- ارسال کننده: باران تاریخ: ۹۱/۰۵/۱۹

یک روز مانده به افتخارآفرینی یوسف کرمی

 

یک روز مانده به افتخارآفرینی یوسف کرمی

 

یوسف کرمی امید اول ورزش تبریز فردا در المپیک لندن به میدان می‌رود.

 
به گزارش فارس از تبریز، یوسف کرمی پرامیدترین تکواندو کار تیم ملی ایران برای کسب طلا  فردا در المپیک لندن در گام نخست به مصاف حریفی سرسخت از کشور اسپانیا می‌رود.
 
کرمی کاپیتان تکواندو ایران و امید اول ورزش آذربایجان برای صید مدال طلای المپیک لندن است.
 
کرمی در نخستین مبارزه با 'نیکولاس گارسیا' تکواندوکار سرشناس اسپانیایی روبه‌رو خواهد شد و در صورت پیروزی به مصاف برنده مسابقه 'محمد لوتالو' از بریتانیا و 'فرهاد نگاتوف' از تاجیکستان می‌رود.
 
کاپیتان تیم ملی ایران برای رسیدن به دیدار نهایی باید با برنده مسابقات'رامین عزیزف' قهرمان مسابقات انتخابی المپیک از جمهوری آذربایجان و ' استیون لوپز'قهرمان اسبق جهان و المپیک از آمریکا را در جدول خود می‌بیند.
 
*‌ با دارنده تنها مدال ورزش آذربایجان‌شرقی در المپیک بیشتر آشنا شویم
 
 یوسف کرمی تنها ورزشکار آذربایجان‌شرقی است که در ویترین افتخارات خود مدال المپیک را دارد. وی در المپیک 2004 آتن موفق به کسب مدال برنز در وزن خود شد.
 
 یوسف کرمی  فروردین 1362 میانه است. وی در المپیک آتن در وزن 80 کیلو مدال برنز را کسب کرد.
 
وی مدال طلای مسابقات جهانی 2003 آلمان و 2011 چین را کسب کرده است. در 2005 اسپانیا و 2009 دانمارک نیز دو مدال برنز جهانی را به افتخارات خود افزوده است.
 
دو مدال طلا در بازی های آسیا کرمی  را در جمع بزرگان این مسابقات قرار داده است. یوسف کرمی در مسابقات 2006 دوحه و 2010 گوانجو این دو مدال را به دست آورده است.
 
در آورد گاه آسیایی نیز کرمی مملو از افتخارات بوده و در مسابقات 2002 امان مدال  طلا و 2010 آستانه مدال نقره بر گردن وی آویزان شده است.
 
وی در مسابقات دانشجویان جهان در سال 2007 در بانکوک تایلند با قهرمانی به نشان طلا دست یافته بود.
 

1
1