- ارسال کننده: هواداران مهندس سید بهلول حسینی تاریخ: ۹۱/۰۵/۱۹

طرح دوفوریتی بیمه همگانی درمانی و اجتماعی ‌در راه مجلس

طرح دوفوریتی بیمه همگانی درمانی و اجتماعی ‌در راه مجلس

خبرگزاری فارس: نماینده میانه در مجلس از تهیه طرح دوفوریتی بیمه همگانی درمانی و اجتماعی برای همه ایرانیان خبر داد و گفت که این طرح به‌زودی تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

سید‌بهلول حسینی نماینده مردم میانه ‌در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: طرح بیمه همگانی درمانی و اجتماعی برای همه ایرانیان با قید دوفوریت هفته پس از تعطیلات مجلس به هیأت رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد که بر اساس آن تمامی ایرانیان که در داخل مرزهای ایران زندگی می‌کنند، مشمول این بیمه خواهند شد.

وی افزود: بر اساس این طرح هر ایرانی در شهرها بعد از 65 سال و در روستاها بعد از 60 سال از مستمری و حقوق حداقل 300000 تومانی برخوردار خواهند شد و در صورت فوت یا از کارافتادگی افراد مستمری به خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.

نماینده مردم میانه در خانه ملت با بیان اینکه در این طرح مردم مبلغی را تحت عنوان حق ‌بیمه پرداخت نخواهند کرد، اظهار داشت: منابع مالی این طرح از ایجاد اولین تغییرات در هدفمندی یارانه‌ها تأمین خواهد شد که طبق بررسی‌های صورت گرفته مبلغ مورد نظر برای هر فرد 10000 تومان به ازای هر نفر در هر ماه است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این طرح بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی نیمی از مستمری در نظر گرفته شده را دریافت کرده و کسانی که بالای خط فقر باشند نیز این مبلغ را یا بصورت 50 درصد دریافت کرده و یا دریافت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح سایر بیمه‌ها به صورت بیمه تکمیلی درآمده و در صورتی هم که حقوقی تحت عنوان بازنشستگی برای بیمه‌شدگان این بیمه‌ها در نظر گرفته شود، این حقوق مستقل از حقوق در نظر گرفته شده در طرح مذکور است. 

1
1