- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۱/۰۶/۲۱

مصاحبه دکتر مددی با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در مورد واردات گندم توسط دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد نسبت به سیاست‌های ناکارآمد دولت در خصوص واردات بی رویه گندم از کشورهایی نظیر هند و پاکستان، گفت: مناسب نبودن نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط دولت باعث شده تا آن‌ها نسبت به فروش محصواتشان در بازار آزاد اقدام کرده و سیلوها هم خالی از محصول بماند.

محمد علی مددی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، افزود: با توجه به اینکه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قرار داریم، واردات هرگونه محصولات کشاورزی و به خصوص گندم باعث می‌شود تا به تولید داخل ضربه وارد شده و کشاورزان نسبت به تولید محصول دلسرد شوند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی همواره از تولید ۱۳ میلیون تنی سالانه گندم آمارهایی ارایه می‌دهد، درصورتیکه به دلیل پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم، سیلوها خالی از محصول بوده و میزان تولید نیز در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

این نماینده مجلس نهم تأکید کرد: واردات هرگونه محصولات کشاورزی به ضرر تولید داخلی است که دولت باید در صورت واردات نیز نسبت به سالم بودن این محصولات اطمینان حاصل کرده و سلامت آن‌ها را نیز در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: واردات بی‌رویه مصول گندم  وعدم حمایت دولت از صنعت کشاورزی، موجب می‌شود شاخص اقتصادی این صنعت به نحو قابل توجهی کاهش یابد.

نماینده مردم میانه در مجلس اظهارداشت: دولت برای تشویق و ترغیب کشاورزان به تولید بیشترباید با اتخاذ استراتژی اقتصادی کارآمد زمینه را طوری فراهم کند که کشاورزان دغدغه ای  برای فروش محصولاتشان نداشته باشند.

مددی افزود: خرید تضمینی گندم پایین تر از نرخ جهانی این محصول است و این امر موجب شده تا کشاورزان با مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با انتقاد از کیفیت پایین گندم تولیدی در کشور، یادآورشد: در حال حاضر حدود یک میلیون تن گندم در سال وارد می شود که این میزان واردات با توجه به مصرف داخل ناچیز بوده که عمده ترین دلیل آن کیفیت پایین گندم تولیدی در کشور است