- ارسال کننده: یاور احمدپور ترکمانی تاریخ: ۹۱/۰۸/۱۶

یکی از نقاط ضعف مسئولان دفتر ارتباطات مهندس سید بهلول حسینی

یکی از نقاط ضعف مسئولان دفتر ارتباطات مهندس سید بهلول حسینی

یاور احمدپور ترکمانی

در مورد راهکارهای توسعه در هر دو سطح ملی یا منطقه ای، نکته ای که باید بر آن تاکید شود این است که توسعه در درجه اول تابعی از طرز تلقی ما نسبت به رشد و توسعه است. توسعه در یک طیف وسیعی مطرح است. توسعه می تواند احداث راه و جاده و امثال آن تلقی شود یا اینکه توسعه می تواند احترام به خواست و اراده مردم، احترام به علم و اندیشه در مقابل خودرأیی و ... تلقی گردد.

از نظر شخص بنده، نقطه شروع توسعه، از فرآیند های امنیت انباشت سرمایه انسانی و تولید اندیشه و کاربست تفکر علمی در حل مسائل آغاز می شود نه از احداث جاده و غیره. چرا که در صورت غفلت از حوزه اندیشه، اگر مثلاً به جای 500 میلیارد دلار، 500 تریلیون دلار در جامعه تخصیص یابد چه بسا که جامعه وضعیت نابسامان تری نسبت به حالت اولیه پیدا کند.

اگر مسئله مدار باشیم ابتدا روی حوزه اندیشه کار می کنیم. چرا که در سایه کارکرد نظام اندیشه است که تصمیم گیری و تخصیص منابع مالی و فیزیکی، می تواند کارآ باشد. حال اگر در تبلیغ عملکرد نمایندگان تنها حوزه فیزیکی عملکرد مدنظر قرار گیرد و برجسته شود، جامعه را به یک دور باطل توسعه دچار می کنیم.

اگر انتقادی به نمایندگان وارد است ابتدا باید به اندیشه نمایندگان این نقد وارد اید. اگر حمایتی باید باشد باید در اولویت از اندیشه نمایندگان حمایت شود. چرا که تصمیم نمایندگان بر اساس اندیشه مناسب و تخصیص منابع بر آن اساس، می تواند سلامت جامعه را تضمین و نظام ملی و اسلامی را ان شالله پایدار سازد.

مسئولان دفاتر نمایندگان محترم مجلس، باید اساس تبلیغ (در معنای اطلاع رساندن) عملکرد نمایندگان را به حوزه اندیشه و ارائه راهکارهای آنها برای حل مشکلات متمرکز سازند.

با توجه به پیگیری بنده از مباحث مطرح شده در جلسات سخنرانی مهندس حسینی و وجود ایده های جالب برای حل مسائل در این سخنرانی ها، دفتر ارتباطات ایشان در زمینه ابلاغ نظرات و ایده ها، البته از نظر شخص بنده کوتاهی ناخواسته داشته و به این مهم توجه نکرده است. چنانچه به ارائه گزارشات دفتر مهندس مراجعه کنیم این موضوع آشکار است. در پاسخ بنده که از علل چنین کاری از مسئولان دفتر پرسیده بودم، خاطر نشان کردند که تنها به کارکردهای مصوب اکتفا می کنند (بماند که با چه الفاظی). علت نگارش چنین متنی نیز به بحث گذاشتن تصورات مختلف از توسعه بوده است. باز بر این باورم که باید دفاتر هر دو نماینده محترم، به همراه فعالیت های پیشین، بر ایده ها و ارائه راهکارهای حل مسائل این نمایندگان متمرکز شود.

در ارتباط با سخنرانی های مهندس حسینی، قابل ذکر است که ایشان در مورد برخی از مسائل و مشکلات موجود جامعه، راهکارهایی را دارند که قابل احترام و اتکا است و دفتر باید در ابلاغ این دیدگاه ها به مردم شهرستان فعال باشد. همچنین در مورد دفتر دکتر مددی.

آرزوی توفیق برای نمایندگان محترم

1
1