- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۰۸/۲۶

در پاسخ به انتقاد از فرمانداری نامیدن ترکمانچای توسط نماینده شهرستان

 در پاسخ به انتقاد از فرمانداری نامیدن ترکمانچای در  :

درخواست تاسیس درمانگاه تامین اجتماعی در بخش ترکمنچای توسط دکتر مددی 
 

دفتر ارتباطات مردمی حاج آقا مددی در صورت نیاز حتماً علت را شرح می دهند ولی وظیفه می دانم نکته ای را که اطلاع دارم و متوجه شده ام را اشاره کنم.
در جلساتی که حاج آقا مددی با جوانان فعال در سایتهای اینترنتی داشتند هنگام خواندن متن یک نامه به علت استفاده از مشابه این نوع عبارتها در نامه هایشان خطاب به مسئولین و وزیران اشاره کردند. آنجا بحث جمعیت بود و مطمئنم این هم از همان نوع هست. اشاره به قدمت بخشداری، جمعیت و یا اینکه اخیراً فرمانداری شده (با توجه به بحث تصویب شدن تبدیل به فرمانداری اش و امثال بنده نمی دانیم در چه مرحله ای قرار دارد) برای جلب توجه بیشتر مقام محترم و کسب دستور مثبت برای انجام خواسته هست. چون اینجا مخاطب نامه آن مقام و یا وزیر هست و نه مردم و انتشار نامه ها هم برای در جریان قرار گرفتن مردم هست که بدانند نمایندگانش مسائلشان را پیگیری می کنند و بی توجه نیستند. یعنی اینجا جلب توجه آن مقام محترم وزارت مد نظر اصلی هست و نه جلب توجه اهالی ترکمانچای که بالاخره فرمانداری شد یا نه. یعنی بخشی که مقدمات تبدیل شدنش به فرمانداری در حال انجام هست آیا استحقاق یک درمانگاه خاص تامین اجتماعی را ندارد؟ مثلاً اگر بجای این عبارت بنویسند این درخواست را برای یک روستای کم جمعیت بدون سابقه تاریخی و بخشداری و ... می خواهم مطمئناً جواب مثبتی هم در پی نخواهد داشت. باید از این تکنیکی که بهره می برند خوشحال باشیم نه ناراحت. اگر ضمن درخواست طوری بنویسیم که این برداشت شود که استحقاق دریافت آن امکانات را نداریم خودمان جواب منفی به نامه مان را از قبل آماده کرده ایم و چنین نامه و درخواستی بیهوده خواهد بود.
بطور مثال اگر اهالی شهر آچاچی خودشان را روستایی بنامند نباید انتظار تبدیل به شهر را هم داشته باشند . این خواسته باید در تک تک اهالی هم وجود داشته باشد وقتی ما خودمان را روستایی بنامیم یا از بکار بردن شهر در ابتدای نام محل مان خودداری کنیم چه معنایی دارد؟ آیا منعی وجود دارد که من در گفته ها و نوشته هایم از عبارت شهر آچاچی استفاده کنم؟! یا باید منتظر شوم که ابلاغیه ای رسمی از وزارت کشور به دستم برسد تا بتوانم خود را ساکن شهر آچاچی بدانم. اگر خودم را لایق و مستحق آن شهرداری و فرمانداری و امکاناتش ندانم نباید از وزارت کشور هم دلخور باشم که با وجود شرایط چرا بعد از گذشت سالها به حقم نمی رساندم. 

1
1