- ارسال کننده: گروه کوهنوردی ساوالان داغی میانه تاریخ: ۹۱/۰۷/۰۹

صعود به آبشار لاتون(باباعلی) آستارا _ 6و7 مهر 1391

به نام خدا

گزارش صعود به آبشار لاتون(باباعلی)

ساعت ۷صبح روز پنجشنبه مورخه ۶مهر۹۱ از مقابل دفتر ساوالان داغی با یکدستگاه مینی بوس و دو دستگاه سواری به سمت آستارا حرکت کردیم بعد از گذشت یک ساعت از راهمان به جهت صرف صبحانه در محل باصفایی توقف کرده پس از صرف صبحانه به سمت اردبیل راهمان را ادامه دادیم عجله ای نداشتیم قصد داشتیم در طول مسیر چند جا توقف کنیم تا زیاد خسته نشویم بعد از گذشت گردنه حیران که واقعا زیبا بود ساعت یک ظهر به آستارا رسیدیم ، در آنجا خانه ای را اجاره کردیم و مشغول تهیه غذا شدیم که آقای قره داغی مسئولیت پخت غذا را بر عهده گرفتند تا بقیه اعضاء استراحتی کوتاه داشته باشند بعد از صرف غذا کلیه اعضاء به سمت بازارچه ساحلی راه افتادیم برخی از اعضاء به بازار و بعضی دیگر کنار ساحل دریا رفتند.بعد از گذشت چند ساعت همگی کنار دریا جمع شدیم و آتش روشن کردیم جای همه دوستان خالی بود خیلی خوش گذشت. بعد از مدتی تفریح بین دوستان به منزل بازگشته شام مختصری صرف کردیم. همگی خسته بودیم تصمیم گرفتیم زودتر بخوابیم تا صبح زود بیدار شویم.

ساعت 5 صبح از خواب  بیدار شدیم و بعد از آماده شدن دوستان به سمت روستای کوته کومه لوندویل حرکت کردیم ساعت 6.45 صبح به ابتدای مسیر آبشار رسیدیم و با 25 نفر اعضاء به سمت آبشار حرکت کردیم . باگذر از جنگل زیبای لوندویل و مشاهده مناظر زیبا به عظمت خالق یکتا پی بردیم و احساس کردیم در گوشه ای از بهشت هستیم واقعاً جای همه دوستان خالی بود. در این جنگل انواع میوه ها به طور طبیعی رشد کرده بودند. هوا آفتابی بود و مثل سالهای قبل باران نمی بارید که البته بارش باران زیباییهای این منطقه را چند برابر می کرد. بعد از گذشت 4.5 ساعت جنگل نوردی ساعت 11.30 به آبشار زیبای لاتون (باباعلی) به ارتفاع ۱۰۳ متر که یکی از زیباییهای خالق یکتاست رسیدیم و خداوند بزرگ را شکر کردیم که توانستیم صعود موفقی داشته باشیم بعد از گرفتن عکس یادگاری به سمت پایین جنگل حرکت کردیم. بعد از فرود تصمیم بر آن شد نهار را در جنگلهای اسالم صرف کنیم بعد از آماده شدن دوستان به سمت جاده اسالم راه افتادیم و در محل مناسبی توقف کردیم.  بعد از صرف غذا که انصافاً خیلی خوشمزه بود به سمت میانه حرکت کردیم که ساعت 11.30 شب به میانه رسیدیم.