- ارسال کننده: یارار تاریخ: ۹۱/۰۶/۲۷

نقدی بر نوشته آقای چهره : اینجا پاریس نیست!!!

برویم سر اصل مطلب :

جناب آقای چهره مطلبی نوشته اند و در آن طوری القا میکنند که هرکس خبری از میانه نداشته باشد و اینجا را نبیند و نشناسد با این نوشته تصوری مانند آنتالیا یا لاس وگاس و پاریس ... از میانه خواهند داشت.ولی همانگونه که میدانیم نه تنها اینگونه نیست  و این شهر چیز خاصی بیشتر از دیگر شهرها ندارد بلکه بیشتر شبیه یک روستاست تا شهر (که خود بحث مفصلی دارد).

ایشان شهر میانه را شهری مذهبی میخوانند ولی هیچ معیاری برای این انتخاب بیان نمیکنند ،چرا که مردم این شهر همان اعتقاداتی را دارند که همه شهرهای بزرگ و کوچک ایران دارند و اگر هم به خاطر وجود امامزاده اسماعیل این عنوان را برای شهر انتخاب کرده اند باید عرض کنم علاوه بر وجود حرم مبارک امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و حضرت عبدالعظیم و... بیش از هشت هزار امام زاده در سراسر ایران ثبت شده و این یک امر ناشناخته ای نیست.

اما نکته دیگر اینکه چرا عادت کرده ایم همیشه دختران و بانوان را مسبب اصلی بی اخلاقی ها و فسادها بدانیم؟ چرا هیچ نقدی برای آقایان نوشته نمیشود؟ آیا همه مردان دارای تفکر سالم و بدور از هرگونه زشتی هستند؟ آیا در همین میانه یک دختر تنها با هر پوششی میتواند با امنیت کامل و بدون هیچ مزاحمتی درخیابان و پارکها تردد کند؟

چرا هیچ کس به نوع پوشش لباس آقایان ،به مدل موی انها ،برداشتن ابرو و هزار جور آرایش آنها مطلب و نقدی نمینویسد؟ چرا نقش مردان شهوت طلب و منحرف در این امر بررسی نمیشود؟ چرا وقتی فقط تار موی یک دختر دیده میشود فریاد وا اسلام سر میدهیم؟ چرا فقط ظاهر را میبینیم و هزار چرای دیگر...

به نظر این حقیر تاکید بیش از حد به مدل موی دختران و طرز پوشش آنها نه تنها مشکلی را حل نمیکند ،بلکه وضعیت را بحرانی میکند،همانگونه که در این چند وقت اخیر دست آوردهای گشت ارشاد را دیده ایم.( قوانین گشت محترم ارشاد اعم از جریمه کردن خانمها،پرسیدن نسبت بین دختر و پسر،تعهد گرفتن و بازداشت و .... که همگی مثمر ثمر بوده است!!! )

 دوست عزیز با اینگونه نوشته ها و چند سطر سخنرانی مسئله حل نمیشود،دختری که در سن 9 سالگی به سن بلوغ میرسد و پسری که در سن 15 ،چطور انتظار دارید با توجه به خیل عظیم جمعیت جوان کشور و سن ازدواج بتوانند تا 30 سالگی خود را بری از گناه و آلودگی نگه دارند؟ با کدام تفریح سالم؟ کدام امکانات سالم؟ کدام برنامه ریزی؟ کدام مدیریت؟ کدام ...

بهتر نیست بجای پاک کردن صورت مساله علت را بیابیم و سپس راهی برای ریشه کن کردن این معضل بیابیم؟

البته برخی فساد و بی بند وباری را به رفاه اقتصادی و اجتماعی نسبت میدهند ولی

حضرت علي (ع) به فرزندش اين گونه توصيه مي كند:

((فرزندم هر فردي كه به فقر مبتلا شود، به چهار خصلت نيز مبتلا شود: سستي در يقين، كاستي در عقل، رقت و سستي در دين و كم شدن حيا در صورت، پس پناه به خداي متعال از فقر))

ميزان الحكمه، ماده فقر، حديث 15993

1
2
1 2