- ارسال کننده: یاور احمدپور ترکمانی تاریخ: ۹۱/۰۸/۰۵

در پاسخ آقای بهجتی

در پاسخ محمد بهجتی

یاور احمدپور ترکمانی

آقای بهجتی در قسمت ارسال نظرات برای متن« خسته نباشید مهندس» مدعی شده اند که هنوز کار مثبتی از نمایندگان مشاهده نکرده اند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

آقای بهجتی توجه کنید که میان نتایج هرگونه ارزیابی با موضع و مبنا و هدف ارزیابی ها رابطه وثیق وجود دارد. به همین خاطر هم هست که می توان یک عملکرد معین را از جنبه های گوناگون مورد ارزیابی قرار داد و به نتایج متضادی هم رسید. متاسفانه گروهی اقداماتی از قبیل ساختن سد و دانشگاه و ... را اشتباهاً اساس ارزیابی قرار می دهند و این زیر ساخت ها را به عنوان هدف در جامعه می نگرند نه به عنوان ابزار. این خود یکی از عللی است که منجر به عدم دستیابی به این ابزارها و زیر ساخت ها در طول سال ها بوده ایم.

آیا کاربستِ درخواست شهروندانی که تحت لوای شورایی تشکل یافته اند و پی گیری مسائل مطرح شده از سوی آنان از سوی نماینده، حتی اگر توفیقی حاصل نیاید، پیشرفت نسبت به گذشته نیست؟ یا تاکید بر جایگاه قانون و ضابطه به جای رابطه که خود بنده چندین بار شاهد بوده ام پیشرفت به گذشته نیست؟ آیا احساس نیاز به دانش دیگران در حوزه های تخصص آنها، و عدم احساس اغنا از دانش دیگران، پیشرفت نسبت به گذشته نیست؟ و...

مطمئناً در سایه تلاش هر دو نماینده عزیز، شهرستان به زیرساخت ها- که باید به عنوان ابزار به آنها نگریست  دست خواهد یافت ولی باید توجه کرد که در سایه تاکید بر هدف هایی همچون احترام به نظرهای عموم در قانون گذاری، خود رای نبودن نمایندگان، دانش محور بودن و ... می توان این ابزارها و زیر ساخت ها را هر چه سریعتر دست یافت.

به نظر می رسد که توجه به این نکته ظریف از یک سو راه را بر هرگونه سوء تفاهم و جو سازی و اختلاف بی مورد می بندد و از سوی دیگر، امکان برخورد عالمانه را در یک چارچوب مشخص و راه گشا فراهم می سازد به طوری که با تمرکز بر هر مسئله در موضع اصلی آن می توان هم به نوعی وفاق اجتماعی دست یافت و هم از ظرفیت های کارشناسی موجود به صورت سازمان یافته تری در جهت حل مشکلاتی که عالمانه واکاوی و شناسایی شده اند بهره جست.

سخن پایانی

اقای بهجتی بنده مواردی را مشاهده می کنم که هر کس نتواند. بر چیزهای اهمیت می دهم که برای دیگران بی اهمیت یا کم اهمیت است. چیزهایی را دوست دارم بشنوم که خیلی ها رغبت چندانی به شنیدنشان نمی کنند....

1
1