- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۸۹/۱۱/۱۲

همایش بزرگ تجلیل از شهدای زینبیه و ثارالله برگزارشد.

 صبح دوشنبه (89/11/11) همایش بزرگ تجلیل از شهدای زینبیه و ثارالله برگزارشد.

 

خبر مرتبط : گزارش تصویری از همایش بزرگداشت شهدای بمباران میانه درسال 65

 

در این همایش که با حضور بیش از 500 نفر از مسئولین کشوری ، استانی ، شهرستانی ، جمع کثیری از مردم و خانواده های شهدای شهرستان برگزار شد، فرماندارشهرستان میانه بصیرت و روشنگری در اسلام را رهایی بخش دانست و گفت: تعمیق و تبیین بصیرت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است  ضرورت مهم جامعه اسلامی به شمار می رود.
خلفاپور برگزاری این یادواره و نظیر آنها را نوعی روشنگری برای جامعه علی الخصوص جوانان ، احیاگر ارزشها ، وحدت آفرین و رهایی از ظلم و بیدادو فتنه در سال کالبد شکافی فتنه و فتنه گری و سالی که طوفان فتنه ها در هم شکسته شد عنوان کرد و افزود: این مجالس روح ایثارگری و دشمن شناسی و دشمن ستیزی را عمیقتر کرده و به پشتوانه ارواح طیبه این شهدا می رویم تا اسلام ناب حضرت رسول (ص) را نه در جهان اسلام بلکه در کل گیتی جاری ساخته و زمینه را برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) آماده کنیم.
وی در ادامه  با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر ، دهه فجر سال 89 را صدور عینی و عملی اسلام به جهان از دروازه خاورمیانه دانست و به برگزاری هرچه باشکوهتر این ایام با توجه به اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها تاکید کرده گفت: نباید  در برگزاری مراسم  این دهه  سستی کرده و به دشمن در رسیدن به اهدافش کمک کنیم.
خلفاپور  در پایان  با گرامیداشت یادو خاطره شهدای زینبیه و ثارالله ، ادامه راه آنها را از واجبات مسلمانان خواند و گفت: شهدا رفتند و با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرده و تنومند ساخته اند و اکنون وظیفه ماست که در حفظ این درخت با جان و دل و پیروی از ولایت فقیه بکوشیم.
گفتنی است در این همایش با مداحی و نوحه سرایی ، نمایش مستند یاران ناشناخته ( شهدای زینبیه و ثارلله ) ، پخش نماهنگی با اجرای دانش آموزان مدرسه استثنایی ایثار و اهداء تندیس و لوح به خانواده  شهدا از مقام شهدا تجلیل بعمل آمد.
همچنین در این همایش ، یوسف کرمی قهرمان نام آور میانه ای در اقدامی کم نظیر و معنوی طبق گفته خود پس از پیروزی در مسابقات گوانگجو مدال طلای خود را تقدیم شهدای زینبیه و ثارالله نمود.
لازم  به ذ کر است که مدعوین در این همایش پس از اتمام برنامه با حضور در مزار شهدا پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حاج آقا حامدی  امام جمعه میانه برسر مزار شهدا حضور یافته و با قرائت فاتحه از آنها تجلیل نموده و پس از آن  از مدارس زینبیه و ثارالله بازدید نمودند.  


*********************


خداوند به مقام شهید ثبوت می دهد تا نام و یاد و اهداف آنها در دل تاریخ ماندگار شود.

