- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۰۶/۲۴

دعای مهر و محبت

رفته بودم گردش در اطراف شهر، گذرم از کنار باغی افتاد. تکه کاغذی دیدم که از شاخه ای آویزان بود:

 نزدیکتر که رفتم مطمئن شدم که بله موضوع خاصی باید باشد و این تکه کاغذ با باد و طوفان بالای درخت نرفته.

 کاغذ را برگرداندم ببینم چه خبر هست. حدسم اشتباه بود. ولی سوژه ای برای یک مطلب گیر آورده بودم.

سطر اول بعد از ((بسم الله الرحمن الرحیم)) 23 بار کلمه ((هو)) و بعد 23 بار کلمه ((له)) و بعد 23 بار کلمه ((حی)) نوشته شده. سطر آخر : (نام دختر) بنت (نام مادر دختر) علی حب (نام پسر) ابن (نام مادر پسر)

مشخص می کند که این دعای مهر و محبت هست. یا برای ایجاد مهر و محبت بیشتر بین زن و شوهر یا بین دختر و پسری که در مرحله خواستگاری قرار دارند و برای گرفتن جواب بله زورکی از یکی از طرفین استفاده شده. این ابهام را متخصص اش می تواند رفع کند. نروید برای خودتان عین این را بنویسید. اولاً نوشتن این دعاها شرایط خاصی از نظر زمان و مکان دارد. این درخت را هم که می بینید احتمالاً گفته شده که از یک درخت خاصی(میوه دار یا غیر آن) آویزان شود. خوشبختانه یا متاسفانه وب سایتهای تخصصی متعددی در این زمینه با نام علوم غریبه و ... فعال هستند که می توانید اطلاعاتی کسب کنید.

از دیدن این صحنه زیاد تعجب نکردم چون می دانم که مثل همه شهرهای کشور در میانه هم افرادی به نام دعا نویس و ... فعال هستند. این افراد کارهای مختلفی انجام می دهند ولی ما معمولاً آنها را به نام دعا نویس می شناسیم درحالیکه کارهایی که انجام می دهند گاهی در زمینه استفاده از اجنه و گاهی طالع بینی با استفاده از کتابهای مخصوص یا جادوگری و ... هست. بعضی هایشان فقط در زمینه دعا نویسی فعالند و بعضی دیگر همه ی این کارها را انجام می دهند. نگویید همه ی اینها خرافات هست. علاوه بر احادیث رسیده از ائمه ، آیاتی در قرآن کریم وجود دارد که به ارتباطات انسانها با اجنه و جادوگری اشاره کرده. این اعمال در گذشته بوده الان هم هست. شاید تبلیغات صدا و سیما و سایر رسانه ها علیه این موضوعات به دلیل وجود افراد شیادی هست که بعنوان حرفه و پیشه و کسب درآمد از این موضوعات استفاده می کنند در حالیکه ممکن هست علم این کارها را هم نداشته باشند. در کل دین اسلام و مذهب تشیع ، این کارها را قبول ندارد و برای کارهایی مثل جادوگری مجازاتهای سختی تعیین شده. اگر با این افراد ارتباط داشته باشید متوجه می شوید که بخشی از پولی که از مراجعان می گیرند را به نام کفاره می گیرند. یعنی خودشان هم می دانند که گناهی مرتکب می شوند و می خواهند با کفاره بار گناهشان را سبک کنند

«کفاره» در اصطلاح دینی، عبارت است از : «پرداخت صدقه، قربانی و انجام دادن عمل شرعی و مانند آن به جهت گناهی که انجام گرفته است»

خرافه هر نوع اندیشه باطل و خلاف واقع است. ولی ما حق نداریم هرچه را که با علم ناقص بشری متوجهش نمی شویم خرافه بنامیم و طرد کنیم. در واقع معتقد به تجدید نظر در خرافه نامیدن بعضی پدیده ها هستم.ما نمی توانیم با زور و خرافه نامیدن بعضی کارهایی که می دانیم خرافه نیستند افراد را از مراجعه به دعانویسها و ... منع کنیم ولی با فرهنگ سازی و بیان دیدگاههای شرعی می شود کارهایی کرد و جلوی گسترشش را گرفت. مثلاً در مورد تصاویر بالا قبلاً صحبتی با یکی از متخصصین این کار در شهرمان داشتم. ایشان استفاده از ابزار دعا و طلسم و جادو را برای ازدواج درست نمی دانستند و معتقد بودند ازدواجی که با این کارها شروع شود عاقبت خوشی نخواهد داشت و شاید بتوان با این اعمال غیر عرفی و غیر شرعی کسی را کنار سفره ی عقد نشاند ولی نمی توان باعث خوشبختی کسی شد و ادعا می کرد هرگز این کار را قبول نمی کند ولی متاسفانه افرادی هستند که با دریافت پول هرکاری انجام می دهند و نه تنها برای مهر و محبت بلکه حتی برای صدمه زدن به دیگران. خدا همه ما را به راه راست هدایت فرماید. ان شاء الله.

1
2
1 2