- ارسال کننده: پیام قربانی تاریخ: ۹۱/۰۶/۱۳

سوالات شما از مسئولین شهرستان میانه ,ورژن دوم

تقریبا 14 ماه پیش به این فکر افتادیم تا با همکاری بازدیدکنندگان وب سایت های میانه,مشکلات میانه را دسته بندی کنیم تا به مسئولین مرتبط با موضوع برسانیم تا ضمن مطلع کردن ایشان,پیگیر مشکلات شهر باشیم.

با همکاری بازدیدکنندگان توانستیم بیشتر از 70 مورد از مشکلات میانه را جمع بندی کنیم.حتی یکبار هم با کمک هفته نامه قافلان در نسخه مرداد ماه سال 89 به چاپ رسانده شد.

با تلاش های بسیار به مسئولین مختلف از جمله یکی از نمایندگان قبلی میانه,یکی از نسخه های چاپ شده مشکلات را برای پیگیری تحویلشان نمودیم که خبری از پاسخ نشد!البته ارتباط با نماینده دیگر نیز میسر نشد.

بعد از دوسال حال که میبینیم دو نماینده جدید شهرمان در مجلس با ایجاد دفتر روابط عمومی در وب سایتها سعی در اطلاع رسانی و ارتباط با مردم دارند نسخه دیگری از مشکلات میانه را بصورت مطلب ایجاد میکنیم و تحویل نمایندگان میدهیم تا بیش از پیش پیگیر مطالبات مردم شهرستان میانه باشد و اگر توضیحی و مطلب خاصی را که قابل بیان و مرتبط با موضوعات هست را اطلاع رسانی کنند.

از بازدیدکنندگان هم تقاضا داریم در صورتی که سوالی به غیر موارد ذکر شده دارند را به صورت نظر یا پیام خصوصی ذکر کنند تا به متن مطلب اضافه شود.

 

سوالات همشهریان از مسئولین شهرستان میانه:
با پیگیری های جمعی از اعضای وب سایت میانالی، تعدادی سوال مطرح شده توسط همشهریان از مسئولین شهرستان در این وب سایت جمع آوری شده است. چون بعضی سوالها مربوط به مسئول یا اداره و نهاد خاصی نیست و هر کدام می توانند در حیطه ی اختیارات و وظایف خود پاسخی برای آنها داشته باشند بدون تفکیک و دسته بندی ارائه می شود. سوالاتی که خارج از محدوده ی اختیارات و وظایف مسئولین شهرستان تشخیص داده شده حذف شده اند، علاوه بر هفته نامه قافلان، وب سایت فعال فرمانداری محترم و نیز وب سایتهای نهاد ها و ادارات نیز محل مناسبی برای ارائه پاسخهای مفصل و مشروح می تواند باشد:


