- ارسال کننده: یاور احمدپور ترکمانی تاریخ: ۹۱/۰۸/۲۷

در اهمیت تامین اجتماعی و قدرانی از توجه دکتر مددی به این حوزه از مشکلات در ترکمنچای

 

در اهمیت تامین اجتماعی

و قدرانی از توجه دکتر مددی به این حوزه از مشکلات در ترکمنچای

یاور احمدپور ترکمانی

 واقعیت این است که تامین اجتماعی کارا، اطمینان بخش ترین راه برای رسیدن به توسعه پایدار است. درک اهمیت و اولویت تامین اجتماعی، انگیزه صد چندانی را برای هر مسئول در راستای تحقق توسعه و رفاه در جامعه از طریق پی گیریِ مسائلِ این حوزه ایجاد می کند. همچنین در جهان دانش محور ابعاد اهمیت این بخش حتی رفته رفته فزونتر می شود که محور بحث دیگری می باشد.

در مورد درمانگاه تامین اجتماعی ، و الزام وجودی چنین امکاناتی در بخش ترکمنچای، علاوه بر مسائل توسعه پایدار و ایجاد توانمندی در ساکنان آن، به این مورد بر می گردد که بالای 80 درصد کسانی که از بخش ترکمنچای در اقصی نقاط مملکت در طرح های عمرانی و ساخت و سازها فعالند، قشر جوان و میان سال می باشند و لذا هزینه چندانی برای سازمان تامین اجتماعی از بابت سلامت ندارند. تنها قسمت منابع این سازمان را از طریق پرداخت بیمه تامین اجتماعی، تامین مالی می کنند. لذا وجود درمانگاه تامین اجتماعی در این بخش، نسبت به مناطقی که افراد مسن تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، هزینه کمتری برای سازمان (صندوق) تامین اجتماعی دارد.

از هر دو نظرمذکور و خیلی از جنبه های دیگر، وجود چنین درمانگاهی برای بخش ترکمنچای جزء ضروریات است. از آقای دکتر مددی نیز از بابت پیگیری مسئله خطیر قدردانی می شود و امید است که در آینده نزدیک شاهد حضور چنین درمانگاهی در ترکمنچای باشیم.

لازم به ذکر است که در ارتباط با نامه آقای دکتر مددی، مطلبی را درسایت گذاشته بودم که مخاطب آن شهروندان بود که به خاطر سوء برداشت خوانندگان، صلاح بر آن شد که حذفش کنم. در برخی موضوعات و مباحث، بحث حضوری راهگشا است و امکان سوء تفاهم ها و سوء برداشت ها را به حداقل می رساند. ولی در مورد بحثی که در اینترنت صورت می گیرد چنین امکانی در حد مطلوب نیست.

1
1