- ارسال کننده: یاور احمدپور ترکمانی تاریخ: ۹۱/۰۸/۲۰

نمایندگان جنوب نیز نمایندگان ما هستند

 

نمایندگان جنوب نیز نمایندگان ما هستند

یاور احمدپور ترکمانی

مهندس حسینیدر اهمیت قانون و قانون گذاری و عملکرد مجموعه مجلس در رفع مشکلات، تاکید داشتند که، از آنجایی که ما متاثر از نظرات کلیه نمایندگان در عرصه قانون گذاری هستیم، پس عملکرد نمایندگان جنوب نیز ما را متاثر می سازد و آنها نمایندگان ما هستند همانطور که ما نیز نمایندگان آنهاییم و تصمیماتمان بر آنها تاثیرگذار است.

اهمیت این بیانات علاوه بر محوری بودن آن در رفع مشکلات مردم، می تواند باب و معیاری برای ارزشگذاری عملکرد نمایندگان شهرستان باشد. به این نحو که عملکرد نمایندگان و نحوه رأی دهی آنها در مجلس مورد پرسش شهروندان قرار گیرد.

 مهندس تاکید داشتند که با مصوب کردن قوانین لازم با شرایط فعلی جامعه، زمینه های بالندگی جامعه را فراهم آوریم. در این زمینه مواردی را ذکر کردند که به نوشته دیگری موکول می کنم.

در تاکید بر نکات مطرح شده از سوی مهندس حسینی، لازم به ذکر است که قانون به عنوان ابزار یک جامعه است و اهمیتش را از این حقیقت می گیرد که به فرد کمک می کند تا منطقاً انتظاراتی که می تواند در ارتباطش با دیگران داشته باشد را شکل دهد. این انتظارات در قالب قوانین یک جامعه بیان می شود. البته در قالب رسوم و سنن نیز قابل بیان است. یک دارنده حقوق، موقعیتی را به دست می آورد که در مقایسه با همتای خود، اجازه دارد به شیوه خاصی عمل کند. یک مالک انتظار دارد مانع مداخله دیگران در اعمال او شود البته مشروط به آنکه این اعمال در تعریف حقوق او ممنوع نشده باشد.

در پیرو نکات مطرح شده از سوی مهندس حسینی، شهروندان برای اینکه مراجعاتشان به دفاتر نمایندگان برای رفع مسائل جزئی به حداقل برسد اولاً باید نمایندگان در مجلس، زمینه های حل چنین مسائلی را از طریق قانون گذاری فراهم ببینند و ثانیه مسئولان با پایبندی به اخلاق مشکل آفرین نشوند. باز برای مسئله آفرینان باید قوانینی مصوب شود که به نتیجه چنین عملکرد ضعیفی برسند و مجازات شوند.

 

 

 

1
1