- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۸۹/۱۱/۱۱

سه خبر کوتاه، بلند و بدون شرح از میانه

1 خبر بلند : بازسازی اطراف امامزاده اسماعیل میانه جدی شد!

2خبر بدون شرح : آیا قافلان در قافلانتی دیده شد.

3خبر کوتاه : معرفی دو کنکوری موفق


رتبه های زیر 100 کنکور کاردانی 89 آموزشکده های فنی و حرفه ای

 آقایان : محسن مرادی (رشته ساختمان) و محمد حیدری (رشته ماشینهای الکتریکی)

از هنرجویان هنرستانهای فنی و حرفه ای میانه

رتبه های کشوری زیر صد در کنکور آموزشگاههای فنی و حرفه ای کسب کردند.

* * * * * * * * * * * * *

-----------------------------------------------------------------------------

 

خبر تصویری : آیا قافلان در قافلانتی دیده شد.

 

بازسازی اطراف امامزاده اسماعیل میانه جدی شد!

 

 

فرماندار شهرستان میانه در بحث بازسازی اطراف امامزاده اسماعیل (ع) اولین کار برای استارت این پروژه را اعلام اشتیاق مردم عنوان کرد.
خلفاپور با حضور در جلسه بحث و بررسی پیرامون بازسازی بافت فرسوده اطراف امامزاده که درمحل  امامزاده برگزار شد این مشکل را معضل بزرگ چندین ساله شهر خواند و افزود: باید این وصله ناجور که چهره مرکز شهر را به هم زده بایدبه احیای آن بپردازیم .
وی در ادامه تاکید کرد : مسئولین شهرستان باید از این فرصتی که در دولت حاضر برای احیای بافتهای فرسوده و مسکن سازی  بدست آمده نهایت بهره را برده و فرصت سوزی نکنند تا در سالهای آتی هزینه صرف شده برای بافتهای فرسوده و مسکن سازی صرف بهبود اشتغال در کشور شود.
خلفاپور مشارکت مردم و پیشقدمی آنها در این کار را موجب همراهی بیشتر دولت و سرمایه گذاران ذکر کرد و افزود: در بحث بازسازی این بافتهای فرسوده ، مجموعه شهرداری به عنوان مسئول مستقیم و مسکن و شهرسازی ، باید با مردم جلساتی گذاشته و به جلب مشارکت آنها بپردازند زیرا پشتیبانی وزارت مسکن ،  سازمان مسکن استان و شهرستان در این زمینه جلب شده و تنها نیاز برای شروع کار مشارکت مردم است که امیدواریم در این کار جمعی برای آبادانی شهر شاهد استقبال گرم مردم باشیم.
همچنین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی امام جمعه میانه به شکل گیری میانه در پناه امامزاده اسماعیل اشاره کرده افزود: این امامزاده ، چشم و چراغ و شاخصه اصلی میانه محسوب شده و از برکات آن متنعم شده ایم اما سالهاست که در محوطه فرسوده آن علی رغم تلاش هسئولین شهرستانی تغییرو تحولی مشاهده نشده چون بازسازی اطراف امامزاده پروژه ای عظیم است که در صورت عدم مشارکت مردم خصوصا ساکنین این منطقه کاری از پیش نخواهیم برد.زیرا 30 درصد حل این موضوع به مجریان طرح و 70 درصد به ساکنین این منطقه بستگی دارد.

* * * * * *

مهندس فرهاد قلیزاده با بیان اینکه در کل کشور بنابر آمار سال جاری 60 هزار هکتار بافت فرسوده مصوب شده داریم که هزینه نوسازی هر هکتار در طول ده سال 100 میلیارد ریال برآورد شده است که اگر کل بودجه کشور را صرف بازسازی آنها کنیم چند سال طول می کشد اما برای تسریع در این امور نیاز به مشارکت مردم خصوصا ساکنین بافتهای فرسوده است.
سرپرست دفتر مکاتبات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، در نشست بحث و بررسی پیرامون بازسازی اطراف امامزاده اسماعیل میانه ، سهم سال گذشته احیای بافتهای فرسوده در کشور را 30000 واحد و سهم امسال را 60000 واحد عنوان کرد و افزود: در این راستا تسهیلاتی از سوی دولت به صاحبان ملک ومغازه ها  پرداخت می شود که شامل وام 200 میلیون ریالی برای مسکن و 250 میلیون ریالی برای واحدهای تجاری است که در صورت اعلام آمادگی صاحبان ملک و مغازه برای احیا و بازسازی پرداخت خواهد شد.
وی دو بازوی مردم و مسئولین شهر میانه را برای توسعه و عمران شهر محکم و قوی خوانده افزود:  مشارکت این دوبال و همراهی سرمایه گذاران و یاری دولت موجب زیبایی و آبادانی این شهر خواهد شد.
قلیزاده به تصویب ردیفی از مسکن مهر در قالب کمک ودیعه اسکان به ساکنین بافتهای فرسوده اشاره کرده افزود: این تسهیلات  به کسانی که با همسایگان خود خانه هایشان را در اختیار نوسازی قرار دهند  طی مدت بازسازی خانه هایشان برای اجاره مسکن به آنها پرداخت می شود.
وی در ادامه با بیان سابقه 14 ساله شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ، بازسازی اطراف حرم امام رضا (ع) در قالب مسکن سازان ثامن ، بازسازی محله جولان همدان و بازسازی محله هایی در قم و ... را از تجربیات موفق شرکت با مشارکت مردم عنوان کرد وافزود: در این راستا پروژه هایی موفق بودند که خود ساکنین و مردم شهرها مشارکت مطلوبی داشتند و مردم نباید این کار را کار یک نهاد و ارگان بدانند بلکه این کار توسط خود مردم حل شدنی است .

* * * * * * * * * * * * * * *

 منبع خبر اول : mianeh.gov.ir
منبع خبر دوم : qaflanti.miyanali.com
منبع خبر سوم : ea.medu.ir/IranEduThms/theme2/cntntpge.php?pgid=26&rcid=862

 

1
1