مشاور مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در همایش بزرگ  تجلیل از  مقام شامخ شهدای زینبیه و ثارالله میانه گفت: خداوند به مقام شهید ثبوت می دهد تا نام و یاد و اهداف آنها برای همیشه در دل تاریخ ماندگار شود .
دکتر جلیل بشارتی مردم ایران را مدیون شهدا دانست که به کشورمان عزت ، آبرو ، شهرت و قدرت بخشیده و حال وظیفه ماست که راه آنها را ادامه دهیم .
وی حمایت از مقام معظم رهبری و پیروی از ولایت را توصیه همیشگی شهدا عنوان کرد و افزود: مسئولیت در این مملکت سخت است زیرا توقعات زیاد است و حکومت ما حکومتی مردمی است ، پس باید در حفظ ارتباط مردم و مسئولین در این کشور بکوشیم .
 دکتر بشارتی در پایان یاد و خاطره 37 شهید دختر مدارس زینبیه و ثارالله را گرامی داشته و شهادت آنها را سند جاودانه مظلومیت ملت غیور و دلاور ایران به نقل از فرموده مقام معظم رهبری دانست و گفت : هرکاری که در بزرگداشت یاد و خاطره این شهیدان انجام دهیم کم است اما نشان از میثاق و عهد ما با شهدا ست و اینکه تا ابد به یاد آنها خواهیم بود و با ادامه راه آنها ، ثابت خواهیم کرد که ما قدردان خون شهدا بوده و هستیم .


*********************


شهدای زینبیه و ثارالله سند بارز و گواه صادق بر حقانیت و مظلومیت انقلاب و نظام ماست .

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، شهدای زینبیه و ثارالله را سند افتخار مردم حق طلب ایران و مایه ذلت یزیدیان   زمان عنوان کرده افزود:  مشهد الشهدای زینبیه و ثارالله ، سند بارز و گواه صادق بر حقانیت و مظلومیت انقلاب و نظام ماست .
دکتر پرویز آژیده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام در یادواره شهدای زینبیه و ثارالله بویژه  زینبیه و ثارالله ، تاریخ را کلاس عبرت آموزی  خوانده گفت : قرآن هم این واقعیت  را برای ما نشان داده اینکه سرنوشت فرعونها؛  نمرودها و ابولهب ها چه شد .
وی اضافه کرد: دشمن در یافته است که تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ، هزینه کمتری نسبت به جنگ سخت دارد و می دانند که تنها با تهاجم بر باورهای مردم ایران است که می توانند بر آنان سلطه یابند.
آژیده در ادامه پیروی از ولی فقیه و وحدت را موجب پیروزی همیشگی مردم ایران در مقابل توطئه گران و استکبار ذکر کرد .
وی در پایان مدارس زینبیه را یکی از مصادیق ظلم استکبار و سلطه گران دانست و گفت : امروز جهان اسلام به برکت انقلاب اسلامی ایران بیدار شده و دشمنان بدانندکه دست انتقام الهی نیز برای گرفتن حق مظلوم از ظالم همیشه در کمین است وما امروز در این محفل نورانی گرد هم آمده ایم تا بار دیگر با شهیدان پیمان بسته  و بگوییم که همواره با هوشیاری و بصیرت و تبعیت از ولی فقیه راه آنها را ادامه خواهیم داد .


******************


حمله به مدارس زینبیه و ثارالله را نشان از اوج وحشیگری و اوج استیصال دشمن و مظلومیت ملت ایران بود.       

امام جمعه میانه ، حمله به مدارس زینبیه و ثارالله را نشان از اوج وحشیگری و اوج استیصال  دشمن و مظلومیت ملت ایران خوانده افزود: ایران اسلامی به برکت خون این شهیدان و مظلومیت نظام همواره به پیش رفته و دشمن از جمله استکبار برای جلوگیری از پیشروی آنها به توطئه چینی پرداخته که فتنه سال 88 یکی از فتنه های بزرگ  اخیر برای متوقف ساختن پیشرفتهای نظام بود که با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم خنثی شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی ترور شخصیتهای علمی کشورمان را از دیگر توطئه های دشمنان دانست و افزود: شعار ما صدور اسلام به دنیا بود که امروزه شاهد به ثمر نشستن این شعار به برکت خون شهدا هستیم .
نماینده ولی فقیه در میانه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای زینبیه و ثارلله و پنج  سپاهی شهید در راه دفاع از این دختران مظلوم  و اینکه این شهدا افتخار شهرمان بوده و باید از این همایش بهره برده و با ثبت این روز در تقویم به نام شهدای زینبیه و ثارالله آنها را برای همیشه در دل تاریخ ماندگار کنیم تا تسلی خاطری باشد برای بازماندگان شهدا ، سخنان خود را به پایان برد.
 

1
1