- ارسال کننده: سیدحسن اسلامی میانجی اقدم تاریخ: ۹۱/۰۸/۰۵

این ادبیات زیبنده ی آقای شهردار نیست!!

بسمه تعالی

مورخ 8/5/91 همزمان با عید سعید قربان به همراه تعدادی از دوستان قدم زنان در خیابانهای شهر بودیم که جای شما خالی از روبروی یک بربری فروشی که گذشتیم هوس بربری کرده وبا خرید مقداری بربری و پنیر رفتیم و در پارک فرهنگیان نشستیم تا لقمه ای برگیریم با اتمام این کار به راه افتادیم و چندی بعد شلوغی نظر مارا جلب کرد جلوتر رفته و آبنمای جدید الاحداث شهرداری را مشاهده کردیم که تازه به راه افتاده بود ومردم کمتر از این آبنماها دیده که مشغول عکسبرداری بودند.

با دوستان گرم صحبت بودیم و درباره ی مکانیزم این شاهکار قرنهای اخیر میانه بحث و تبادل نظر میکردیم که صحبت دو نفر که پشتشان به ما بود توجه من را جلب کرد و مشاهده کردم که فردی با زبان فارسی سلیس به فرد دیگری گوید شهرداری آرم ندارد بیاورید آرم شهرداری را بزنید بالای آبنما. با شنیدن این صحبت بنده و دوستان با خود گفتیم خوب مسلم است این شاهکار قرن متعلق به شهرداریست چه نیازیست به آرم.در همین حین دیدیم بله نفر روبه رویمان از قضا جناب شهردار است چشمتان روز بد نبیند آنچنان با حرص نگاهشان را نصیب ما نمودند که الان هم که به یادش می افتم خانواده برایم یک لیوان آب قند می آورند.خلاصه تمامی مکالمات بعدی که در ذیل به زبان ترکی می آید صحبتهای بنده و جناب شهردار پس از آن نگاه غضب آلود میباشد:

شما مردم قضاوت کنید آیا این صحبتها برازنده ی یک مقام شهریست:

جناب شهردار:هش سوز بیلیسوز بیز نیه گوره دانیشیریخ؟

بنده:بلی دای ایستوسوز آرم شهردارینین ویراسوز بونون اوستونه کی نه اولا دیسوز بینی شهرداری ویریپ یاخجی بونو کی هامی بیلیر فرمانداری که گتیریب آبنما احداث المیاجاخ؟

و حال جوابهای کمتر مرتبط جناب شهردار :هش سوز بیلیسوز نیه شهردارینین سال 1300 دن آرمی یوخدی ؟ملک شهردارینیندی ایستیریخ آرم ویراخ.

بنده:آقا اللروز آغریماسین بیرازدا شهرین ساختاری ایشلرینه باخون.

جناب شهردار: سن اله کمربندو باغلیبسان قلیبسن اینتقاد الیسن سن گد بیر شهرین دورسینه باخ سورا گل. بنده:خیر آقای شهردار بیز اله بیردا اوشاخلارینان بربری ییردیخ گوردیخ بیرا شولوخدی گلدیخ.

شهردار: گل هله بیراز باخ بیرا جوشاسان گل باخ بیرا گوی بربریلر هضم اولسین!!!!!!

 بنده :آقای شهردار بیلار نه سوزدی بیز دییریخ برازدا شهرین ساختارینا یتیش سن دیسن باخ بیرا جوش؟یانی نمنه؟بو تزیینی ایشلرین عوضینه بیرازدا اندیشنین وضینه یتیش.

شهردار:هله من بولاری دوزدمیشم اوبیری اوغوللار (منظورش شهرداران قبلیست) به نیه بو ایشلری گورممیپلر گل گل باخ هضم اولسین.

با مشاهده ی این ادبیات بنده ادامه ی صحبت را به مصلحت ندیدم.واقعا بایستی تاسف خورد برای خودمان وبرای شهرمان و برای جناب شهردار و برای شورای شهرمان والسلام.

1
1