- ارسال کننده: حمید محبوب زاده تاریخ: ۸۹/۱۲/۰۶

نخستین همایش تخصصی شیمی در دانشگاه آزاد میانه

نخستین همایش تخصصی شیمی، 12 اسفند ماه 89 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی واحد، دبیر اجرایی این همایش اظهار داشت: این همایش قرار بود به صورت منطقه­ای در شمالغرب کشور برگزار شود اما به دلیل استقبال چشمگیر اساتید و پژوهشگران دانشگاههای دولتی و آزاد سراسر کشور در ارسال مقاله به این همایش، تصمیم به برگزاری کشوری آن شد.


دکترعلی خانی از محورهای اصلی این همایش را بهره گیری از نقطه نظرات اساتید و پژوهشگران برای استفاده از ظرفیت های موجود صنایع و معادن در شهرستان میانه عنوان کرد.

 مدیر گروه شیمی این دانشگاه افزود: فناوری نانو در شیمی، فرآیندهای نوین در کنترل آلایندههای زیست محیطی، سنتر مواد آلی و معدنی، مدل سازی، شبیه سازی و شیمی محاسباتی، ترمودینامیک و سینتیک در فرآیند شیمیایی، آنالیز کمی کیفی و شناسایی مواد شیمیایی از دیگر مباحث مورد بررسی و تبادل نظر در این همایش خواهد بود.

دبیر علمی این همایش نیز اظهار داشت: تاکنون مقالههای زیادی با محتوای بالای علمی، تحقیقی از دانشگاههای سراسرکشور به دست ما رسیده که پس از بررسیهای نهایی توسط هیئت داوران تعدادی از آنها در این همایش ارائه میشود.

 دکتر اسماعیل وصالی، یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را توجه به محیط زیست و راههای کنترل آن در کشور عنوان کرد و افزود: محیط زیست از ارکان توسعه پایدار در هر کشوری است و بدون توجه به این مسأله محیط زیست منابع طبیعی و انسانی دچار نقصان شده و پیامدهای ناگواری را برای کره خاکی و جوامع انسانی در پی خواهد داشت.

وی آشنایی دانشجویان با محافل و همایشهای علمی، به چالش کشیدن دانشجویان برای تحقیق و بررسی بر روی موضوعات مختلف علمی، تبادل افکار وداشتههای علمی میان اساتید و دانشجویان و همچنین ترویج روحیه پژوهشگری را میان آنان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش اعلام کرد.

علاقمندان برای شرکت در این همایش میتوانند از طریق پست الکترونیکی:

 miyaneh.chem@yahoo.com   سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه اقدام نمایند.