- ارسال کننده: یاور احمدپور ترکمانی تاریخ: ۹۱/۰۸/۲۱

در پاسخ «یوسف احمدی» و فرق «شورای شهر» با «نماینده مجلس»

 

در پاسخ «یوسف احمدی»

و

فرق «شورای شهر» با «نماینده مجلس»

یاور احمدپور ترکمانی

1.      از اهمیت قانون و لزوم تلاش قانون گذاران برای تصویب قوانین موردنیاز نوشتم، کاربری با «یوسف احمدی» نامی، بدون اینکه محتوی و موضوع متن را فهمیده باشد، از الفاظی غیر منطقی در نظر دهی استفاده کرد. توجه به این نکته الزامی می نماید که اگر قسمتی برای ارسال نظرات در سایت گذاشته شده، نشان از «الزام»برای ارسال نظرات برای کاربران و مخصوصاً آنهایی که موضوع برایشان تفهیم نشده، نیست. بلکه نشان از «امکان»ارسال نظر است و البته برای آنهایی که بحثی در حد و حدود موضوع داشته باشند.

2.      علیرغم اطلاع رسانی دفتر مهندس حسینی، مبنی بر اینکه مهندس در روزهای پنج شنبه و جمعه هر هفته و مناسبات خاص در میانه هستند، برخی از نایاب بودن مهندس می گویند!!

علاوه بر حضور مهندس در روزهای مذکور، ایشان در مقام ناظر ویژه مجلس برای نظارت بر بازسازی های مربوط به زلزله آذربایجان، مجبور است قسمتی از اوقات خود را برای برگزاری جلسات مربوطه در شهرستان های زلزله خیز یا شهر تبریز اختصاص دهد. مطمئناً با اولویت قرار دادن معیار انسانیت، و منبع قرار دادن بحث عقبه در قرآن، رسیدگی به مسائل زلزله زده ها هزار بار مهم تر از رسیدگی به مسائل امثال بنده باید باشد.  لازم به ذکر است که در صورت فعالیت جد از سوی قسمت اجرایی، کار ناظران نیز به حداقل کاهش می یابد و مهندس می تواند بیشتر روی شهرستان میانه متمرکز شود. از مصاحبه تلویزیونی مهندس با مجری برنامه نمایندگان شبکه سهند نیز پیدا بود که حجم عظیمی از کارهای مربوط به مجلس در این حوزه بر دوش مهندس است و ایشان علیرغم اینکه نماینده شهرستان میانه بود، مجری برنامه با پرسش های متعدد از ایشان در زمینه مسائل عمرانی شهرستان های زلزله زده، اجازه طرح مسائل شهرستان میانه را نداد یا بهتر بگویم، وقت برنامه اجازه طرح مسائل شهرستان میانه را نداد و مجری برنامه ارائه عملکرد مهندس را به برنامه بعدی موکول کرد.

3.      موضوع حضور یا نبودن نماینده در شهرستان، موضوعی فریبنده و اغواگر است. اگر قبول داریم که مرجع ما باید برای حل مسائل قانون باشد و در صورت هرگونه نقصانی در این زمینه، اگر بپذیریم که باید تلاش نماینده و شهروندان را برای ایجاد زمینه در پایبندی به آن را خواستار باشیم، دیگر برخی با این اغواگری و ... نمی توانند زمینه های توسعه ملی –اسلامی و منطقه ای را با مباحثی فرعی به خطر اندازند.

اگر ما خواستار این باشیم که شورای شهر مان در شهر حضور داشته باشد و ... سخنی جز به حق نگفته ایم.چون وظایف شورای شهر در حدود جغرافیایی شهر تعریف شده است. ولی برای نماینده چطور؟ نماینده مجلس در مقام اصلی و قانونگذاری خویش؛ وظایفش در حدود جغرافیای ملی و کشوری تعریف می شود و حتی با عمل به رسالت اسلامی خود می تواند وظایف گسترده ای را برای خود تعریف کند. وظیفه اصلی نماینده بعد از آشنایی با مسائل منطقه ای و ملی، یافتن تخصص از طریق مطالعه و استفاده از این تخصص ها برای تصویب قانون است.- برای اهمیت قانون به نوشته قبلی بنده مراجعه کنید.- یک نمونه می آورم:

یکی از وظایف نمایندگان تصویب لایحه است. نمایندگان با ید در حدی تخصص کسب کنند که بتوانند به لایحه دریافتی مجلس، از حوزه های: اجرایی، فنی، مالی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، رأی مثبت یا منفی بدهند.

4.      حال سوال بنده از عزیزانی همچون آقای «یوسف احمدی» نام ها این است که چطور می توانید این دو مورد را با هم جمع ببندید. هم می خواهید نماینده شما  بیشتر مواقع در شهرستان و بغل دست شما باشد و هم مسائل ملی و منطقه ای را حل کند؟؟؟؟!! بیایید اولاً علم و دانش خود را ارتقاء دهیم و با این جو سازی های غیر منطقی، هر دو نماینده محترم را از مسیر صواب منحرف نسازیم. و از این طریق زمینه های بدبختی شهرستانی ها را فراهم نیاوریم. ثانیاً اگر دانسته این کار را در تبلغ یا ضد تبلیغ کسی انجام می دهیم، بیایید به وجدان خود رجوع کنیم.انتقاد به جا و منطقی، مطمئناً زمینه ساز پیشرفت است ولی جوسازی های ناشایست به همان اندازه و البته در جهت عکس زمینه ساز فلاکت مردم و شهرستان است.

 امید توفیق برای «یوسف احمدی» نام ها.

 

 

1
1