- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۱/۰۶/۲۷

از فعالیت گروه فیلم سازی جلوگیری شد - اولین پیامد التجاء هنرمندان میانه به امام جمعه این شهر

 اولین پیامد التجاء هنرمندان میانه به امام جمعه این شهر:


از فعالیت گروه فیلم سازی جلوگیری شد


در پی دیدار اهالی فرهنگ و هنر شهرستان میانه با حجت الاسلام و المسلمین حامدی امام جمعه این شهرستان و شکوه و گلایه آن ها از مدیران فرهنگی و بویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و درخواست تجدید نظر در مورد ادامه فعالیت آقای محسن عبداللهی در سمت ریاست این نهاد، واکنش ها از سوی اداره ارشاد عرصه را بر فعالان هنری تنگ تر کرد.
بنابر اخبار رسیده از انجمن فیلم شهرستان میانه عصر روز گذشته ( یکشنبه 26 شهریور 91 ) در حالیکه گروهی از فیلم سازان جوان شهرستان در محل دفتر انجمن فیلم مشغول برداشت صحنه هایی از یک فیلم کوتاه تجربی بوده اند با ممانعت معاون هنری ارشاد مجبور به تعطیل کار خود شده و از ساختمان مجتمع فرهنگی هنری فجر بیرون رانده شدند.
گفته می شود این گروه قبلاً برای ساخت فیلم درخواست مجوز کرده بودند که با مخالفت ارشاد میانه مواجه شده ولی با حمایت رئیس انجمن فیلم کار ساخت فیلم را شروع کرده اند اما در جریان تصویربرداری صحنه هایی از فیلم که در یک دادگاه اتفاق می افتد مجبور به استفاده از محلی با لوکیشن اداری بودند که به دلیل نداشتن مجوز نتوانسته اند در محلی مناسب این پلان ها را اجرا نمایند لذا بهترین محل را دفتر انجمن فیلم تشخیص داده و با موافقت آقای پیمان جهانفر رئیس انجمن فیلم میانه اقدام به تصویربرداری در این محل نموده اند غافل از اینکه در آن جا هم از دردسر سنگ اندازی های ارشاد در مسیر فعالیت جوانان در امان نیستند.
 فیلم مورد اشاره برای شرکت در سومین همایش فیلم کوتاه شهرستان میانه در دست تهیه بوده است همان همایشی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه با نصب بنر و اطلاعیه های سایز بزرگ در میادین و معابر شهر میانه از جوانان برای شرکت در آن دعوت می نماید.
پیمان جهانفر رئیس انجمن فیلم شهرستان میانه در این خصوص گفت: بنده شخصاً تا کنون 7 – 8 نسخه فیلم نامه اعضای انجمن فیلم را به اداره ارشاد تحویل داده ام تا مجوز تولید صادر نمایند که متاسفانه نمی دانم به چه علتی هیچ گاه این خواسته ما برآورده نشده است.
این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که مزدوران صهیونیزم در آمریکا با استفاده از بهترین امکانات مالی و تجهیزاتی فیلمی را تهیه کرده اند که در آن به مقدس ترین میثاق امت اسلامی و بزرگترین پیامبر خدا، رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) توهین و اهانت شده و دنیای اسلام تمام نیرو و توان خود را برای خنثی سازی این توطئه فرهنگی و مذهبی که در جهت سیاسیت های اسلام ستیزانه غرب صورت گرفته بسیج نموده است.
معلوم نیست هنرمندان جوان میانه تا کی و برای کدامین جرم مرتکب نشده باید این فشارها و تحدیدها را از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحمل نمایند.
 فیلم کوتاه « زمانی برای پشیمانی » کاری مشترک از احسان غلامیان و سالار مرضیه ای است که با موضوع معضل طلاق در جامعه به بیان گوشه ای از مشکلات زوج های جوان در جامعه می پردازد. برخی از عوامل تولید این فیلم عبارتند از:
اسماعیل مهریان، مشاور کارگردان -علیرضا رزاقی،قنبر حامد،علیرضا اروجی اقدم مشاوران تولید - نویسندگان مجید زمانی،جواد کاظمی،احسان غلامیان - طراحان گریم بابک شکارچی،فرید خدابنده،زینب محرابی،نگین ایلغاری،سپیده سودی - طراح صحنه و لباس امیرحسین مرضیه ای - تصویربرداران حسن مختاری،جواد منتظری -  صدابردار امیر شکارچی -  بازیگران مجید زمانی،بابک شکارچی،آزاده محرابی،بیتا خانوم کوچولو،بهزاد اجلی،محمد بگرامی،حمید آزادی،فرید خدابنده - تدوین  طاهر مختاری – عکاس میلاد محمدی – تدارکات حمیدرضا شکارچی - مدیر تولید حمید آزادی .

1
2
3
1 2 3