1- سوال من در مورد عوارض شرکت فولاد آذربایجان(میانه) هست و اینکه صرف میانه می شود یا خیر؟
2- مي خواستم بپرسم براي توسعه شهرصنعتي ميانه چه برنامه هايي هست ؟
3 - میخواستم بپرسم که چرا تو خیابانهای میانه سطل آشغال كم است؟!!
4 - ساعت جمع آوري زباله ها چه ساعتي است؟ تا ساعت 5 صبح صداي ماشين شهرداري از خيابان میاید. چرا زباله ها را از كوچه ها جمع نمي كنند؟ كجا دفعشان مي كنند؟
5- برای افزایش فرهنگ آپارتمان نشینی در ميانه چه کارهای فرهنگی در دست هست؟
6- شهرداري بودجه فرهنگي خود را كجا هزينه مي كند؟
7- چرا دادن كارت بازرگاني در شهر ميانه يك مشكل شده در حالیکه كار بسيار آساني محسوب مي شود.
8- چرا نمایندگان محترم میانه در مجلس شورای اسلامی كمتر در ميانه ملاقات ميشوند؟
9- در مورد بحث گردشگری آیا موقع انجام کارهای زیر بنايي مانند ساخت هتل ، تفرج گاه ، احداث دریاچه و ... نرسیده است؟
10- تمامي جوي هاي آب سطح شهر، محتوياتشان به داخل خيابان سر ريز ميشود. چه برنامه اي براي جلوگيري از اين وضعيت داريد؟
11- چرا اینهمه گدا در سطح شهر ديده میشه؟ آيا برای مقابله با اين مشكل برنامه اي وجود دارد؟
12- چه برنامه هايي براي سرمایه گذاری در حوزه هاي مختلف وجود دارد؟
13- پياده روها در عين كوچك بودن تبديل به انبار مصالح ساختمان هاي در دست تعمير شده است كه تردد عملا غير ممكن ميشود براي پياده روها چه برنامه اي داريد؟
14- آيا برنامه اي براي ايجا اشتغال براي جوانان شهرستان داريد؟
15- چرا بايد شهر ما اين چنين ظاهر ساده و بي روح داشته باشه؟
16- آیا شورای محترم شهر غیر از انتخاب شهردار کار دیگری هم انجام داده یا می دهد؟ کجا فعالیتهایشان را اطلاع رسانی می کنند؟ اخبارشان را کجا منتشر می کنند؟
17- آیا ممنوعیتی برای بزرگداشت مشاهیر و مفاخر شهرستان (حداقل هر سال یکی) وجود دارد؟ شورای شهر چه کاری می تواند در این زمینه انجام دهد و چه برنامه ای دارد؟
18- خیابانهای داخل شهر، خیابان شهرک امام هم بخوبی آسفالت شده است ویک سئوال اینکه شهرک ولیعصر پارک ندارد آیا می شود یک پارکی نیز در آنجا ایجاد کرد؟
19- آیا کسی هست که به وضعیت قطار میانه - تهران رسیدگی کند؟ آیا این قطار در شأن مردم میانه است؟ لطفا پیگیری نمائید و از قطارهایی که به تبریز و دیگر شهرها اختصاص داده می شود به میانه هم اختصاص دهند.
20- امكان دارد دور پارك انقلاب و پارك هاي سطح شهر را نرده بكشند تا به يك جاي راحت و فرهنگي برای خانواده ها تبديل بشود؟ الان كه جاي مناسبي نيست.اگر خرجش هم زياد باشد ميتوان با اخذ ورودي يا سپردن به بخش خصوصي اين هزينه ها را جبران كرد.
21- با درآمدی که شهرداری میانه دارد می شود میانه را به یک شهر نمونه تبدیل کرد ولی من حداقل تقاضا را از شهرداری دارم احداث توالت عمومی وحمام عمومی برای مسافران.
22- در هر شهری باید اول به نیاز جوانان توجه شود تا از انحراف جوانان جلوگیری گردد, با به وجود آوردن فضاهای مناسب ورزشی و فرهنگی می توان نیروی جوانی را در مسیر مثبت هدایت کرد. در اين رابطه چه برنامه اي داريد؟
23- چرا برای زیبا سازی شهر هیچ اقدامی نمی کنند؟ فضای سبز، پارک و تفریحات سالم برای جوانها.
