- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۱/۰۹/۱۲

حرف های آقای واعظ مصداق بارز فرافکنی است

در پی گردهمایی خودجوش عصر روز گذشته اصحاب رسانه در خیابانی در شهرک اندیشه موسوم به خیابان 12 متری پزشکی قانونی رئیس شورای اسلامی شهر میانه در جمع آنان حاضر و در مقابل سئوالات خبرنگاران و وب نویسان شهرستان میانه قرار گرفت.

به گزارش قافلان نیوز؛ صادق واعظی که به دعوت حامد یزدانی ( از فعالان سایبری ) در جمع اصحاب جراید و رسانه های مجازی حضور یافته بود در پاسخ به سئوال قادر حسن زاده  که پرسید؛ چرا این خیابان در فصل بارندگی و در آستانه زمستان کنده شده و به این وضعیت درآمده و رها شده است و شما چه برنامه ای برای رفع این مشکل دارید؟ وی را به غرض ورزی متهم کرده و خطاب به مدیر مسئول هفته نامه قافلان (که خود از ساکنین این خیابان است) گفت: من به خاطر تو آمده ام اینجا را کنده ام که درست شود، به تو لطف کرده ام، به تو منت گذاشته ام و از پول خودم 130 میلیون تومان اضافه بر بودجه ام به تو پول داده ام تا کوچه تو درست  شود اگر اینجوری بگویی درست نمی شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای عالی استان ها و رئیس شورای اسلامی شهر میانه افزود: شما نمی گذارید که درست شود، بر می دارید با حرف یک آدم مغرض؛ البته عیب ندارد ها یه کاغذ به این یه کاغذ به اون...، نمی شود که... .

مدیر سایت قافلان نیوز با اعتراض به اهانت ها و اتهامات رئیس شورا تاکید کرد: آقای مهندس واعظ یعنی چه مغرضانه؟! شما که این ها را می فرمایید ما هم این ها را می نویسیم و اعلام می کنیم. می گوییم که آقای رئیس شورا به جای اینکه به حرف مردم رسیدگی کند آمده اینجا می گوید کار شما مغرضانه است.

صادق واعظی ادمه داد: بله می گویم مغرضانه است اصلاً این حرف های مرا بنویسید. وی سپس خطاب به سایر خبرنگاران حاضر در محل ادامه داد: آقایان؛ قضیه از غرض ورزی آقای گل محمدی شروع شده است. چون آقای گل محمدی از آن زمان که هنوز معلوم نبود آقای خرده فروش سرپرست شهرداری خواهد شد یانه شروع کرده بود با این و آن، نایبی و نمی دانم که و که ... پیغام و پسغام به ما فرستادن که آی... مبادا خرده فروش (شهردار) شود ها...!

حسن زاده حرف های واعظی را قطع کرد و گفت: ببینید باز حرف را بردید جای دیگر آقای واعظ ما برای این حرف ها اینجا نیامده ایم ؛ ما الان در مورد کوچه خودمان حرف می زنیم شما در مورد کوچه ما حرف بزنید این حرف ها را ول کنید.

واعظ بی توجه به حرف حسن زاده ادامه داد: آقای حسن زاده تو به هیچ صراطی مستقیم نیستی، همه این ها را بنویس. یک تریبونی دستت هست یک مجله داری می گی می بُرم و می دوزم و اینجوری میشه و اونجوری میشه... .

حسن زاده جواب داد: این نظر شخصی شماست.

در ادامه بحث مهندس واعظی ضمن شرح مختصری از سابقه اقدامات قبلی و فعلی در رابطه با احداث خیابان 12 متری پزشکی قانونی با اذعان به این که زمان کنونی فرصت مناسبی برای اجرای عملیات زیرسازی و احداث خیابان نیست گفت: حالا ببینید چه گناهی کرده اید که خدا بارانش را نازل می کند و کار کوچه شما انجام نمی شود. واعظی تاکید کرد: چنانچه شرایط جوی و آب و هوایی اجازه دهد شهرداری این خیابان را اجرا خواهد کرد.

ادامه بحث ها و گفتگوها نشان داد که هیچ یک از سئوال کنندگان از توضیحات و پاسخ های رئیس شورای اسلامی شهر قانع نشده و خبرنگاران و وب نویسان واکنش های تندی در مقابل اظهارات وی از خود نشان دادند به طوری که کار به مجادله و کشمکش رسید.

پس از این حادثه خبرنگار قافلان نیوز در تماس با حسن گل محمدی - مدیر بخش رسانه روابط عمومی شهرداری که خبر جنجالی هفته قبل قافلان نیوز با نقل قول از وی درج شده و بحث های گسترده ای را ایجاد کرده است - نظر وی را در مورد اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر جویا شد که گل محمدی در گفتگوی کوتاهی گفت: این عجیب نیست که آقای واعظ به جای کسانی که باید پاسخگو باشند خود را سپر بلا کرده و به آن جلسه آمده اند چون ایشان قبلاً به صراحت به قابلیت های خود در "بازی"  تاکید کرده اند و امروز هم با این حرف هایشان ثابت کرده اند که برای "بازی" به آن جا تشریف فرما شده اند نه برای پاسخگویی.

گل محمدی تاکید کرد: حرف های آقای واعظ مصداق بارز فرافکنی و مسئولیت گریزی است. طبیعی است که وقتی یک مقام مسئول پاسخ قانع کننده ای برای افکار عمومی نداشته باشد دست به بازی رسانه ای می زند و مسیر سئوالات را به جاده خاکی هدایت می کند تا شنونده را دچار اشتباه کند.

وی افزود: اصولاً غیبت مسئول مستقیم مربوطه در آن جلسه و حضور یک مدافع میانی معنایی جز مسئولیت گریزی و فرار از پاسخگویی ندارد. اعضا و بویژه رئیس شورای اسلامی شهر نباید در آن مرتبه از تنزیل جایگاه قرار داشته باشند که نقش پیام رسان را برای افراد تحت نظارتشان بازی کنند. این اتفاق خیلی بدی است.

وی اضافه کرد: اصولاً ورود اعضای شورا به مسائل شهرداری تا این حد که در روابط کاری کارکنان و مدیران آن هم دخالت و اظهار نظر کنند دور از شأن شورا و مغایر با نصّ صریح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی شهر می باشد.

1
2
1 2