- ارسال کننده: حسین.غفاری تاریخ: ۹۱/۰۸/۰۸

فرزاد عبداللهی: در روسیه عالی ظاهر شدم

 اولین دوره مسابقه تکواندوی بین قاره‌های آسیا و اروپا با برتری قاره کهن در روسیه به پایان رسید که در بخش انفرادی فرزاد عبداللهی نماینده ارمنستان را شکست داد. وی معتقد است که در این رقابت عالی ظاهر شد و کاملا آماده بود.

 

فرزاد عبداللهی که برای حضور در این رقابت‌ها از سوی فدراسیون جهانی تکواندو به اسم دعوت شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: مسابقه‌های روسیه در سطح بسیار بالایی برگزار شد و تکواندوکاران خوبی حضور داشتند که من طبق برنامه قرار بود با نیکلاس گارسیا نایب قهرمان المپیک لندن مبارزه کنم که متاسفانه آن جا متوجه شدم حریف من مصدوم است و به این رقابت‌ها نیامد.

 

وی افزود: پس از آنکه نیکلاس گارسیا نیامد مسئولان برگزاری مسابقه‌ها تغییراتی در برنامه انجام دادند و قرار شد من با آرمن یرمینیان از ارمنستان مبارزه کنم. این حریف ارمنی در بازی‌های المپیک لندن در مرحله نیمه نهایی به نماینده آرژانتین که قهرمان شد باخت که البته به ناحق بود و اگر داوران حقش را می‌دادند او فینالیست می‌شد. به هر حال این حریف ارمنی که در لندن چهارم شد، مقابل من با نتیجه 6 بر یک شکست خورد و خوشحالم که توانستم او را شکست دهم.

 

 قهرمان تکواندوی آسیا با اشاره به اینکه یرمینیان حریف خوبی بود، گفت: او شناخت خوبی از تکواندوی ایران و من داشت چرا که یکی دو سال در لیگ ایران مبارزه کرده بود. اما در این بازی نتوانست پیروز شود.

 

وی ادامه داد: برای حضور در مسابقه‌ی مسکو بدنم کاملا آماده بود و با تمرکزی که داشتم توانستم با هوش بازی کرده و در یک مبارزه‌ای که باید انجام می‌دادم موفق شوم. رفته بودم تا مدال بگیرم و دست پر بازگردم که همین طور هم شد و از این بابت خوشحالم.

 

عبداللهی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان برگزاری مسابقه‌ها با توجه به اینکه او را فدراسیون جهانی دعوت کرده بود، پاداشی بابت این پیروزی به او پرداخت شد، گفت: خیر پاداشی ندادند. قبل از رفتن هم گفته بودم که اطلاعی ندارم. بعد از پیروزی در آن مبارزه تنها یک مدال به من داده شد و یک بشقاب که نماد بازی‌ها و مسکو بود!

 

وی در مورد دیگر تکواندوکارانی که در مسابقه‌های مسکو حضور داشتند یادآور شد: درست است که چند تکواندوکار نامدار نیامدند اما سطح مسابقه‌ها بسیار بالا بود چرا که تکواندوکاران خوبی در قالب تیم اروپا بودند. همین حریف ارمنی من قهرمانی اروپا را داشت. مولفتا از ایتالیا قهرمان لندن بود و یا حریفی که محمد باقری معتمد با او مبارزه کرد قهرمانی اروپا را داشت. این نشان می‌دهد که سطح مسابقه‌ها خوب بوده است.

 

 قهرمان تکواندوی آسیا با اشاره به اینکه کادر فنی تیم ملی کمک زیادی به موفقیت او در مسابقه‌های مسکو کرد، گفت: آن‌ها زحمات زیادی برای آماده‌سازی ملی‌پوشان کشیدند و در مسابقه‌ها با هدایت خوب آن‌ها توانستم پیروز شوم که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.

 

عبداللهی یادآور شد: همه تکواندوکاران و کشورها به روسیه آمده بودند تا ایران را شکست دهند اما خدا را شکر باز هم ثابت کردیم که آن‌ها هر کاری هم کنند، تکواندوی ایران یک سر و گردن بالاتر از آن‌هاست.

 

وی در پاسخ به این سوال که تکواندوکاران کره‌ای در این رقابت‌ها حاضر نبودند و اگر آن‌ها بودند شاید کار ایرانی‌ها خیلی سخت‌تر می‌شد، گفت: دلیل نیامدن آن‌ها را نمی‌دانم اما تا آنجایی که می‌دانم قرار بود بیایند و روز مسابقه انصراف دادند. به هر حال اگر می‌آمدند هم فرقی نمی‌کرد چرا که ما برای قهرمانی رفته بودیم.

1
1