24- اگر ممکن است بودجه اختصاص یافته به شهر میانه را برای یکسال (مثلا 1389) اعلام کنند و هزینه های جاری را نیز اعلام کنند شاید این خود پاسخ بسياري از سوالها باشد.
25- يكي از معضلات ورزشي شهر ما قضيه تيم هاي ورزشي است همان طوري كه تيم هاي غير گروهي در ميانه نتيجه ميگيرند حتي در رده ملي، تيم هاي گروهي به همان اندازه ضعيف اند كه علت اين امر را هم استفاده از مربي هاي بي تخصص ميدانم. تربيت بدني چه برنامه اي در موارد مربوط به اين موضوعات دارد؟
26- وضعيت پل راه اهن را شرح دهيد و بگوييد در چه تاريخي بهره برداري ميشود؟
27- در مورد شهرهايي كه پيشرفت كرده اند تحقيق شود و فاكتورهاي مهم و اساسي براي چرایی و چگونگي پيشرفت كردن اين شهرها مورد بررسي كارشناسي قرار بگيرد.
28- در مورد آب میانه توضيح دهيد که به هیچ وجه قابل آشامیدن نیست آیا فکری برای این مورد کرده ايد البته آب تصفیه کن هایی که آمده بازهم جواب گوی این مشکل نیست.
29- در شهر بازی ها صندلی و جاي مناسب برای نشستن مردم وجود ندارد.ايا برنامه براي رفاه مردم داريد؟
30- نبود ترمينال براي مسافرت هاي برون شهري همشهري ها بسيار مهم و حياتي است به طوريكه مسافرت به تبريز و زنجان و شهرهاي نزديك به زحمت انجام ميشود ايا ميشود با ايجاد ترمينال و حركت اتوبوس هاي تعاوني اينكار را تسهيل كرد؟ ايا برنامه اي براي ترمينال داريد؟
31- صحبت هايي بود مبني بر نزديك كردن اتوبان به شهر، تا چه اندازه حقيقت دارد؟
32- چرا شهر ما تیم هاي ورزشي مثل فوتبال و... ندارد ايا نميتوان با اختصاص اندكي بودجه اين كار را عملي كرد؟
33- چرا خیابان ها را در سال چندين بار می کنند و آسفالت میکنند كه ظاهر و نمود شهر و خيابانها را بسيار زننده ميكند؟
34- چرا میانه کم امکانات ترین شهرستان استان است كه از اين بي مهري ها بسيار لطمه ديده است؟
35- چرا هرکس که سرمایه وتفكرش را دارد ازمیانه بدليل نبود بستر مناسب و حمايت مسئولين دور ميشود؟ چرا ما ازبقیه شهر ها عقب ماندیم.
36- چرا ميان ادارات و ارگان ها تعامل و همكاري هاي لازم و ضروري براي وحدت و حركت رو به جلو و پيشرفت شهرستان ايجاد نميشود؟ چه كسي بايد واسطه براي اين امر شود؟
37- چرا از افتخار آفرينان عرصه هاي علمي و ورزشي و.. . كه باعث مطرح شدن نام ميانه در رده هاي مختلف ميشوند هيچ تجليل و تشكري نميشود؟
38- چرا كنترلي جدي و پيگيرانه بر نرخ كرايه تاكسي ها و تاكسي هاي شخصي در سطح شهر نميشود هر فردي نرخي براي كرايه تعيين ميكند.
39- پیشنهادی برای شهرداری و اعضای محترم شورای شهر و فرمانداری (به نمایندگی از همه ی ادارات شهرستان که نیازی به نام بردن تک تک شان نیست)، دارم. همه ساله دردهه فجرانقلاب اسلامی با برگزاری مراسمی از تمامی برگزیدگان شهرستان در زمینه های مختلف با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر شود.(برگزیدگان مسابقات کشوری و استانی در رشته های مختلف علمی و فرهنگی و هنری و ورزشی، مولفان برتر کتب و مقالات در زمینه ی معرفی شهرستان و بررسی مسائل شهرستان، کارمندان و کارگران نمونه، اصناف نمونه و ... هر اداره و سازمانی می تواند مسئولیت معرفی افراد برگزیده ی تحت پوشش خود را داشته باشد و همچنین یکی از ادارات می تواند با ایجاد دبیرخانه ای دائمی مسئولیت جمع آوری اطلاعات افراد برگزیده در طول سال را بر عهده گیرد.)

