- ارسال کننده: لبیک یا مهدی(سرباز ولایت33) تاریخ: ۹۱/۰۸/۱۸

فتاحی ، متولد روستای کسلان ، حرفه‌ای ترین کارآفرین ایران

 


حرفه‌ای ترین کارآفرین ایران+رمز و رازهای «بهروز، ایران​خودرو، خودکار بیک، مهرام و...» 

کتاب - موفقیت و خوشبختی حق هر کسی است به شرطی که مثبت اندیش باشد و به جای آزمون و خطا از تجربیات افراد بزرگ و حرفه ای استفاده کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، «کارآفرینی به شیوه سلطان حسین فتاحی» بنیان‌گذار شرکت صنایع امرسان در ایران به عنوان یکی از بهترین آثار مجموعه کتاب های زندگینامه کارآفرینان بزرگ ایرانی به قلم رضا یادگاری و مهشید سنایی فرد و با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف از سوی انتشارات جهان دانش برای دومین بار تجدید چاپ شد.
ناشر در مقدمه این کتاب آورده است: «بررسی زندگی، مصائب و سختی‌های موجود در راه‌های رسیدن قهرمانان صنعت و تجارت ایران به اهداف خود یکی از شیوه‌های بسیار موثر می‌باشد که باعث می‌شود عوام و خواص جامعه بیشتر با واژه پرمفهوم کارآفرینی آشنا شوند. مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در راستای این الگوسازی‌ها در جامعه ایرانی با هدایت و همکاری در مجموعه یکصد جلدی کارآفرینان بزرگ ایرانی که توسط رضا یادگاری و مهشید سنایی‌فرد به نگارش درآمده است، توان خود را به کار بسته است تا تمام آنچه را می‌تواند با انتقال آن‌ها به نسل جوان ایرانی از آنها نسلی توانمند و کارآفرین بسازد به منصه ظهور برساند.»

«سلطان حسین فتاحی چه مراحلی را طی کرد تا توانست امرسان را به مرحله فعلی برسد؟ استراتژی های این برندبرای رقابت با محصولات خارجی چه بود؟ چه عواملی در ماندگاری این برند دربازار تاثیرگذاربوده است ؟ و...» پاسخ این سوالات با مطالعه این کتاب جمع و جور و خواندنی به دست می آید.

 کتاب ضمن معرفی «سلطان حسین فتاحی»، بنیان گذار و کارآفرین «شرکت صنایع امرسان»، به بررسی شالوده زندگی کاری و شخصی و عوامل موفقیت وی پرداخته است. سلطان حسین فتاحی در سال 1336 در روستای کسلان از توابع شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی پا به دنیا گذاشت.بنیانگذار امرسان دومین فرزند خانواده فتاحی بود،پدرش باغدار و مادرش خانه داربود که درپنج سالگی پدرش را از دست داد. کار خود را از سن 12 سالگی باورود به هنرستان آزمایش شروع کرد که در کنارتحصیل همزمان در این هنرستان کار نیز می کرد. او سپس در کارخانه الکترولوکس و ارج هم مشغول به کار شد.دیدن رئیس کارخانه ارج کم کم در ذهن او این فکر را به طورناخودآگاه تقویت کرد که می توان یک کارتولیدی را راه اندازی کرده و به شکلی منظم اداره کرد. اوبه جوان ها توصیه می کنددرراستای علاقه خود و درمسیری هدفمند پشتکارداشته باشند وازسختی ها نهراسند تانتیجه و ماحصل کاروتلاش خود راببینند.نویسنده کتاب عوامل موفقیت بنیانگذار امرسان را تلاش بدون وقفه، تمایل به تغییر بدون هیچ ترسی،اتکابه نفس بالا،مداومت در یادگیری،الگوگیری و احترام گذاشتن به بزرگان دانسته است.

بنابراین گزارش، «کارآفرینی به شیوه حسن رفوگران» بنیان‌گذار خودکار بیک در ایران نیز از سوی همین ناشر برای ششمین بار تجدید چاپ شد.

ناشر در توضیح انتشار مجموعه «کارآفرینی» آورده است: «بررسی زندگی، مصائب و سختی‌های موجود در راه‌های رسیدن قهرمانان صنعت و تجارت ایران به اهداف خود یکی از شیوه‌های بسیار موثر در حوزه کارآفرینی می‌باشد که باعث می‌شود عوام و خواص جامعه بیشتر با واژه پرمفهوم کارآفرینی آشنا شوند. مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در راستای این الگوسازی‌ها در جامعه ایرانی با هدایت و همکاری در مجموعه یکصد جلدی کارآفرینان بزرگ ایرانی که توسط آقای رضا یادگاری و خانم مهشید سنایی‌فرد به نگارش درآمده است، توان خود را به کار بسته است تا تمام آنچه را می‌تواند با انتقال آن‌ها به نسل جوان ایرانی از آنها نسلی توانمند و کارآفرین بسازد به منصه ظهور برساند.»

«خودکار بیک در چه زمانی و تحت چه شرایطی به ایران آمد؟ راهبردهای بازاریابی این شرکت چگونه بود؟ آیا مسیر برای این برند در ایران هموار بود؟ و...» پاسخ این سوالات با مطالعه این کتاب جمع و جور و خواندنی به دست می آید.

کتاب ضمن معرفی «حسن رفوگران»، بنیان گذار و کارآفرین «شرکت خودکار بیک»، به بررسی شالوده زندگی کاری و شخصی وی و شیوه کارآفرینی او پرداخته است. رفوگران کار خود را از سن 18 سالگی در کارخانه «مداد رفوگران» آغاز کرد. او که به شدت به توانایی خود ایمان داشت، پله های ترقی را یک به یک پیمود. وی رموز موفقیت خود را در عواملی چون: دانستن ارزش موقعیت ها، تلاش در جهت هدف، ریسک پذیری، عمل گرا بودن، مسئولیت پذیری و برنامه ریزی خلاصه می کند. وی در یک جمله می گوید: «موفقیت و خوشبختی پیش بینی پذیر هستند و این قانون احتمالات است، بنابراین مهم ترین فاکتور موفقیت این است که راه های بیش تری را امتحان کنید».

شایان ذکر است، این مجموعه تا کنون آثاری درباره این کارآفرینان کشورمان منتشر کرده است: «بنیانگذار شرکت بوتان، بنیانگذار شرکت بس، بنیانگذار آجیل و خشکبار تواضع، بنیانگذار شرکت بهروز، مدیر سایت ebay.com، ،بنیانگذارخودکاربیک، بنیانگذار گروه صنایع غذایی مهرام، بنیانگذار مجله موفقیت، بنیانگذار رستورانهای زنجیره ای پدر خوب، ایران خودرو، مهرام و...»


http://www.khabaronline.ir/detail/255083/culture/book

 

1
2
1 2