شود.

سرهنگ پور پیغمبرتصریح کرد: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،استان‌های لرستان، قزوین و کردستان بیشترین افزایش تلفات تصادفات رانندگی را در زمستان پارسال به خود اختصاص دادند.

وی همچنین با اشاره به لزوم هماهنگی دستگاه های مربوط به حمل و نفل جاده ای افزود: مشکلات ترافیکی و حادثه تصادفات رانندگی توسط یک ارگان قابل حل نیست.

سرهنگ سید مهدی پور پیغمبر اضهار داشت: باید جاده های خطر ناک با گردنه های برف گیر و با رطوبت و مه زیاد استان باید توسط ارگان های ذیربط اعم از آموزشی، اعتباری و نیروی انسانی، ایمن سازی شود.

سرهنگ پور پیغمبر محور های مواصلاتی تبریز  اهر، تبریز  جزیره اسلامی، تبریز بستان آباد و میانه و بناب - ملکان جزو محور های مواصلاتی خطرناک اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان آذربایجان شرقی افزود: پس از اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی، تشدید و افزایش اعمال قوانین در سطح شهرها از دیگر گزینه ها برای کنترل تخلفات رانندگی و کاهش حوادث ناشی از تخلفات رانندگی به شمار می رود.

وی نقش مردم را در حل مشکلات ترافیکی موثر دانست و گفت: احترام به قوانین باعث کاهش فوت در اثر تصادفات رانندگی است و انضباط ترافیکی در جامعه اتفاق نمی افتد مگراینکه آحاد مردم قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

در هشت ماهه اول سال جاری 500هزار مورد تخلفات رانندگی در استان به وسیله دوربین های فاوا لیزر ثبت شده است که تنها 18هزار مورد آن منجر به اعمال قانون شده است.

1
1