- ارسال کننده: قارا سید تاریخ: ۹۱/۰۶/۲۰

در کمتر از 24 ساعت گذشته وقوع چهار حادثه رانندگی در محور اردبیل – سرچم 13 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

در کمتر از 24 ساعت گذشته وقوع چهار حادثه رانندگی در محور اردبیل – سرچم 13 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

در حادثه اول که عصر امروز در 20 کیلومتری هشتجین رخ داد، بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری پژو چهار سرنشین این خودرو به شدت مصدوم شدند.

براساس اعلام پلیس راه علت این حادثه سرعت بیش از حد خودرو و همچنین شن‌ریزی غیراصولی در این محور بوده است.

در حادثه دوم که در 20 کیلومتری هشتجین رخ داد، بار دیگر بر اثر مشکلات فنی و شن‌ریزی غیراصولی در جاده اصلی خودروی سواری پژو از مسیر منحرف و واژگون شد که این حادثه تلخ نیز علاوه بر وارد آمدن خسارات مالی به صاحب خودرو دو مصدوم نیز بر جای گذاشت.

احمد اصغری جانشین پلیس راه اردبیل – خلخال در مورد علل این تصادفات گفت: در کنار سرعت زیاد و نبود توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه برخی اقدامات غیرفنی در محل حادثه نیز زمینه‌ساز این تصادفات ناگوار شده است.

اما در حادثه سوم که در 25 کیلومتری شهر هشتجین رخ داد، یک دستگاه کامیون حمل‌کننده کنسانتره دام به دلیل بریدن ترمز در حاشیه جاده واژگون شد که دو سرنشین این خودرو راهی بیمارستان شدند.

در تصادف چهارم نیز که در انتهای حوزه استحفاظی اردبیل و ابتدای حوزه استحفاظی میانه رخ داد، یک دستگاه تریلی حامل میلگرد که از اردبیل عازم زنجان بود، واژگون شد و راننده 28 ساله این خودرو که اهل اردبیل بود در دم جان سپرد و دو سرنشین دیگر این خودرو نیز که از اوضاع وخیمی رنج می‌بردند راهی بیمارستان میانه شدند.

به گزارش فارس، این تصادفات که به دلیل نامناسب بودن محور اردبیل – سرچم، شن‌ریزی‌های غیراصولی و مشکلات فنی رخ داده است بار دیگر این مطلب را حکایت‌گر است که مسئولان در یک شتاب نابجا اقدام به راه‌اندازی محور اردبیل – سرچم کردند که نه تنها تردد در این محور از سوی رانندگان مورد اقبال و توجه قرار نگرفته است بلکه صاحبان خودروهای سنگین نسبت به نقص فنی در بخش‌هایی از این محور شاکی و گله‌مند هستند و بخش عظیمی از علل تصادفات و حوادث ناگوار را ناشی از این امر می‌دانند.

محور اردبیل – سرچم پنج ماه پیش به بهره‌برداری رسید که از زمان افتتاح آن ده‌ها تصادف خونبار به دلیل غیرفنی بودن پل‌ها، تونل‌ها و گردنه‌های این محور رخ داده است.

1
1