- ارسال کننده: گروه کوهنوردی قافلانتی تاریخ: ۹۱/۰۷/۰۱

صعود گروه سیالان تهران به بوزقوش،تصاویر و گزارش زیبای آن

در پی معرفی کوههای بوزقوش بعنوان یک منطقه گردشگری و کوهنوردی در کشور توسط گروه کوهنوردی قافلانتی برای چندمین بار بوزقوش میزبان کوهنوردانی از سایر استانهای کشورمان بود  در ذیل گزارش یکی از این گروهها که اخیرا به قله اغداغ صعود کردند را ی خوانیم :

ساعت 11 شب سه شنبه 21شهریور قطار تهران –مراغه را سوار میشویم و مقصد ما میانه می باشد ساعت 6 صبح به میانه میرسیم بعد از صرف صبحانه با مینی بوسی که ازقبل هماهنگ شده بود به سمت روستای ورزقان حرکت می کنیم که قبل از رسیدن به ورزقان از ترکمان چای عبور می کنیم و بعد روستای ورزقان. درقسمت انتهای روستا مینی بوس را ترک می کنیم و مسیر حرکت ما به سمت شمالغرب شروع می شود کوهپیمایی به سمت شمالغرب را ادامه می دهیم تا به دو راهی میرسیم که یکی راه ماشین رو شمالغرب و دیگری راه مال رو به سمت شمال است که از دره بین دو کوه عبور می کند که در ته دره رودخانه ای جریان دارد مسیر مال رو را ادامه می دهیم عمید ابراهیم پور ،رضا عبدلی،شکوه فلاحتی ،نسیم واسعی وفیروز جعفری جلو می روند من تارا و سعید هم به دنبال بچه ها حرکت می کنیم تارا خودش می خواهد راه برود که بعلت حرکت آرام تارا ما از گروه عقب می افتیم بلا خره تارا را رضایت می دهد بغلش کنیم و به بچه ها می رسیم و مسیر را با این تصور که این آخرین پیچ ازمسیر است ادامه می دهیم اما با عبور از آن کوه دیگر و دور زدن آن را شروع می کنیم ودر حین حرکت ارتفاع هم میگیریم در بین راه کنار چشمه ای استراحت کوتاهی می کنیم و دوباره به راه می افتیم تا بلاخره در انتهای این مسیر به دشت بزرگی می رسیم وقله آق داغ در انتهای دشت ایستاده . مدت زمان حرکت ما ۶ ساعت طول کشید.در دشت گوسفند سرایی است ( با ۴ تا چوپان افضل یکی از آنها ست خانواده اش در ده زندگی می کنند . دو بچه دارد و او هفته ای یکبار آنها را می بیند. روزهایشان به چرا گوسفندان مشغولند و شبها به دفاع از آنها در برابر گرگ و خرس تا صبح آرامش نداشتند و با پارس سگها که خبر از آمدن خرس و گرگ دارد آنها را از چادربیرون می کشید برای مقابله با آنها اما با این وجود گرگ دو تا از گوسفندان را زخمی کرد) . ما کمی بالاتر از آنها چادر زدیم نیمه های شب هم ما کنار چادرمان حضور گراز را حس کردیم .در مجموع شبهای بزقوش سرد ووحشی است با آسمانی بی نظیر روز دوم برنامه صعود به قله آق داغ را داشتیم به ارتفاع 3300 متر که بچه ها قله را 7ساعته صعود کردند و برگشتند روز سوم برگشت از منطقه به روستای ورزقان و خداحافظی از افضل و دوستان و نیسان سواری که جای همه دوستان خوب سیالان خالی بود ساعت 1 ظهر به ورزقان رسیدیم

که آقای پزشکی مسئول گروه کوهنوردی قافلانتی میانه و آقای ادیبی راننده مینی بوس منتظر ما بودند از انجا به میانه آمدیم بعداز صرف نهار و گشتی در شهر به راه آهن میانه رفتیم و ساعت 7:45 دقیقه عصر قطار با تاخیر به سمت تهران حرکت کرد

در پایان :

از آقای حسینی که زحمت تهیه بلیط را داشتند و تامیانه با ما همراه بودند تشکر می کنیم و از کوهنوردان گروه قافلانتی میانه آقای شیخ الاسلامی و آقای پزشکی که مارا دلسوزانه راهنمایی کردند تشکر و قدردانی می کنیم جای همه بچه های سیالان خالی بود و به یاد همه بودیم.