40-چرا مسئولین هیچ اعتراضی مبنی بر اینکه وانسته است به فرمانداری ویژه ارتقا یابد ارائه ندادند؟؟؟

41 میانه در حوزه ی مهاجر فرستی جزئ اولین شهرهاست چرا مسئولین اقدامی در جهت جلوگیری از رشد فزاینده مهاجرت و سعی در ارتقا این شهرستان به فرمانداری ویژه انجام نمیدهند؟؟؟

42-معیارهایی که برای تبدیل یک شهرستان به فرمانداری ویژه اتخاذ شده است به دور از انصاف و به ضرر شهرهایی چون میانه است ؟؟؟چرا هیچ اعتراضی به این معیارها نشده است؟؟؟؟

43-می خواستم بپرسم وقتی یک مهمان به میانه می آید ایشان را به کجای میانه ببریم که لذت ببرد.میانه کدام جای گردشگری را دارد آیا وضع پل دختر باید این باشد.آیا لیاقت ما میانه ای ها این است.

44-ای کاش با اینهمه پیشرفت علوم وفنون ... دادگستری ما در همان عصر اهن عصر یخبندان میماند اقای لاریجانی می فرمود میانگین زمان دادرسی پرونده در دادگستریها 6 ماه است ؟ایا در این مملکت بلا شک ام القرای جهان اسلامی مسئولی پیدا میشود که پرونده ای نشان دهم (یکی از صدها)که نه سیاسی نه اقتصادی نه اجتماعی . یک پرونده معمولیکه الان درست 3سال است که به وضوح تناقض گوی جناب قاضی معلوماست اما دریغ از یک مسئول که جواب گو باشد حتی حراست دادگستری اجازه گوش کردن به شکایت بنده را نداد گوی حکم قاضی حکم خداست

 45-وچرا وضعیت پخت نان اینقدر بی کیفیته.از نانوایی پرسیدم کسی هست که شماهارا کنترل کنند وبازرسی از شماها نماید جواب داد نه. درحالی که نانها کوچکتر شده وهروقت دلشون میاد ساعت کاری را کمی این ور و اون ور میکنند خودشون نون جمع میکنند برای غذاخوریها ومغاه داران میفروشند گاها مشاهده میشود که بهداشت را رعایت نمیکنند.....

46-و مشکل سد و معبر در میانه که بیشتر شبیه مزاحمت عبور و مرور هم پیاده و هم حتی ماشین ها شده و بنظر می رسد مزاحمین(سد و معبر کننده ها) با غرور و افتخار و نوعی قدرتنمایی که هیچکس نمی تواند با ایشان برخورد کند این کار را انجام می کنند و مردم هم ناچار به تحمل هستند چگونه و کی حل می شود و مشکل واقعی که مانع حل این موضوع می شود و تا حالا شده است چیست؟ مهمتر از هر چیز این است که به قانون احترام بگذاریم.

47-وچرافکری به وضعیت بیمارستان نمیشود چرا هیچ متخصصی را جذب نمیکنند هرکی پاش میشکنه تبریز اعزامش میکنند هر کودکی مریض میشود باید با بیشترین هزینه به تبریز اعزام بشود وکسی هم متوجه نمیشود بابا طرف کارگره پولی نداره...ولی کو گوش شنوا؟

48-یکجایی بود به اسم کمیته ی آرد و نان و بازرسینی داشت. بهداشتشان که به عهده ی ماموران بهداشت محیط هست ولی کنترل بقیه موارد ...؟

 49-میشه از مسئولان شهرستان بپرسین ببینین آیا امکان برگزاری کلاس های آموزش زبان ترکی در شهر ممکن است؟

50- وضعیت قطارهای میانه,مسیر اتصال به اتوبان,ترمینال میانه,پل راه آهن در چه وضعی هست ؟

51:چرا مجوز ساخت استخر در شهرستان داده نمیشود.یکی بودن استخر فجر باعث شده که قیمت بلیطش نجومی بشه.در حالیکه در شهر های اطرافمون قیمت بلیط هزار تومان است.در اکثر جاها به ازای پرداخت دوهزار تومان میتوان بدون زمان بندی در استخر بود

52:وقتی در شهر بازی (ملت یا امت) صندلی برای نشستن مردم پیدا نمی شه اونجا رو می شه جای فرهنگی نامید؟

53:می خواستم بپرسم وقتی یک مهمان به میانه می آید ایشان را به کجای میانه ببریم که لذت ببرد.میانه کدام جای گردشگری را دارد آیا وضع پل دختر باید این باشد.آیا لیاقت ما میانه ای ها این است.

54:میخواستم در مورد آب میانه بپرسم که به هیچ وجه قابل آشامیدن نیست آیا مسئولین فکری برای این مورد کرده اند البته آب تصفیه کن هایی که اومده بازم جواب گوی این مشکل نیست

55:چرا شهر ما تیم ندارد؟

56:چرا خیابان ها را در سال 100بار می کنند و آسفالت میکنند

57:چرامیانه کم امکانات ترین شهر استان است؟و چرا ما از بقیه شهر ها عقب مانده ایم.

68:لطفا در مورد موارد روبرو توضیح بخواهید:وضعیت آب آشامیدنی نظافت شهر- آسفالت خیابانها- آسفالت جاده ترانزیت- وضعیت اشتغال جوانان  سد معبر ها و بی خیالی مسئولین مربوطه به حق و حقوق شهروندی

69:چرا مسئولین هیچ اعتراضی مبنی بر اینکه وانسته است به فرمانداری ویژه ارتقا یابد ارائه ندادند؟؟

 

 

مطالب مرتبط: برای مشاهده مطالب مرتبط بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

میانالی در قافلان

مهمترین سوالات شما از مسئولین شهرستان چیست؟

سئوالات شما از مسئولین شهرستان

پاسخگویی به سوالات اعضای سایت در رابطه با اداره بازرگانی

1
1