- ارسال کننده: عاشق شهدا تاریخ: ۹۱/۰۷/۱۸

شهدای زینبیه میانه مظلومترین شهدای جهان عالمند+تصاویر

 

شهدای زینبیه مظلومترین شهدای جهان عالمند

دیروز سری به گلزار شهدا زدم وضعیت گلزار شهدای زینیه شهرستان میانه را چنین مشاهده کردم که تبدیل به محل زباله گشته ومزار این گلهای پرپر تخریب شده است.
رژیم بعثی عراق در دوازدهم بهمن 1365 به مدرسه بی دفاع زينبيه در شهرستان ميانه ( استان آذربايجان شرقي )حمله كردند . در این حمله هوایی دبيرستان دخترانه مورد تهاجم جنگنده های عراقی قرار گرفت كه در اثر آن تعداد31 نفر از گلهای این دبیرستان پرپر وبه درجه رفیع شهادت نائل گشتند.حال بعد از 26سال گلزار این گلهای پرپر شده به محل زباله تبدیل گشته است.

  شهدای زینبیه

ای کسانی که دغدغه احیای ارزشهای انقلاب ودفاع از خون این گلهای پرپر شده را دارید به داد برسید. مسوولین ذیربط و رئیس بنیاد شهید انتظار تدبیر سریعتان را داریم.
"گوشه ای ازصحنه های آن دوران را بیان می کنم تا بدانید شهدای زینبیه چقدر مظوم اند: یکی از دانش آموزان سرش نصف شده ولی بدنش سالم بود ، یکی دیگر که سر در تنش نبود ولی با پاهایش ده ها متر دویده و می افتد ، این شهید مظلوم که به شکل فجیع سرش از تن جدا شده بود ، شاعر نیز بود. دیگری نیز دستش از تن جدا شده بود و سیبی در دستش مانده ،که بخش از آن را تازه خورده بود .در آنی از زمان دانش آموزان بی دفاع نمی توانند تکان بخورند ، همه جا پر می شود از جنازه ، شهید ، خون و دود ."

 

این دختران مظلومانه به شهادت رسیدند ، مظلومانه تشییع شدند ، بسیاری از مردم از شهر رفته بودند یا در جبهه های جنگ بودند .
این شهدا مظلومانه رفتند ولی تاریخ همیشه برایشان سر تعظیم فرود خواهد آورد واین برگ نیز سندی شد برای آیندگان .
آیا رواست گلزار شهدای این مظلومان به چنین وضعی تبدیل گردد ؟

1
1