- ارسال کننده: خداحافظ رفیق ... تاریخ: ۹۱/۰۹/۰۷

برگزاری اولین یادواره شهدای روستای قره طورق میانه

 فرمانده گردان امام حسین (ع) میانه : امام حسین (ع) به ما نشان دادند که برای حفظ دین باید از تمام هستی گذشت .

به همت حوزه مقاومت بسیج شهید هاشمی نژاد میانه اولین یادواره شهدای روستای قره طورق با حضور صدها نفر از اهالی روستا ، بسیجیان و هیئت های عزاداری در مسجد جامع این روستا با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و احیای فرهنگ شهید و شهادت ، برگزار شد .

   در این مراسم باشکوه برادر اردبیلی از فرماندهان سرافراز دوران دفاع مقدس و فرمانده گردان امام حسین (ع) میانه با تاکید بر اهمیت بسیار بالای عزاداری امام حسین (ع) در ماندگاری اسلام و مکتب عاشورا در طول تاریخ ، افزود : باید اهداف این نهضت عظیم برای جوانان بیش از پیش تبیین گردد تا آگاهانه و با بصیرت پاسدار خون حسین(ع) باشند .

   فرمانده گردان امام حسین (ع) میانه با اشاره به اقامه نماز در ظهر عاشورا و در بهبوهه جنگ ، هدف اصلی قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتن اسلام ، نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر دانسته ، تاکید کرد : هیچ چیز نباید مانع از انجام واجبات شود و افزود : امام حسین (ع) به ما نشان دادند که برای حفظ دین باید از تمام هستی گذشت .

   وی در ادامه علت موفقیت بسیج را تقوای الهی و اخلاص دانسته ، شجاعت و شهادت طلبی بسیجیان را رمز پیروزی آنان در تمام صحنه ها قلمداد کرد و این فرهنگ را بر گرفته از عاشورا دانست .

   در ادامه برنامه مراسم عزاداری و سینه زنی برپا شد و در پایان از خانواده های شهدا با اهدا لوح یادبود و هدایایی تجلیل شد

1
1